Josef Zbořil
- Počet článků 395
- Celková karma 11,99
- Průměrná čtenost 1364x
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- KYBER-OBČANÉ: Občanské hnutí ESG participace
- Loutkoherna Bohumila Schweigstilla
- ProstěOFF: O digitální demenci nadužíváním technologií
Oblíbené články
- ESG: PŘÍRODA a SPOLEČNOST jsou vyčerpatelná DATA, ne WIFI zdarma
- Svobodomyslní Češi vs. slouhovští čecháčci
- Cílem je společnost informační ne anti-dezinformační
- Svoboda slova tvoří informované voliče a ti funkční demokracii
- Nejobčanštější,nejdecentralizovanější a nejparticipativnější
- Články pro americko-izraelský Gatestone Institute
Josef Zbořil
Od loutkářství k elektronice, hardware a software
Loutky, divadélka a loutkové hry byly svým způsobem nahrazovány od 50. let 20. století televizory a od 80. let 20. století i počítači a programováním her a aplikací.
Josef Zbořil
Novinky železničního veletrhu InnoTrans 2014: Future Mobility Park
InnoTrans je přední světový veletrh dopravní techniky a koná se jednou za dva roky v Berlíně. Na poslední akci představilo své železniční průmyslové inovace 2515 firem ze 49 zemí, které byly shlédnuty 126 110 odbornými návštěvníky, kteří přišli ze 140 zemí. InnoTrans je pořádán Messe Berlín a je rozdělen do pěti sekcí - Drážní techniku, Železniční dopravní cestu, Veřejnou dopravu, Interiéry a Stavby tunelů. Desátý InnoTrans se bude konat od 23 do 26. září 2014.
Josef Zbořil
Využití netradičních zdrojů energie na železničních tratích
Současné technologie výroby energie spolu s vývojem nových materiálů a s podporou výpočtových metod umožňují jejich aplikaci i do oborů u nichž se na to ještě před několika lety ani nepomyslelo. Železniční infrastruktura v tomto není výjimkou.
Josef Zbořil
Otto Wichterle o nezávislosti Akademie věd
Životopisná kniha Vzpomínky od Otta Wichterleho uvádí na straně 138, že XXIV. valné shromáždění ČSAV (17. a 18. dubna 1968) bylo pozoruhodné tím, že se zde poprvé (a bohužel i naposledy) mluvilo vesměs spatra místo předčítání předem připravených a bůhvíjakými organizacemi schválených referátů.
Josef Zbořil
Nová hedvábná stezka - Vysokorychlostní železnice Londýn-Šanghaj
Hedvábná stezka ve starověku fungovala jako obchodní spojení mezi Čínou a Středozemím a byla dlouhá přibližně 8 000km. Nová hedvábná stezka je název pro čínskou vizi vysokorychlostního železničního spojení mezi EU a Čínou a která by v oblasti osobní dopravy znamenala zkrácení doby cesty z Londýna do Šanghaje na méně než dva dny.
Josef Zbořil
Negativní vliv byrokracie v podpoře výzkumu
Článek poukazuje na skutečnost, že vědecko-výzkumné či výzkumně-vývojové práce podléhají stejným pravidlům jako zbytek ekonomiky a stejně jako v jiných oborech i v podpoře vědy a výzkumu může vlivem neefektivní role byrokracie docházet k plýtvání a neefektivitě.