Pohled na blížící se start MMORPG hry World of Warcraft

Konečně se blíží vydání nobého datadisku k videohře World of Warcraft. Nový datadisk by měl vyjít 27. října a dovolím si sdělit svůj finální pohled na to, co náš čeká.  

Plánovaný start nového datadisku byl ohlášen na 27. října 2020. Brzy se tedy dostane na živé servery tzv. prepatch, který hráče připraví na novou expanzi. Součástí bude smrštění úrovní hráčů. Současná maximální úroveň hráče je 120, která v Shadowlands bude ekvivalentem úrovně 50. Nová maximální úroveň bude nastavena na 60.
Mnohé věci jsem popisoval v minulém článku na toto téma. Od té doby se řada věcí změnila a posunula. Taktéž byly ohlášeny nové skutečnosti, jak již negativní, tak pozitivní. Jak má Blizzard ve zvyku, když vyhlásí nějakou novinku, obvykle velmi rychle musí skutečnost hasit. Ostatně, v posledních dnech musel uhasit opravdu velký požár týkající se PVP a PVP vybavení, kdy se ukázalo, že kombinace sekundárních vlastností téměž neumožnovala PVP hráčům vybavit se nejlepším vybavením. Blizzard včera přispěchal s pozitivním oznámením, že by do hry měl implementovat samostatnou sekundární vlastnost pro PVP hráče.
Včerejší "deník vývojáře", který vydala osoba odpovědná za technický stav hry, Ion Hazzikostas, ovšem hráčům jaksi ukázal záda z pohledu jedné z hlavních myšlenek hry, a to systému tzv. Covenants (v podstatě frakce). Abych tento systém uvedl, měl bych zmínit, že se jedná o frakční systém, kdy máte na výběr z několika možností jako Venthyr, Night Fae, Kyrian a Necrolords. Ke každé frakci se vážou specifická kouzla nebo vybavení. Negativní zprávou, na kterou jsem narážel předtím, je informace, že frakci bude možné změnit po splnění 2 týdenních úkolů. V tomto směru není zpráva vývojáře zcela konkrétní, ale z jazykového výkladu slovního spojení "2 weekly quests" mám za to, že bude nutné splnit 2 úkoly a týden nebude možné si frakci změnit. Do jisté míry lze Blizzard pochopit, že nechce, aby změna frakce byla okamžitá, nicméně by mělo být na hráči samotném, v jaké frakci pociťuje největší zábavnost. Tato změna by sice nahrála "spekulantům", kteří by například v raidu měnily frakci podle toho, co si dočtou na internetu, že je v konkrétní fázi raidu nejlepší, ale to je spíše otázka nejzápalenějších guild a hráčů. Zkrátka, tato změna by hře neuškodila, naopak řadě hráčů by pomohla získat pocit větší zábavnosti, což je něco, co hra potřebuje jako sůl.  
Z dosavadního průběhu mého pohledu by se dalo říci, že Shadowlands je tragická hra, kterou nechci hrát. World of Warcraft Shadowlands možná bude tragickým datadiskem, ale přesto si ho zahraju s nadšením (alespoň zpočátku). Blizzard dospěl k řadě dobrých rozhodnutí, které hře prospějou. Líbí se mi to, že Blizzard se snaží, aby hra nebyla tak "grindovací" jako tomu je v rámci současné expanze.
Z hlediska příběhu se těším. To, co bylo představeno v rámci traileru a bety, se ukazuje, že příběh je promyšlený a mohl by být zajímavý. Sylvanas Windrunner, hlavní antagonistka poslední expanze, je sice nadále otravná, ale nevypadá to, že příběh hry bude napsán tak ledabyle, jako tomu bylo v případě konce poslední expanze, kdy mýtického prastarého příslušníka rasy Starých bohů, který přišel dobýt Azeroth porazila... a teď se držte... síla přátelství. 
Další aspekty hry jako například dříve zmiňovaný systém Covenants se zdají zajímavými doplňky hry. Osobně doufám, že Blizzard dokáže vybalancovat hru tak, aby nebyla až moc "grindovací" a nebylo na sebe nabaleno vícero systémů, které vedou k tomu, že hráč musí strávit ve hře opravdu spoustu času, aby dokázal splnit vše, a aby jeho postava byla silnější. Blizzard slíbil, že toto napraví. Osobně si myslím, že se jim to povedlo docela dobře, nicméně vybalancování tolika systémů bude určitě náročné a vytvořil se zde poměrně velký potenciál, který by mohl vést ke zklamání. 
Je otázkou nakolik tzv. end game obsah hry dokáže zabavit na delší dobu. Blizzard tím, že ve hře omezil "grindování" cílí na to, aby každý hráč měl vícero postav, za které hraje (tzv. alty).
Můj plán? V rámci nové expanze bych se chtěl vrátil k healování, které jsem naposledy zkoušel v rámci datadisku Mists of Pandaria. Plánuji se vrátit ke svému druidovi, který má výhodu v tom, že má všechny tři druhy specializace. Může tankovat, healovat i má obstojné DPS. Taktéž budu pokračovat u svého mága, kterého budu tentokrát vést ve specializaci frost. Mým skrytým tipem je warlock, který se zdá opravdu hodně silný.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Žďárský | čtvrtek 10.9.2020 16:30 | karma článku: 3,62 | přečteno: 121x