Škoda Auto musí do Ameriky, Rusko klesá ke dnu

Ve Spojených státech amerických se ročně prodá asi 7,5 milionů aut, v Rusku cca 1,4 milionů. To je velký rozdíl, proto by náš největší výrobce automobilů měl usilovat o vstup na americké trhy.

Ta čísla vyplývají ze statistiky, kterou v červenci zveřejnily Hospodářské noviny v článku, Škoda chce na nové trhy. Jednou z možností, kam by mladoboleslavský výrobce mohl expandovat, jsou i USA. Tu by měl využít, protože Amerika tvoří třetí největší automobilový trh na světě, který stále roste. Prodávat tam naše škodovky, je velká výzva a šance zároveň.

To je velký rozdíl proti Rusku, kde prodej aut trvale klesá a v srpnu byl meziroční propad téměř pětinový. Na vině je hlavně významný pokles životní úrovně Rusů. Škoda auto si sice na ruském trhu vede dobře, nicméně v USA jsou její možnosti daleko větší, už jen z toho důvodu, že Rusů je 146 milionů, kdežto Američanů 320 milionů. Ovšem i když vezmeme v úvahu tento rozdíl je prodej aut v Americe více než dvakrát větší než Putinově říši. Nelze se tomu divit, vždyť průměrný plat za oceánem činí v přepočtu cca 75 tisíc korun, kdežto v Rusku asi 11 tisíc korun.

Ruská ekonomika klesá už druhým rokem po sobě, ta americká sice nepatrně, ale roste. S kupní silou jsou na tom Američané výrazně lépe než Rusové, takže je potřeba si jejich trhu, který nabízí velké možnosti, všímat. A z toho důvodu by náš obchod z USA měl být zatížen co nejmenšími překážkami. Je to v našem životním zájmu.      

httphttp://byznys.ihned.cz/c1-65431430-prodej-aut-v-rusku-se-propadl-o-petinu-mladoboleslavska-skoda-sve-prodeje-drzi

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Ziegler | pondělí 10.10.2016 17:53 | karma článku: 26,74 | přečteno: 1104x