ANOkalypsa fotografií v MF DNES: pozitivní ANO vs. nepozitivní ČSSD

Apokalypsa je druh spisu v němž je člověku skrze nebeského prostředníka zjevena nadpřirozená pravda, přičemž se slovo apokalypsa přeneseně také používá pro označení katastrofy. Pojem ANOkalypsa je druh mediálního sdělení v němž je skrze informační médium zjevena neracionální nadpřirozená pravda, že s "ANO bude líp", což je obecně dlouhodobá marketingová politika soukromých médií vlastněných Babišem pro stimulaci poptávky po kandidátech hnutí ANO voliči. Protože kritika má být konstruktivní, tak projevy ANOkalypsy budu průběžně konkretizovat na aktuálních i historických příkladech. Za úvodní příklad jsem zvolil fota na straně 2 z vydání MF DNES ze dne 2.9.2014.

Jak se říká: "Jeden obraz, vydá za tisíc slov". ANO uvedeno první a ČSSD druhé. Foto prezentující ANO: stranické barvy, větší, obsahuje úsvěv, jasno. Foto prezentující ČSSD: stranické barvy, menší, zamračeno - a to jak na tvářích, tak počasím. Umístěním vedle sebe si čtenář udělá (ne)vědomý obrázek, že s ANO, bude líp. Obdobnou mediální manipulaci dokonce použila v minulosti ODS na svém billboardu, když se vymezovala vůči ČSSD a použila stejné mediálně manipulující prvky.

 

Čtěte na podobné téma:

Česká televize předvedla ANOkalypsu pro "Komunální volby 2014"

Populistický švýcarský lid vs. redaktorka Šlajchrtová (MF DNES)

Autor: Josef Zbořil | neděle 7.9.2014 13:04 | karma článku: 13,67 | přečteno: 456x