Nové informace o MMORPG hře Crimson Desert

Již několikrát jsem sepsal blog na téma MMORPG her, kdy jsem Crimson Desert již opakovaně zmiňoval. Minulý týden vývojáři vypustili na svět video ze záběrů ze hry. Do této doby byl pouze vydán příběhový trailer. 

Je to již zhruba rok, kdy v rámci konference E3 byl vydán již zmíněný příběhový trailer. 

Vývojáři z Pearl Abyss v něm lákají na spíše příběhové RPG s otevřeným světem. Slíbeny jsou i multiplayer prvky, proto jsem tuto hru zařadil do kategorie MMORPG her. Ti, co jsou zběhlí v MMORPG hrách jistě ví, že studio Pearl Abyss má na svědomí jinou populární MMORPG hru, a to Black Desert Online.

Ze záběrů je patrné, že hra je zasazena do temného prostředí plného monster, které lehce připomíná svět Zaklínače. Podíváme-li se na znázornění postav, bylo mi lehce s údivem, že ač se jedná o korejské vývojáře, postavy nepřipomínají postavy z asijských MMORPG her, tedy křehké krásky v titěrných brněních apod. Obecně mám spíše odpor k asijským MMORPG hrám, a to právě kvůli znázornění postav, ale také kvůli zrůdným obchodním modelům. 

Prozatím nemohu rozptýlit obavy ohledně obchodního modelu, protože o něm zatím nic nevíme. Nové informace se objevili ohledně záběrů ze hry, viz video níže.

Na začátek říkám zcela upřímně, že moc nadšený z toho nejsem.

Dle mého názoru u MMORPG her je nejdůležitější soubojový systém. Pokud má hra dobrý soubojový systém, tak může uspět. Pokud ho hra nemá, tak ač má sebelepší jiné systémy, nemá moc šanci masivně uspět. Mám na mysli především The Elder Scrolls Online.

Právě Black Desert Online má asi nejlepší soubojový systém v rámci MMORPG her vůbec. Hra má jiné problémy, ale o těch jindy, nicméně soubojový systém je to, co hru opravdu zdobí.
Bohužel, Pearl Abyss nejspíš nedokáží replikovat úspěch soubojového systému do Crimson Desert. Z toho, co jsme viděli v záběrech ze hry, usuzuji, že souboje jsou vedeny v rychlém tempu a spíše připomínají RPG hru Middle-earth Shadow of War, kdy doprovodné efekty režíroval Michael Bay. Každé seknutí zbraně je ze záběrů doprovázeno jiskrami a hektolitry krve. Bohužel je to hře spíše na škodu, protože je to až rušivé. Soubojovému systému nelze vyčíst plynulost, nicméně si myslím, že Black Desert Online dokáže lépe fungovat.

Jak jsem zmiňoval dříve, nebude se jednat o čistě MMORPG hru. Mělo by se jednat o silně singleplayer hru, kde budou zastoupeny prvky MMORPG. Vývojáři potvrdili, že se počítá i s PVP, mimo jiné s obléháním hradů. Lze tedy očekávat, že multiplayer prvky se otevřou po dohrání singleplayer obsahu. 

To, co bych určitě pochválil, je herní prostředí. Otevřené světy dokáže studio Pearl Abyss znázornit opravdu dobře. Oproti Cyberpunku, který teď hraji, sice nyní vše vypadá jako chudý příbuzný, nicméně z hlediska MMORPG her se nejspíš bude jednat o jednu z těch lepších grafik, které jsou k dispozici. Jak jsem zmiňoval dříve, hra se bude odehrávat v otevřeném světě, ve kterém můžeme vidět hrady, vesnice, lesy. Zkrátka vše, co bychom v takovýchto MMORPG hrách chtěli vidět. K dispozici budou i různé ekosystémy, všiml jsem si pouště, horské sněhové pláně i klasického "středoevropského" prostředí. Bohužel tady už jde poměrně zřetelně vidět rozdíl v kvalitě prostředí mezi krásnou přírodou a městy a vesnicemi, kde kvalita textur už není tak velká.

Oznámeno bylo také i plánovaný termín vydání, a to poslední kvartál roku 2021. Prozatím nelze úplně očekávat, jestli se bude jednat o finální termín. Spíše se obávám, že hru postihne osud celé řady dalších MMORPG i jiných her, a to, že bude hra odložena. 

Závěrem, nejspíš od Crimson Desert nelze očekávat, že nějak výrazně ovlivní žánr MMORPG her, především z důvodu, že se nejedná o čistě MMORPG hru. Nicméně, může se jednat o zábavnou singleplayer RPG hru, do které jsou zakomponovány multiplayer prvky, jak jsem zmiňoval u PVP a obléhání hradů. Graficky se nejedná o vyloženě skvělou hru, ale například oproti Black Desert Online od stejného herního studia se jedná vizuálně o krok vpřed. Herní mechaniky jako létání na drakovi nebo překonávání propastí pomocí lana vypadají zajímavě, nicméně mě osobně moc nezaujal soubojový systém především z důvodu, že je tam až moc "rušivých" elementů jako jiskry či stříkance krve. Další otázkou, která prozatím zůstává nezodpovězena, je, jaký obchodní model bude pro hru zvolen. Pokud se tvůrci vydají směrem Black Desert Online, lze očekávat, že bude zvolena cesta tvrdé monetizace, tedy i pay to win prvky.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Žďárský | úterý 15.12.2020 19:16 | karma článku: 5,66 | přečteno: 148x