Děkujeme za pochopení.
P13e21t19r 54S83k78á93c40e81l
Kdyby jen tohle, ale našemu vynálezci nebyly v roce 1987 vytvořeny podmínky k zavedení výroby jeho psacího stroje - bezhlučný, mohlo se na něm psát ve 12. typech písma, kopíroval uložený text na požádání. Prostě malý počítač a přesto se nevyráběl kvůli neschopnosti tří ministerstev. Alespoň morálně by měli býti oni nezodpovědní odsouzeni před národem...
Z28d81e84n61ě85k 16Z41a72v62a44d15i27l
V roce 1987 už existovaly běžně bezhlučné PC 286, které toho uměly 1000 x víc, takže vymýšlet nový mechanický psací stroj, bylo krokem zpět.
J28o60s94e64f 55B12á42r27t89a
Preferovat ideologii před kvalitou se opět vrací, viz výstavba nového bloku v Dukovanech.
D53a66n 54R88o75z39s66í51v37a93l
Líp bych to nenapsal. Naprosto výstižné.
B93o88h60u66m61í83r 66Š33i59m64e62k
Ano! Kvůli ruské zvůli se musel přestavovat Nuselský most!
M25i39r67o37s83l60a23v 88M38a75c60e22k
Vcelku nesmylný blog - Gustáv Husák postavil opravdu kvalkitní a bytelné metro, jehož jedna stanice na trase A byla vyhlášena nejkrásnější stanicí na světě. Havlisté nepostavili nic srovnatelného, na žvanění je užije. Toto dílo zdědili zadarmo a jediné na co se zmohli bylo přejmenování stanic dle příní establishmentu. Je úplně jedno, jaké soupravy tam po omezenou dobu jezdily, zda dělaly z 0 na 100 za 8 vteřin nebo 8 minut - koho to dnes zajímá ? Ale na té trase dr.Husáka se jezdí dodnes
S91i74g24m40u71n19d 76L73a31n34d49a
Která stanice na Ačku byla vyhlášená nejkrásnější stanicí na světě?
Viděl jsem kdysi Staroměstskou v nějakém výběru hezkých stanic, ale jinak pražské metro v kráse zastávek za světem dost zaostává. Není to podstatné, hlavně že funguje (a dokonce se jezdí i v těch dírách vykutaných za Husáka, nebyly nahrazeny jinými dírami ), ale když už jste o té kráse začal...
L61e36o38n36a 86B60l90a78h53o61v98á
V roce 1987 jsem četla mimořádně zajímavý rozhovor Jiřího Janouška s vládním zmocněncem pro dostavbu Nuselského mostu Otakarem Ferfeckým. Dodnes si pamatuji, že rozhovor měl titulek: Zmocněncovo krédo.
Ferfecký tehdy vysvětlil, jaké problémy nastaly, když padlo rozhodnutí změnit původní typ vagonů metra za těžší, vyráběné v SSSR, což si mj. vyžádalo i zvýšení nosnosti Nuselského mostu.
Z42d75e68n91ě46k 53Š93i23n81d90l41a89u89e56r
Pro tohle nelehké tema bych čekal studium poněkud obsažnějších zdrojů než jednoho článku na internetu, vycházejícího z nepříliš povedeného televizního pořadu. Odborné literatury je přeci dnes již poměrně dost. Například Robert Mara a kol: Projekt R1 aneb vozidlo, které nedostalo šanci. Vydavatelství Pavel Malkus, Praha, 2008.
Prvotní příčiny uprednostnění ruských souprav metra byly tyto:
1. Zpoždění projektu R1. Vozidlo nemělo 2,5 roku před plánovaným spuštěním ostrého provozu metra vyřešeny zcela zásadní technické problémy (mj. příliš velkou šířku vozidla vůči profilu tunelové roury, požárně problematické materiály v konstrukci vozidla aj.) Odstranění těchto problémů, dokončení prototypového řízení a zkoušky ověřovací série vozidel žádaly celkem ještě asi 3 - 4 roky času a to bylo skutečně neúnosné.
2. Ruské vozy byly technicky na výrazně nižší úrovni než české jednotky R1, ale byly v praktickém provozu včetně dílenského zázemí (v Moskvě aj.) už důkladně ověřené a zaběhlé. Což byl pro pravidelný a bezpečný provoz metra nesmírně důležitý moment.
Politické pozadí jistě sehrálo významnou, ale nikoli rozhodující roli. Ostatně politické, ale i odborné spory mezi "českou" a "sovětskou" cestou provázely dějiny pražského metra už od samého počátku plánování a stavby podpovrchové tramvaje a později metra v šedesátých letech.
Samozřejmě nelze nijak snižovat poctivou a v daných podmínkách obdivuhodnou práci tatrováků, ani ing. Honzíka osobně.
J97a26n 65Z78i19e49g97l77e59r
To nepopírám pane Šindlauere, jenomže trasou C nekončil svět. R1 mohly jezdit na dalších trasách pražského metra a i jinde ve světě. Takže zastavení jejich vývoje mělo politický podtext, nebyl totiž zájem, aby konkurovaly sovětským soupravám.
B65o46h87u52m21í28r 96Š30i68m35e32k
Takoví byli komunističtí funkcionáři. Ale ti postkomunističtí papalášové nejsou o mnoho lepší. Václav Klaus zakázal stavět chobotnici na Letné!
T76o61m97á11š 96F35l92a63š10k70a
A ty soupravy měly taková mžouradla místo světlometů, že jsme je později museli předělávat a dávat tam automobilová světla.
T93o47m46á40š 61F73l22a73š51k58a
Nejen že nám to Sověeti vnutili. Oni nebyli ani schopni dodávat. A tak v počátcích provozu metra jezdily jen soupravy o 3 vagonech místo 5. A návaly obrovské.
- Počet článků 3332
- Celková karma 25,05
- Průměrná čtenost 1805x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz