World of Warcraft Shadowlands - zprávy z developer´s update

Dnes jsme mohli slyšet nové zprávy z vývoje Shadowlands. Dobrou zprávou je, že se hra dostává příští týden do fáze beta. Přináším moje dojmy. 

Shadowlands expanze do World of Warcraft se pomalu blíží. Dnes, 08.07.2020, přišla očekávaná konference, která byla již dříve odložena.
Na úvod konference vystoupil Horst Fuchs... pardon John Hight, executive producer společnosti Blizzard, jehož vystoupení nelze ohodnotit jinak než jako nepovedený teleshopping. Byla představena sběratelská edice nové expanze, a co v ní najdeme, nicméně přejdu k pro hráče zajímavější části konference, a to představení herních mechanismů a novinek.
O tuto část se postaral Ion Hazzikostas, člověk, který je zodpovědný za vývoj a stav hry. V prvé řadě bylo oznámeno, že hra se příští týden dostane do fáze beta. Hra byla v alfě 3 měsíce a cílem bylo vyladit případné chyby. Dle konference herní vývojáři dostali přibližně 64.000 hlášení. V rámci režimu beta by měly být otevřeny všechny zóny a herní mechanismy. Ač nepředpokládám, že hra bude bezchybná, doufám v to, že beta nenachytá Blizzard na nedbalkách a hra bude v mizerném stavu. Důležitou zprávou také bude, že již bude představen level squish, tedy, současný level 120 bude ekvivalentem levelu 50 a maximální úrovní bude 60.
Dále došlo k novinkám a úpravám věže Torghast. Dobrou zprávou je, že by snad vývojáři měli ponechat co největší prostor hráčům, aby mohli při svém průchodu experimentovat. Dobrou zprávou je to především z důvodu, že to by mohlo mít za cíl co největší délku "zábavnosti" tohoto módu. Zkrátka, aby tento herní mód nepřestal po pár průchodech nudit jako v případě Visions, které byly představeny v rámci současné expanze. Taktéž bylo upřesněno, že pro průchod Torghastem nebude zapotřebí klíč jako je tomu v případě Visions.  
Velký důraz konference kladla na představení a vysvětlení systému Covenants. V podstatě se jedná o frakce, kdy ke každé se bude vázat vzhled vybavení, kouzla, a dle slov Hazzikostase, taktéž i vlastní frakční zóna (předpokládám, že tento systém bude obdobný jako v expanzi Legion, kdy každý druh postavy měl unikátní lokaci, ze které byli řízeni následovníci a hráč v nich obdržel hlavní příběhové úkoly). Na výběr bude mít hráč frakce Kyrian (andělé, Bastion je nebeská pevnost ve stylu Diabla), Venthyr (upíři), Necrolords (nemrtví) a Night fae (ochránci přírody). Trochu mě nepřesvědčilo představení herní mechaniky v podobě uznání v rámci své frakce. Osobně mi přijde, že tato herní mechanika je zde jaksi navíc a nemá moc velké opodstatnění. Dle mého názoru ji Blizzard přidal jen z důvodu, aby bylo ve hře co grindovat, aby hra vydržela co nejdéle. Doufám, že se Blizzardu podaří tuto mechaniku implementovat dostatečně vhodně.  
Co nadále zůstává, je režim následovníků. V současné expanzi je tento režim implementován jen jako podpůrný prvek hry a hráč není nucen ho používat. Nicméně, hlavně ze začátku hry, hráč za plnění těchto úkolů dostával značné bonusy v podobě reputace, zlata nebo azeritu. Vývojáři slíbili, že u misí s následovníky bude kladen důraz na hloubku propracování. Změnou bude, že již ve hře neuvidíme pouze procentuální šanci na úspěch mise, ale uvidíme bojiště, kdy v tazích budou následovníci soupeřit s nepřáteli. Dle videí, co byly k tomuto tématu ukázány, se zdá, že bude kladen důraz na rozmístění postav a také ne specializaci (tank, healer, bojovník)
A když už píšu o azeritu, v rámci nové expanze bude představen tzv. Anima. V podstatě je to kromě zlata a uznání ("renown") další herní měna, kterou budeme bohužel ve hře sbírat a grindovat. Pevně doufám, že B|lizzard herní měny nepřehltí jako je tomu v rámci současné expanze Battle for Azeroth, kdy je zde zlato, několik měn vázajícím se ke korupcím, herní měna v rámci Nazjataru a Mechagonu a další.
Z herních ukázek mám pocit, že Blizzard klade důraz na dobrovolnost pro hráče. Torghast, mise s následovníky nebo frakční zóny vypadají, že poskytnou zábavu. Nicméně, tato konference nám toho nepředstavila moc, co bychom už neviděli nebo neznali. Bohužel, v některých ohledech převládá skepse, protože to vypadá, že se Blizzard moc nepoučil z chyb, které udělal v rámci současné expanze. Těch systému a herních měn je tolik a každou expanzí to vypadá, že se akorát trochu poupraví, ale v jádru je to pořád stejné. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Žďárský | středa 8.7.2020 19:48 | karma článku: 4,11 | přečteno: 136x