Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J53i70r81i 65C69i39z

17. 5. 2023 17:07

Vite autore, jen pro zajimavost uvedu par zkusenosti s rozdilnym pohledem na cyklisty v zapadni civilizaci a zde. V Rakousku byl cyklista vzdy dusledne chranen zakony z toho duvodu, ze ridic v aute je obaleny plechem kdezto cyklista ma jen vetsinou prilbu a na zadku vycpane kratasy. Tedy kazdy naraz autem je pro nej casto konecna v zivote, proto si ridici v Rakousku davaji velky pozor, aby cyklistu nebo chodce nesrazili, jinak ihned skonci v base a jeste to je velmi drahe financne. Jezdil jsem na trenink vetsinou na kole a i na rusne krizovatce na me nikdo netroubil a nerval v nemcine: "Ty vole co se tady pletes s tim kolem!". Cyklistu berou automaticky jako soucast provozu a v klidu pockaji az se rozjede a odboci, protoze spech je muze privest do maleru. Pri navsteve rodiny v LA jezdim jen na E-kole a jak znamo na krizovatkach bez signalizace ma tam prednost ridic, ktery prijede prvni. Nekolikrat se mi stalo, ze jsem to z kopce neubrzdil a vletel do krizovatky i kdyz uz nektere auta byly v pohybu. Ti ridici ihned zastavili, dali mi prednost a jeste se smali a mavali na me z okynka. Ti lide jsou vychovani uplne jinak nez zde a nemaji pocit nadrazenosti kdyz sedi ve svem krapu. A pokud se tyka deti, tak to je naproste tabu nejake ohrozit nebo mu nedat prednost. Tady prijde skupinka deti ze skolky k prechodu a zastavi tak pate auto, ostatni jedou s vyplestenyma ocima co nejrychleji za svym cilem. Holt meli bychom se ucit civilizacnim zpusobum.

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den, tohle co píšete je fakt, ale platí to samozřejmě obousměrně. Netuším jak v LA, ale proti Rakousku máme stejně nevychované cyklisty jako řidiče. Upřímně si v Rakousku vždy odpočinu, zvlášť když mlčím a mluví moje paní s Vídeňským dialektem a já jsem díky tomu pokládán za našince...

1 0
možnosti
MK

M52i61l36o70š 90K74a86f29k32a

17. 5. 2023 15:58

Autor poněkud pomíjí fakt, že kolo je dopravním prostředkem, nejen cvičební pomůckou. Jemu také nikdo nezakazuje mít v autě motor. Co dále pomíjí je prostý fakt, že aut je už příliš mnoho. Naše sídliště se proměnila v labyrint jednosměrek, kde silnice a parkoviště jedno jsou a kolem se rozprostírají velké rodné širé křižovatky zabírající plochu celých vesnic. Dálnice parcelují republiku na síť uzavřených koridorů a stejně to nestačí. Tvrdím, že výrazné omezení počtu aut, spojené s pořádným rozvojem hromadné dopravy by prospělo všem. Přírodě, městům, vesnicím i lidem. A kdo by nechtěl jezdit "sockou", koupil by si holt kolo.

1 0
možnosti
Foto

J78a39n 97A26n77d64r86l33e

17. 5. 2023 16:03

jak chcete omezit pocet aut? nejaka nova dan, kvoty, zakazy, poradniky? jakoby nestacilo, to co v regulaci uz je... aut je presne tolik, kolik si jich lide a firmy, stat koupili, zaplatili a pouzivaji je.... podle moznosti a potreby

2 1
možnosti

Velmi se mýlíte, když tvrdíte, že cyklista na e-kole si nezvyšuje fyzičku. Mnoho lidí by jinak ven ani nevyrazilo a to je hned první přínos. Většina lidí si "jen" pomáhá do kopců, protože je např. bolí kolena a jinak by to opět nezvládli. Hodně paušalizujete to, co jste možná ani nezkusil(pardón, pokud ano). Je svobodná volba každého, jestli jede autem, na kole, na motorce či čímkoli jiným. Všechny respektuji, protože sám využívám kromě vlaku a letadla vše, podle počasí a toho co zrovna potřebuji. Bohužel, takových lidí, kteří šmahem odsoudí e-kola je mnoho a povětšinou o tom nic neví.

0 0
možnosti
Foto

Neodsuzuji e kola, ale toho jak je spousta lidí používá.... vlastně neodsuzuji ani je, jen hájím slepě k smrti odsouzený automobilismus...

0 0
možnosti
Foto

J84a25n 16A80n49d26r16l57e

17. 5. 2023 12:40

jsem si Filipe vzpomnel na jednu zkusenost z Kanady v devadesatkach. Bydlel jsem tam na zakladne Borden, coz bylo vojenske mesto se vsim vsudy, velikosti okresniho mesta u nas, plne lesu, parku a prirody a na druhou stranu vybavene vsim, co ma mesto mit. Od skol, pres nakupni centra, nemocnici a hokejovou arenu, hospody nepocitaje. Mnozi vojaci mi rikali, ze mimo zaklkadnu jezdi jenom, kdyz chteji na svatky navstivit pribuzne.

Taky tam byly samorejme sportovni centra vcetne skvele vybavenych posiloven apod. A me tehdy fascinovalo a v duchu jsem si o tech Kanadanech myslel, jaci jsou to blazni, ze pred barakem sedli do auta, jeli lesem bratru 3míle do nejblizsi telocvicny, tam hodinu behali na pase, aby se pak autem lesem vratili domu. To vse za krasneho pocasi. Treba tenisove kurty opet skvostne upravene, pritom zely prazdnotou, tam jsme chodily zpravidla jen my "vychodni kmeny ve vycviku" Nikdy predti ani potom jsem nestravil tolik casu na tenise a v bazenu. Zadarmo :-)

Ptal jsem se na to mych kanadskych kamaradu a oni znali odpoved. Pry je to mnohem pohodlnejsi, bezpecnejsi a na displejich tech pristroju nazorne vidis, co zdraveho pro sve telo delas.

2 0
možnosti
Foto

Díky vám všem za návštěvu, dneska malinko plavu a netuším kdy se sem dostanu...... Vašich vstupů si vážím.....

2 0
možnosti

Chodím pěšky, jezdím na kole, na bruslích i autem. Tudíž mohu říci, že to znám ze všech pohledů.

Máme zacpané silnice, chodníky, stezky. Je nás tu prostě moc. Tudíž dodržování všech pravidel je cesta k dlouhému čekání. Prasata třeba v autech viditelně nemusí čekat fronty. Předjedou jí a jsou v pohodě. A slušní lidé jsou nasra, ehm, nakakaní. Jsou místa, kde to je pravidelné. A policie s tím nic nedělá. Tudíž je to výchova prasat. Když dám příklad, Kbelská nahoru. Pravidelně mě tam předjíždí přes plnou čátu a autobusový pruh různá auta. Všichi to ví, nikdo s tím nic nedělá. Jednou mi i jedna dodávka odřela předek, když se přede mě nacpala. Bohužel jsem neměl kameru.

Na kole se pravidla porušují. Logicky. Ale tady je potřeba s rozumem. Auto má tunu a je z oceli. Nepřetlačím ho. Když to napálím do chodce, kinetická energie v 30 km/h není malá. Takže ano, držet se pravidla, že když porušuji pravidla, zkontroluji situaci, abych si byl jistý, že jsem v bezpečí. Třeba na kole (i jako chodec) pravidelně jezdím na červenou. Ale pořádně se rozhlédnu. Jezdím občas na chodníku. Ale pořádně kontroluji vchody a rohy. A jsem si vědom, že chodec má prostě přednost

Na bruslích jsem vždy nosil sluchátka a poslouchal hudbu. Potichu, abych slyšel okolí. Na kole jsem sluchátka zkusil a po deseti minutách sundal. Není to bezpečné. Tohle je vždy o člověku, aby si vyhodnotil, co je bezpečné.

5 0
možnosti
Foto

No, my máme dokonce pravidla silničního provozu. Ale pravidlo je dnes sprosté slovo. "Vždy člověk vyhodnocující si, co je bezpečné," je in. Pak se ale nedivme narůstajícím kolizím.

1 0
možnosti
Foto

J16a14n 44Š19i56k

17. 5. 2023 9:56

Za sluchátka na uších bych rozdával pokuty zleva zprava. Jsou dnes na takové úrovni, že maximálně omezují okolní hluk, takže dotyčný neuslyší ani zatroubení. To se týká i chodců na přechodech, o mobilech v ruce nebo na uchu nemluvě...Taky mě přijde, že některým fakt nedochází, že SUV rukama nebo kolem fakt nepřetlačí. Hezký den

12 0
možnosti
Foto

Tak k příspěvku Jana Šika bych se ráda přidala. Vnímám to přesně tak a napsala bych v podstatě to samé. Úžasní chodci jsou i ti se sluchátky na uších, kapucou na hlavě a s pohledem zabořeným do silnice, zřejmě aby nezašlápli nějakého vzácného broučka.

2 0
možnosti
Foto

U nás je cyklistika veľmi populárna, pribudlo veľa športových cyklistov, to je fajn, ale chýbajú cyklistické chodníky aj v mestách nie sú, a potom to je ten kruh začarovaný vodiči-cyklisti, raz je neohľaduplný jeden, raz druhý.Zaviedli sa nové pravidlá ošetrené v zákone, napr. pravidlo o 1,5 metrovom odstupe pri predbiehaní cyklistu mimo obce (nad 50 km/h), v obci či v meste (do 50 km/h) je to len jeden meter.

0 0
možnosti
Foto

Všechno pučí, jenom mně nikdo ne. Asi i proto, že si od nikoho nepůjčuji. Co ovšem pučí až trvale bez ohledu na roč. období a počasí, natož na přírodu, to je nejednou i lidská hloupost a omezenost. Ani s tím nic nenaděláme. Asi je i to jeden z přírodních zákonů

4 0
možnosti
  • Počet článků 683
  • Celková karma 20,97
  • Průměrná čtenost 2113x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik