Sebevražedné tendence příznivců zdravého životního stylu

Jaro budiž pochváleno... I když....  Středeční zamyšlení. Nekorektní a se vstupem na vlastní nebezpečí. Jako tradičně.  Nejen o cyklistech, snad i trochu o něčem navíc....

Je jaro. Byť se mnohým z nás zdá být příliš studené a nevlídné , mám dojem, že přírodě svědčit bude. Rád touhle dobou sleduji hnízdění svých opeřených kamarádů. Je to fascinující, každý rok se opakující divadlo. Během pár týdnů z vajíček až k vyvedení mladých z hnízda. 

Mám rád drobotinu, dravce , prostě celý ten příběh kolem sebe. Z čeho občas nepřestávám žasnout jsou názory rychlopečených milovníků přírody.... "Fůůůj, proč jste toho krahujce nezastavil když šel po hrdličce ? Měl jste ji zachránit. Vy snad ani nejste člověk... " A jedním dechem ... " Podívejte, to je krásnej strakapoud..." ( Kdo ví co znamená, nebo viděl  predaci ptačího hnízda strakapoudem , jistě pochopí.)

Všechno jsou to prostě jevy, které k přírodě patří. Řídí je jednoduchá touha po přežití a pud sebezáchovy jedinců i celého druhu.

Všechno zkrátka pučí, roste a voní životem.

Tyto základní pudy a instinkty však opět na jaře schází cyklistům. Hrdlička když v přírodě uvidí, že po ní jde zmíněný krahujec pokusí zachránit si život.

Cyklista je v pohodě vjede li z vedlejší pod dodávku. Pokusí se přetlačit pohledem "esůvéčko" a zdaleka ne vždy to vyjde. Nejnovější druh cyklistů se objevil v době covidu a vesele se drží dál. Poznáte ho podle sluchátek na uších. Ten už okolí a provoz skoro nevnímá. Případně se odhalí tím , že na elektrokole frčí vedle něj ( nikoli za ním) i jeho mláďata.  Tady mi smysl ježdění na kole u dětí uniká úplně. Byť na to dnes nevypadám sportoval jsem hodně a právě kolo bylo pro fyzický fond jedním ze základů...

Vím, že i řidiči jsou často neohleduplní. Ale chtěl bych do diskuzí jestli jezdit na kole, nebo  autem taky vnést pohled, že automobil ať se to komu líbí , nebo ne... Je stejně jako pro někoho to kolo otázkou osobní svobody. Já bych na kole i v sebelepší kondici dělat všechno to co dělám nemohl. OSVČ, učitel, dobrovolnictví a spousta dalšího znamená nutnost být nejen mobilní, ale přímo automobilní.

Doba je taková, že směřujeme k dehonestanci automobilu jako takového. K jeho větší nedostupnosti pro spoustu z nás zamíříme během pár let. Vzhledem k tomu jaké procento problémů ekologie planety tím "zachráníme" a o co všechno tím přijdeme mě napadá jestli tohle všechno je pro dobro zachování našeho druhu. Svobodných a samostatných lidí. 

Nemá to nic do činění s tím, že sám rád jezdím třeba vlakem, a na kole jsem jezdil rovněž rád. (Bez motorku. Bez lehoučkých převodů. Ostatně domnívám se, že cyklista zběsile točící pedály v mírňoučkém kopečku byl první známkou  toho, že cyklistika přestává plnit funkci zlepšování fyzičky. Elektrokoly to prozatím končí.)

Odpovědi nechám na každém z vás...

 

 

 

 

Autor: Filip Vracovský | středa 17.5.2023 8:05 | karma článku: 35,19 | přečteno: 3216x