Jakým druhem podnikání šokovat konkurenci?

Lidi už fakt nevědí, jakým druhem podnikání přilákat zákazníky a šokovat konkurenci. Nedávno mě totiž míjela firemní dodávka s divným nápisem.

Podnikatelské záměry bývají různé. Počínaje firmou na hubení krtků a konče třeba originální nabídkou: napíši za vás ručně a krasopisně. Druhou odmocninou každého nápadu pak bývají originální reklamy. Přesto jsem se hodně podivila, když nedávno kolem profrčela dodávka s nápisem: SLUŽBY ŠTĚSTÍ. To mě zaujalo. Lidi už fakt nevědí, jakým druhem podnikání přilákat zákazníky a šokovat konkurenci. Jaký druh štěstí asi firma v tak malém autě nabízí? V čem její práce spočívá a jaká je asi poptávka? A hned jsem dumala.

Zákaznická přání musí samozřejmě patřit do kategorie splnitelná. Určitě nemůžete chtít, aby vám postavili zdarma dvoupatrovou rezidenci a jako prémii vám do ní posadili George Cloonyho. Držet se reality je základní předpoklad. Třeba firma vozí v dodávce zaměstnance, kteří plní naše malá každodenní přání, likvidují nepříjemnosti, které nám ztrpčují život a bez jejichž existence by nám bylo líp.

Podpantoflový pan Vašátko si třeba objedná kurážného chlapa, aby za něj zkusil odmlouvat manželce a ve finále ji upozornil, že její matka již o dva týdny přetahuje ty tři dny, na které původně přijela na návštěvu. Školák Péťa zatouží po záskoku, který by za něj ve školní jídelně každý druhý pátek konzumoval špenát s volským okem. Osamocené paní Sukové by stačilo ke štěstí, kdyby jí čas od času půjčili někoho, s kým by si mohla vypít odpoledne kafe a kdo by jí zapnul vzadu zip.

Koneckonců, taky já mám své potřeby. Využila bych dobrovolníka, který by za mě slzel, když krájím cibuli a někoho, kdo má tělo jako vykřičník, aby se místo mě postavil večer na váhu...

Napadalo mě toho ještě spousta, fantazie šturmovala, když mě ta samá dodávka minula podruhé. Zkoprněla jsem. Představte si, že jsem ten nápis předtím špatně přečetla. Žádné zázračné SLUŽBY ŠTĚSTÍ, ale prachobyčejné SLUŽBY ŠTĚTÍ. Tak prosté vysvětlení mě uzemnilo. Zkrátka město Štětí poskytuje nějaké služby, no.

Ale je to škoda, co říkáte? Kdyby platil ten původní nápis, určitě by auto samo od sebe zastavilo, okénko by zarolovalo směrem dolů a štědrá ruka by mi podala malý balíček s pokynem: „Víme, co vám schází ke štěstí. Tady máte nový brejle na čtení.“

P.S. Kdyby taková služba existovala, co byste si u ní objednali vy?

Autor: Zdeňka Ortová | čtvrtek 21.3.2019 8:05 | karma článku: 25,86 | přečteno: 761x