- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je známou skutečností, že Ukrajina a Rusko patří k hlavním odběratelům ojetých pražských tramvají T3, které Dopravní podnik hlavního města Prahy vyřazuje z provozu. Ukrajinská a ruská města nemají na nákup nových vozů, a tak se musí spokojit s ojetinami. Běžně tam vyvážíme nejen staré tramvaje, ale rovněž trolejbusy. Například ulice ruského Pskova brázdí více než třicet let staré autobusy značky mercedes.
Tramvaje T3 začaly jezdit v ulicích českých a moravských měst od začátku šedesátých let minulého století. ČKD Praha jich v továrně Tatry Smíchov vyrobilo podle Wikipedie rekordní množství, přes 14 tisíc. Poslední tramvaje této úspěšné řady vyrobili dělníci v roce 1989.
Novinkou by bylo, že by Mariupol na východě Ukrajiny získal zatím neurčený počet vozů zdarma. To je dobrý počin. Praha už tyto tramvaje nepotřebuje a jinde mohou pomoci. Je pravdou, že dříve byly prodávány, ale je logické, že jejich cena vzhledem k stáří 30 až 40 let nemůže být moc vysoká a také není jasné, jestli by nyní našly kupce. Pak by nezbývalo nic jiného, než je sešrotovat.
Takový dar je ideální, protože v Mariupolu další tramvaje potřebují a nové si vzhledem k ekonomické situaci Ukrajiny nemohou dovolit. Ty by tam vozily obyčejné lidi, bez rozdílu politického přesvědčení, náboženství, pohlaví a rasy do práce nebo za zábavou. Čili tento dar by prospěl hlavně nemajetným Ukrajincům, kteří nemají peníze na auta, což se v případě finančních pomocí tak úplně říci nedá, protože ty často končí v kapsách všehoschopných.
Proto myšlenku na dodání vyřazených pražských tramvají do ukrajinského Mariupolu podporuji.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!