Pardubický kraj je ekonomickým tygrem České republiky

Pardubický kraj byl v roce 2012 vyhodnocen v analýze časopisu fDi, spadajícího do skupiny Financial Times jako jednu z nejperspektivnějších oblastí Evropy. V konkurenci 253 měst a 110 regionů obsadil skvělé 3. místo v kategorii přímé zahraniční investice. Není to vynikající zpráva nejen pro kraj, ale i celou českou ekonomiku? Investorům může být tato zpráva jasným vzkazem, že právě Pardubický kraj je pro ně zemí zaslíbenou.

Pardubický kraj je pro investory zemí zaslíbenouwikipedie

Někteří možná namítnou, že podobných ocenění existuje x. Sám pocházím ze sousedního Královéhradeckého kraje, a mohu tak dosvědčit, že Pardubický kraj udělal za posledních několik let obrovský pokrok. Rozhodně nelze považovat náhoda, že v anketě prestižního časopisu pronikl mezi 10 nejperspektivnějších regionů.

A jsou k tomu jasné důvody. Železniční spojení s Evropou, budovaná R35 napojí silniční dopravu na evropskou dálniční síť, zreformované školství orientující se na praxi nebo efektivně nastavený systém zdravotní péče, který už nyní pomalu snižuje roční ztrátu. Pardubický kraj prostě v posledních letech udělal obrovský kus práce, který nyní musí umět prodat.

 

Region dotáhl věhlasné značky

Ostatně, posuďte sami.  Pardubický kraj dokázal přitáhnout firmy tak zvučných jmen jako Foxconn či Panasonic a rychlý rozvoj zde prodělaly také obory jako biotechnologický průmysl a informační technologie, které mají budoucnost. Aby toho nebylo málo, kraj se může pyšnit i dlouhou tradici v oblasti elektrotechnického a elektronického průmyslu. Mnohým z vás se i dnes určitě vybaví značka Tesla, na jejíž úspěch navázaly další společnosti. 

Sukces na mezinárodním poli dává kraji příležitost k většímu zviditelnění a může výborně posloužit jako vábnička na další investory. Celá věc má ale jeden háček.  Málokdo o tomto ocenění ví, a to včetně těch, kteří by o něm vědět měli, což je velká škoda pro celý kraj.  Úspěch vlastní propagace závisí především na kreativitě dotyčných, což při vší úctě zpravidla nepatří k největším přednostem úředníků zvyklých na každodenní rutinní práci. 

Vlastní úspěch se musí umět prodat. Samotná cena nic nezmůže a nové investory nepřitáhne.  Chce-li Pardubický kraj “vytřískat“ z ocenění potřebný kapitál a přilákat do regionu další významné společnosti typu americký Amazon, nemůže nechat ocenění jen tak viset na zdi na úřadě či ležet kdesi ve vitríně či v depozitáři. Tam si jej bohužel nikdo nevšimne.

Přeji hezký den a veselou mysl! 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tomáš Zdechovský | pátek 7.3.2014 10:07 | karma článku: 16,30 | přečteno: 720x