- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsou případy, kdy je spolupráce evropských zemí nutná, protože některé problémy nemají hranice, a jedním z takových je i přetáčení najetých kilometrů u ojetých aut. Například v Německu chce někdo prodat auto, a aby dostal více peněz, tak jednoduše přetočí odometr na méně najetých kilometrů a pak ho třeba prodá v Česku. „Jsou to hnusné praktiky šmejdů, které je třeba tvrdě postihovat. Ohrožují bezpečnost řidičů a posádek aut a ročně způsobí škody evropským spotřebitelům minimálně za 10 miliard eur,“ zdůraznil europoslanec Tomáš Zdechovský, který se tímto problémem dlouhodobě zabývá.
Třináct evropských států včetně Německa se proto rozhodlo bojovat proti podvodníkům s přetáčenými kilometry společně. Jedná se o pilotní projekt Evropské komise, který by měl být spuštěn zhruba za rok. Počítá se s tím, že by se do tohoto projektu časem zapojily i další evropské země.
O tom, jaký je to vážný problém, svědčí i údaje z České republiky, kde u prodávaných ojetých aut je odometrů velice časté. Někteří odborníci tvrdí, že takto je u nás upravena až polovina prodaných ojetých vozů. Technicky je to totiž poměrně snadná záležitost, a ještě nedávno se dokonce nabízely rady, jak na to, i na internetu. V současnosti hrozí v Česku za stáčení kilometrů až půlmilionová pokuta.
Další články autora |