První dojmy z MMORPG hry New World

Mnou očekávaná MMORPG hra New World od studia Amazon přešla do fáze beta. Rád bych se podělil o své dojmy z hraní. Hra má potenciál, ale ještě velmi dlouhou cestu před sebou.  

Hra New World právě vstoupila do fáze beta a neuplatňuje se dohoda o mlčenlivosti, objevili se první záběry ze hry a nutno říct, že hra vypadá dobře a má potenciál. Nejspíš se nebude jednat o hru, která změní žánr jako takový, ale alespoň zčeří vodu MMORPG her, kterých je jako šafránu. Alespoň tedy těch kvalitních jako je World of Warcraft, Final Fantasy XXIV nebo The Elder Scrolls Online.
V první řadě bych chtěl říct, že hra vypadá dobře. Grafika i animace jsou plynulé. Nicméně, dokázal bych hře odpustit i horší grafiku. To, co rozhoduje, je ale hlavně pocit ze hry jako takové a její soubojový režim.
Taktéž bych chtěl zmínit, že hra je v rané fázi vývoje. Mnohé se tedy ještě bude měnit. Jako hráč a milovník MMORPG her chci, aby se hře dařilo, ale bohužel mám některé výhrady ke hře jako takové.
V prvé řadě se mi moc nezamlouvá soubojový systém jako takový. Příjde mi to jako takový hybrid mezi Guild Wars 2 a Dark Souls. Souboje jsou hodně o uhýbání a bránění se. Ve hře máte možnost vybavit se 3 zbraněmi a můžete kombinovat různé druhy. Ke každé zbrani si můžete vybrat 3 schopnosti, které dále můžete vylepšovat pomocí talentového stromu. Toto je dle mého kamenem úrazu této hry. Zkrátka, hra postrádá zábavnost v soubojích, kdy 3 schopnosti jsou zkrátka málo. Souboje jsou až moc repetetivní a hráči si vystačí s kombinací základního útoku a bránění. Nelze bohužel očekávat, že v soubojích budete kombinovat všech 9 schopností ze všech zbraní, protože všechny zbraně sdílejí přebíjecí dobu.
Další věcí, která zatím kazí zážitek z bety je technická stránka hry. Jak jsem psal výše, hra sice vypadá dobře, ale v některých částech hry i s dobrou počítačovou sestavou narazíte na lagy nebo propadu snímků za sekundu. Jasně, jedná se stále o betu, servery budou přetížené a dá se očekávat, že na ostrý start hry se situace zlepší. Nemohu se nicméně odpustit poznámku, že prozatím ten technický stav hry není úplně nejlepší, což se projevuje především v PVP soubojích, kdy byl ve hře představen mód Warmode, kdy se bude jednat o souboje 50v50 hráčů.
Když už se bavíme o PVP a Warmodu, musím zmínit i to, jaké jsou souboje s hráči jako takové. Warmode není vyloženě špatný nápad, ale nejedná se o nic originálního. V první fázi musí útočníci musí získat několik míst na mapě, posléze se dobíjí brána a poté pevnost jako taková. Warmode jako takový nebude vyloženě battlegroundem jako ho známe z jiných MMORPG her, ale bude se jednat o rozšíření cechovního systému, který je ve hře variací na guildy, kasty nebo fakce z jiných her. Každá kasta může vyhlásit válku jiné kastě a posléze svést v omezené době souboj o pevnost v rámci režimu Warmode. Pokud jsou útočníci úspěšní a pevnost dobijí, budou ji vlastnit a mohou nastavovat daně. Dle mého názoru z tohoto důvodu musejí tvůrci ve hře představit i jiné PVP prvky jako arény nebo již zmíněné battlegroundy, protože Warmode souboje nebudou tak úplně časté.
Závěrem, doufám, že hra bude dobrá. Zvlášť, když studio Amazon bude vytvářit jinou MMORPG hru z prostředí Pána prstenů. Hra nicméně bude muset projít ještě dlouhou cestou. Mám za to, že se současným soubojovým systémem to daleko nebude, proto bude muset přijít změna a celkové vybalancování hry. Hra má určitě potenciál. Hře určitě prospěje, že nemusí nějak extra spěchat, jelikož byla odložena na rok 2021.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Žďárský | úterý 1.9.2020 16:30 | karma článku: 5,33 | přečteno: 188x