Tramvaje z Prahy do ukrajinského Mariupolu? Ano!

Hlavní město Praha a pražský Dopravní podnik zvažuje darování některých vyřazených tramvají T3 do města na východě Ukrajiny. Myslím si, že je to dobrý nápad, jak pomoci této těžce zkoušené zemi.

Je známou skutečností, že Ukrajina a Rusko patří k hlavním odběratelům ojetých pražských tramvají T3, které Dopravní podnik hlavního města Prahy vyřazuje z provozu. Ukrajinská a ruská města nemají na nákup nových vozů, a tak se musí spokojit s ojetinami. Běžně tam vyvážíme nejen staré tramvaje, ale rovněž trolejbusy. Například ulice ruského Pskova brázdí více než třicet let staré autobusy značky mercedes.

Tramvaje T3 začaly jezdit v ulicích českých a moravských měst od začátku šedesátých let minulého století. ČKD Praha jich v továrně Tatry Smíchov vyrobilo podle Wikipedie rekordní množství, přes 14 tisíc. Poslední tramvaje této úspěšné řady vyrobili dělníci v roce 1989.

Novinkou by bylo, že by Mariupol na východě Ukrajiny získal zatím neurčený počet vozů zdarma. To je dobrý počin. Praha už tyto tramvaje nepotřebuje a jinde mohou pomoci. Je pravdou, že dříve byly prodávány, ale je logické, že jejich cena vzhledem k stáří 30 až 40 let nemůže být moc vysoká a také není jasné, jestli by nyní našly kupce. Pak by nezbývalo nic jiného, než je sešrotovat.

Takový dar je ideální, protože v Mariupolu další tramvaje potřebují a nové si vzhledem k ekonomické situaci Ukrajiny nemohou dovolit. Ty by tam vozily obyčejné lidi, bez rozdílu politického přesvědčení, náboženství, pohlaví a rasy do práce nebo za zábavou. Čili tento dar by prospěl hlavně nemajetným Ukrajincům, kteří nemají peníze na auta, což se v případě finančních pomocí tak úplně říci nedá, protože ty často končí v kapsách všehoschopných.  

Proto myšlenku na dodání vyřazených pražských tramvají do ukrajinského Mariupolu podporuji.  

Autor: Jan Ziegler | úterý 24.11.2015 18:23 | karma článku: 24,02 | přečteno: 621x