- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
loga ČTArchiv České televize
Začal jsem si tedy hledat k tomuto tématu více materiálů. K nové image je na webových stránkách ČT například napsáno, že tento vizuální styl je svou podobou vystavěn tak, aby atmosférou a zpracováním oslovil všechny reálné cílové skupiny České televize…věta jak vystřižená z knihy o image mající v sobě několik logických paradoxů. Paradox ústřední je ve spojení „oslovení všech reálných cílových skupin“. Co to je? Jak lze oslovit i všechny nereálné cílové skupiny!?
Snad nezapadám do definice reálnosti. Možná proto mě logotypy, podle Martina Krafla grafické symboly České televize, neoslovily. Navíc symboly postrádají jakoukoliv kontinuitu s těmi původními a opravdu nevím, zda někdo přemýšlel nad propojením současné grafiky České televize jako instituce s jejími programy. Nabízí se tak otázka, jestliže Česká televize měnila symboly programů, proč nezmělnila i svou celkovou vizuální podobu, ze které staré symboly vycházely?!
Abych nebyl pouhým kritikem, oceňuji, že mají televizní programy naší jediné veřejnoprávní stanice jednotný styl, který svým barevným spektrem odráží jejich zaměření. Též oceňuji povedené programové znělky, které přinesly na obrazovky výrazné oživení.
Jako jsem si zvykl na tančící dům na vltavském nábřeží v Praze, zvyknu si bezpochyby i po čase na nová loga České televize. Bude to však nějaký čas trvat a možná i tak ze mě nikdy nezmizí to pochybovačné „proč“.
Další články autora |