MMORPG hra World of Warcraft - příprava na nový datadisk

13. října nás Blizzard obdařil tzv. prepatchem k novému datadisku Shadowlands. Dovolím si přidat první ohlasy, jak se jim povedl.

Jak píšu výše, 13. října Blizzard vypustil první část prepatche na nový datadisk. Dá se říci, že Blizzard rozdělil prepatch na technickou část a na příběhovou část. Příběhová část prozatím nebyla vypuštěna. 
Největší změnou, kterou World of Warcraft přichystal, je snížení počtu levelů. Jak jsem psal v minulých článcích, současnou maximální úrovní je level 50, s tím, že s příchodem nové expanze se zvýší o dalších deset úrovní na level 60 (tedy úroveň 50 je ekvivalentem současné úrovně 120). S tím souvisí i snížení poškození, počtu zdraví a many v celé hře. Můj mág, který měl před příchodem prepatche počet zdraví v úrovni statisíců, má nyní přibližně 17.000 zdraví a poškození základním kouzlem dává v tisících až desetitisících. 
Tomuto se říká "level squish" a stává se normou, že na začátku nové expanze k tomuto dochází. Hráči čas od času nadávají, že je poněkud divné, že v prvních úrovních dává jejich postava poškození v jednotkách, nicméně, aby se hra nedostala u počtu zdraví a poškození do úrovní milionů (což už tu taky jednou bylo), tak zkrátka toto je potřeba. Stejně jako v současné expanzi, lze i nyní očekávat, že s příchodem dalších a dalších raidů se hra dostane do současných hodnot. 
Další zajímavým přídavkem jsou nové možnosti úpravy svých postav (tzv. customizace). Zkrátka si svoji postavu můžete upravit díky novým účesům, tetování atd. 
Tato technická stránka prepatche potěšila určitě hráče, kteří si vytváří větší počet postav. Snížení počtu úrovní, což vede ke snížení času, který je potřeba k dostání postavy na maximální úroveň. Další novinkou je odstranění potřeba reputace k odemknutí tzv. spřátelených frakcí. Nově tedy pro otevření dalších frakcí jako jsou Lightforged Draenei, Kul Tiřani nebo ty ošklivé fretky nebo co to má být. 
Úplní nováčci (i starší hráči) mohou využít u nové postavy v podstatě tutoriálu, který představí úplné základy hry. Jmenuje se Exile´s Reach, kdy hráčova postava ztroskotá na ostrově obydleného ogry. Osobně si myslím, že pro nové hráče to bude vítanou změnou, protože tutoriál nikdy ve hře nebyl. Cílem Exile´s Reach není hráče naučit vše, to ani není možno v té přibližně hodině, kterou tam strávíte, nicméně představí a naučí základy hry jako takové. Levelování tam odsýpá a díky času stráveného tam opustíte tutoriál na úrovni 10.
Taktéž nově je tedy upraveno levelování ve starších částech hry. Do hlavních měst obou frakcí byla přidána postava Chromie, díky které si můžete vybrat expanzi, ve které můžete již od počátku. Osobně si myslím, že toto je velmi dobrý nápad, nicméně provedení není úplně nejšťastnější, jelikož řada hráčů má poměrně problémy se s tímto systém zžít. 
Negativa jsem si nechal na konec. Hru totiž trápí řada technických problémů. Poté, co vyšel prepatch, tak se řada hráčů nemohla dostat do hry kvůli frontám, kdy musel hráč čekat víc jak hodinu, než se dostal do hry. A to ještě neměl vyhráno, protože hra se často spustila až na několikátý pokus. A znovu, to ještě neměl hráč někdy vyhráno. Někteří hráči po načtení hry místo svých postav uviděli černou obrazovku. Tyto problémy snad již byly napraveny, nicméně hru trápí lagy, obvykle hlavně ve vytíženějších časech.
Jak jsem psal výše, ta zajímavější část prepatche nás teprve čeká. Prozatím byly představeny novinky hlavně v levelování. Prozatím musím říci, že se mi prepatch líbí. Technické problémy hry tu jsou, nicméně to není nic, co by se nedalo odstranit. 

Autor: Jan Žďárský | neděle 18.10.2020 13:00 | karma článku: 5,65 | přečteno: 118x