Zapomenutý ráj: Andamanské ostrovy

Souostroví Andamany a Nikobary jakoby ani nepatřilo k Indii. Geograficky je blíže Thajsku nebo Barmě a pro svou odlehlost bylo v minulosti využívané například jako základna pirátů indočínských moří nebo později Angličany jako vyhnanství pro politické disidenty. Proto měli patrně Angličané v Indii tolik odpůrců, nechat se vyhnat do ráje není špatný trest.

Dnes jsou Andamany stále pro komerční cestovní ruch neobjevené. Ihned po příletu do hlavního města Port Blair se vydáváme lodí na nejturističtější ostrov Havelock. Po jeho východní straně se line šňůra bambusových chatiček pro turisty. Žádnou větší budovu, natož hotel byste tu nenašli. V tuto dobu je největší sezona, takže ceny jsou vysoce nadsazené a my za naprosto základní chajdu s vlastní koupelnou platíme 400kč na noc. Skupiny chatiček jsou na pobřeží, kousek od pláže, většinou skryté před přímým sluncem v palmovém háji.

Opalujeme se na bílých plážích, kde je nutné pečlivě vybrat místo pro válení, aby se nenacházelo pod středem koruny palmy (pád kokosu z palmy totiž ročně zabije asi 80 lidí, což je víc než žralok a blesk dohromady). Plaveme v té nejtyrkysovější a nejklidnější vodě. Oblíbily jsme si plavání při stmívání, kdy bylo moře naprosto klidné, teplé a na obloze již začínají být vidět hvězdičky. Také si půjčujeme kola (já minuji svoje růžové s košíkem vepředu) a jedeme na výlet na protější stranu ostrova.

Je zde naprosto „v pohodě“ atmosféra. Dvě historky, které se nám staly a dokonale dokumentují náladu: Jdeme do jediné místní turistické kanceláře, jsou na řadě lidé před námi, tak si objednáme domácí zmrzlinu a čekáme. Míša si najednou všimne, že mezi kupou inzerátů vyvěšených na místní nástěnce je také oznámení, že se včera našla kreditní karta na její jméno, a že se o ni má přihlásit. Paní se směje, říká, že ji nechala v bankomatu a že na Havelocku se zkrátka nekrade.

Druhá je o koupi lístků na loď. Několik dní před odjezdem zjišťujeme, jak se odtud dostaneme, kde, kdy a za kolik se prodávají lístky. Dozvídáme se, že lístky můžeme koupit v přístavišti, pokud se splní zároveň všechny tyto podmínky: je dopoledne, v kiosku je někdo, kdo nám lístky prodá, jede elektrika a jede internet. Zvláště poslední dvě podmínky bývají oříšek. Přesto systém funguje, všichni jsou spokojení.

Jedinou vadou na této naprosto rajské oblasti je současné počasí. Indové jsou zvyklí, že počasí má svou železnou pravidelnost – přes léto a na podzim prší, v listopadu spadnou poslední kapky, pak je do března příjemně a slunečno a jaro je ve znamení nesnesitelných veder. Tento rok ale nad počasím všichni místní kroutí hlavou – v Kerale se neochladilo, tady pro změnu prší. Že by někdo na druhé straně planety vařil vajíčko? I přes počasí si ostrova naplno užíváme. Ve chvílích deště buď čteme nebo se ládujeme místní vynikající stravou.

Mrzí mě, že zde máme tak málo času, daly by se prozkoumat ještě další ostrovy – méně turistické, divočejší, ale zpáteční letenka je neúprosná (skutečně, zkoušela jsem uprosit leteckou společnost), takže po 6 dnech zamíříme opět na Indický subkontinent, do Bombaje.

Novinky a fotky z mých cest najdete na:

Blog je přesunut na stránky:

Autor: Adriena Vyzulová | pondělí 14.2.2011 12:04 | karma článku: 19,90 | přečteno: 4958x

Průvodkyní po zemětřesení

Na každém zájezdu se stane jedna katastrofa. Alespoň podle mé soukromé statistiky. Někdo spadne z motorky, jiného pokouše opice, spolubydlící se pohádají na nože, v očích vylekaného turisty nepřekonatelná situace.

29.5.2015 v 13:48 | Karma: 11,47 | Přečteno: 392x | Diskuse| Cestování

V rytmu caipirinhi: Brazílie

Stojím na pahorku Corcovado, socha Ježíše Spasitele za zády, dech-beroucí vyhlídka na Rio přede mnou. Dnes je poslední den mé cesty kolem světa. Ten opravdový poslední den, zítra už jen nasednu do letadla a odletím do Frankfurtu. Dnes se ještě můžu dopoledne toulat deštným pralesem, pozorovat hopsající opice a žasnout nad krásnou polohou tohoto města, odpoledne se koupat v Atlantiku a večer popíjet na pláži caipirinhu. Tomu říkám poslední den cesty kolem světa. A že to byla jízda! Jen když si vezmu tyhle poslední tři týdny...

24.9.2012 v 8:00 | Karma: 22,34 | Přečteno: 2209x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Koka, koka a zase koka: Bolívie

Krajina pustá, s malými kopci kolem, ledový vítr, před námi obrovské, z části zamrzlé jezero. A my koukáme jak na tom jezeře bruslí plameňáci. Svými dlouhými nohami, které jsou zakončené malou ploutvičkou, se neobratně rozbíhají k letu na ledové ploše jezera. Vypadají u toho jako prvňáčci, když jsou do školy při urputných mrazech. Naprosto neskutečný obraz. A to za polední dny rozhodně není první. Cesta přes solnou poušť Salar Uyuni a dále do národního parku Eduardo Avaroa je plná výjevů jako vytržených z obrazů Salvadora Dalího a my s kamarádkou Míšou jedeme celé 3 dny našeho výletu se spadlou čelistí.

10.9.2012 v 8:00 | Karma: 16,32 | Přečteno: 1358x | Diskuse| Cestování

Oslavy Inků: Peru

Moje slunce, můj otče! S velkou radostí Tě zdravíme, V objetí Tvého světla, Moje slunce, můj otče, Moje slunce, můj otče, Ty dáváš sílu celému světu, Dělíš se s námi o Tvé teplo, Moje slunce, můj otče!

27.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,06 | Přečteno: 1405x | Diskuse| Cestování

Milostná aféra s Ekvádorem

Málo které hlavní město dělá takovou reklamu celé své zemi, jako Quito Ekvádoru. Jeho koloniální ulice jsou jedny z nejkrásnějších v Jižní Americe a v jejích zlatem-vykládaných katedrálách si přijde na své nejeden milovník historické architektury. Quito ale je především živé město, díky svým obyvatelům přímo pulzující energií. Lidé vysedávají v kavárničkách a jídelničkách, odkud na vás doléhá vůně grilovaného masa a silné kávy. Ženy v tradiční sukni ke kolenům, vyšívané blůzce a s mysliveckým kloboukem s pavím perem na ulicích prodávají ovoce a zeleninu. Už dlouho jsem si tak neužila pobytu ve městě, jako tady. Krajina, ve které je Quito zasazeno také nemá v Jižní Americe srovnání. Ve výšce 2750mnm je obklopeno hned třemi zasněženými vrcholky nad 5000m. Lanovka vás vyveze do 4100m a celé město, stejně jako hřeben za ním máte jako na dlani: Cayambe (5790mnm), Antisama (5753mnm) a konečně dokonalý kužel kráteru Cotopaxi (5897mnm), který je nejvyšší aktivní sopkou na světě.

13.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 1279x | Diskuse| Cestování

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Putin se na inauguraci ujal dalšího mandátu, čekají se změny ve vládě

7. května 2024  10:11,  aktualizováno  12:56

Ruský prezident Vladimir Putin při úterní okázalé inauguraci v Kremlu zahájil svůj pátý mandát v...

Ženu usmrtilo vlastní auto, přimáčklo ji na plot. Zřejmě ho špatně zabrzdila

7. května 2024  12:51

V Nižboru na Berounsku v pondělí zemřela devětasedmdesátiletá řidička, kterou přimáčklo k plotu...

Policisté pátrají po muži ve špatném psychickém stavu, vlastní střelné zbraně

7. května 2024  12:37

Pražští policisté od pondělí pátrají po šestapadesátiletém Robertu Wolfovi, který odešel neznámo...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák, přes svodidla omezuje oba směry

7. května 2024  11:14,  aktualizováno  12:29

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...