Schválení normy Euro 7 by pro Evropu znamenalo katastrofu
Norma omezuje vedle výfukových emisí produkci prachových částic z brzd a stanovuje minimální životnost akumulátorů pro elektrifikované vozy.
Pro nákladní automobily, autobusy a dodávky má začít platit přesně o dva roky později. Jedná se o další krok, který má vést k dosažení tzv. uhlíkové neutrality v roce 2050. Záměr Komise může vypadat na první pohled chvályhodně, nicméně se v současné době stává terčem kritiky z mnoha stran.
Naprosto oprávněně, protože vychází jen z čistě ideologických východisek a nebere absolutně žádný ohled na současnou (nejen) ekonomickou realitu a celkovou proveditelnost.
Nerealizovatelná a likvidační norma
Jak napovídá i samotný název, jde už o sedmou ze série evropských emisních norem. První evropská emisní norma Euro byla zavedena v roce 1992. Původně se vztahovala na osobní a lehké nákladní automobily. Poté následovaly další, které emisní požadavky neustále zpřísňovaly.
Ta nejnovější nese označení Euro 7 a požaduje mj. masivní snížení limitů oxidů dusíku. Norma konkrétně omezuje emise oxidů dusíku ze současných 80 mg/km na 60 mg/km. Nové emisní normy mají mít stejná pravidla pro všechny vozy bez ohledu na druh pohonu.
Mezi požadavky na vozy s dieselovým i benzínovým motorem už tedy nebudou v budoucnu rozdíly. Totéž samozřejmě platí i pro vozy s hybridním či elektrickým pohonem.
Regulace též požaduje snížení emisí formaldehydu, diazotidu u nákladních aut a také amoniaku u osobních vozidel. Emise částic ve výfukových plynech se má snížit o 13 %. Nečekaně ale nová norma požaduje i omezení otěru pneumatik a brzdových komponentů, které také emitují pevné částice.
Kromě toho se očekává, že norma Euro 7 bude obsahovat také požadavky na životnost baterií pro elektromobily.
Dále se má prodloužit počet kilometrů a celková doba životnosti, kdy musí vozidlo, resp. jeho hnací ústrojí splňovat nové normy. Nově to má být 200 000 km nebo 10 let. Vozidla mají být také vybavena elektronickými systémy pro sledování emisí. Bude tak možné kontrolovat, zda vůz stále splňuje normu.
Celkový výčet novinek je tedy poměrně dlouhý a shrnout to vše můžeme následovně: Požadavky na zavedení extrémně přísné normy Euro 7 nelze do dvou let realizovat. Navíc tyto podmínky jsou pro budoucí výrobu aut v Evropě (včetně Česka) prakticky likvidační.
Paskvil ohrožující evropský autoprůmysl
Dlouhodobě proto kritizuji Euro 7 za nepřipravenost této legislativy a neschopnost Evropské komise vysvětlit některé požadavky, které chce touto normou dosáhnout. U řady požadavků dokonce neexistuje ani způsob měření!
Pro evropské automobilky by to neznamenalo nic jiného, než propouštění ve velkém a nárůst dovozů aut. Kvůli zavedení emisní normy Euro 7 by např. největší český výrobce automobilů Škoda Auto musel výrazně omezit výrobu a o práci by přišly tisíce lidí.
Počet propuštěných lidí by ještě vzrostl, kdybychom započítali i lidi v dodavatelských firmách. Příčinou by byla ekonomická nemožnost vyrábět a prodávat za nových podmínek menší modely jako Fabia, Scala či Kamiq.
Schválení normy Euro 7 musíme zabránit, jinak to bude znamenat vyhození desítek tisíc lidí. Zničili bychom si naprosto nesmyslně náš automobilový průmysl, který se na celkovém HDP Česka podílí zhruba 10 %! Normu Euro 7, která je jeho součástí, považuji za naprostou pitomost. Jsem proto rád, že Česko se stalo lídrem v boji proti prosazení návrhu ve stávající podobě.
Česko našlo spojence
Čeští zástupci v Unii k ní už loni vydali kritické stanovisko. Na jejich podporu podepsali memorandum šéfové Hospodářské komory a také zaměstnaneckých i odborových svazů. Skvělým úspěchem je ale především nalezení dostatku spojeneckých zemí pro zablokování návrhu.
V kritice připravované emisní normy Euro 7 totiž podpořilo Českou republiku osm zemí EU, což dává dohromady dostatečný počet k vytvoření blokační menšiny.
Pod společný dokument se podepsali vedle Česka i takoví silní hráči Francie nebo Itálie. Dalšími zeměmi jsou Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a Slovensko. V odeslaném dokumentu označují jeho autoři připravovaná pravidla emisních norem za nerealistická.
Zmiňuje se v něm, že zavedení nových pravidel by vedlo k odčerpání investic v automobilovém průmyslu a podepsané země vyjadřují nesouhlas i s chystaným měřením emisí z brzd a pneumatik.
Zahodit, nebo přepracovat?
Existují proto dvě rozumné možnosti, jak se k normě Euro 7 postavit: Buďto celý návrh úplně zahodit a poslat na smetiště dějin, nebo ho výrazně přepracovat a posunout termín. Už dnes se tady na sílu tlačí elektromobilita, u níž je spousta věcí nedořešených.
Zavedení této normy by znamenalo popravu evropského autoprůmyslu a v Číně a na druhé straně Atlantiku se nám teď musí smát.
Přeji hezký den a veselou mysl!
Tomáš Zdechovský
Reforma migrace musí vypadat úplně jinak
Nelegální a nekontrolovaná migrace představuje jeden z hlavních problémů, které nyní Evropa řeší. Už dlouhou dobu se budují ploty na vnější hranici, protože se 'zjistilo', že je děravá.
Tomáš Zdechovský
Německé levicové neziskovky pomáhají Rusku
Problematika šíření (nejen) ruské propagandy a dezinformací se už několik let řeší ze všech možných a myslitelných úhlů.
Tomáš Zdechovský
Učitelka šířila ruskou propagandu ve škole a skončila u soudu. Teď chce být ředitelkou!
Pro bezproblémové soužití mezi lidmi a vůbec fungování celé společnosti je nezbytná vzájemná důvěra. Záměrné šíření nepravdivých informací jde proti tomu a vyvolává v lidech pocit, že už nemůžou věřit nikomu.
Tomáš Zdechovský
Má Lukašenko jaderné zbraně, které svět neviděl?
Rusko rozmístilo na území Běloruska taktické jaderné zbraně a běloruskému prezidentovi Aleksandru Lukašenkovi vlivem toho očividně narostlo sebevědomí. Chlubí se a skoro až vyhrožuje celému světu, že má atomovky.
Tomáš Zdechovský
Opravdu jsou elektromobily tak skvělou alternativou?
Z neznámého důvodů stále převládá u mnohých přesvědčení, že vozidla se spalovacím motorem budou v dohledné době nevyhnutelně nahrazená elektromobily. Pochybnosti jsou ale rozhodně na místě.
Další články autora |
Pohřešovaného manažera našli mrtvého, po noční nehodě patrně bloudil v lese
Policisté v pondělí dopoledne našli pohřešovaného manažera e-shopu s hudebními nástroji Kytary.cz....
Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka
Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák,...
Chaos, protesty a vojáci v parlamentu. V Jižní Koreji hodiny platilo stanné právo
Jižní Korea zažila den plný chaosu poté, co prezident Jun Sok-jol vyhlásil stanné právo kvůli silám...
Kvůli agresivitě Romy neregistruji, vyhlásila pediatrička po konfliktu s nimi
S neurvalostí, agresivitou a urážkami se setkala v čekárně své ordinace dětská lékařka z Aše. Podle...
Bývalý syrský prezident Asad je s rodinou v Moskvě. V Rusku získali azyl
Sledujeme online Bývalý syrský prezident Bašár Asad a jeho rodina jsou v Moskvě, kde od ruských úřadů získali azyl....
Dopravu komplikuje ledovka, na severu se můžou tvořit jazyky
Aktualizujeme Mrholení a noční teploty pod nulou v Čechách ve středu ráno komplikují dopravu. Autobusové spoje ze...
Jihokorejský exministr obrany zatčený kvůli stannému právu se pokusil o sebevraždu
Bývalý jihokorejský ministr obrany Kim Jong-hjon, který je zadržován kvůli své účasti na vyhlášení...
Fašista a diktátor. Chtěl převrat, obuli se v KLDR do jihokorejského prezidenta
Severní Korea v první reakci na krátké vyhlášení stanného práva v Jižní Koreji situaci přirovnala k...
Prodlužte kompenzace za nucenou sterilizaci, naléhá Rada Evropy na Česko
Komisař pro lidská práva Rady Evropy Michael O’Flaherty se tento měsíc obrátil na české ústavní...
Číšník/Servírka - Bronzo Hotel Brno
Hotel Bronzo
Jihomoravský kraj
- Počet článků 678
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4372x
Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Agentura Commservis.com
- Poeta
- Mindball
- Intimní doteky
- Odpusť mým rtům...
- Školení a vzdělávání manažerů
- Trénink mozku