Vrtěti VRTkou…

Tak, jak se krátí pomalu onen předvolební čas, mám pocit, že se i krátí rychlost výstavby těchto tratí a pokud ještě chvíli počkáme, tak možná bude jedna až dvě VRT v každé domácnosti.

Blíží se parlamentní volby a tak se politické strany předhánějí v účelových slibech. Jedním z nich je i stavba Vysokorychlostních tratí (zkráceně VRT). Tak, jak se krátí pomalu onen předvolební čas, mám pocit, že se i krátí rychlost výstavby těchto tratí a pokud ještě chvíli počkáme, tak možná bude jedna až dvě VRT v každé domácnosti.

Také jste zaznamenali nebývalý nárůst článků a diskuzí na téma vysokorychlostní tratě? Proč asi? … Správně hádá ten, kdo si myslí, že to souvisí s volbami na podzim tohoto roku. A protože nemáme co řešit, a protože se snažíme zalíbit voličům, a protože někteří rádoby dopravní odborníci se rádi vidí v televizích a diskusních pořadech a on-line rozhovorech, aby si jich všimli politici a vzali je mezi sebe do party a na líbivé kandidátky: máme tu volební téma – VRT.

Trochu mi to připomíná volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006, kdy Strana zelených přišla s neotřepaným a vábivým tématem „kamiony na koleje.“ Z volební vábničky zbyla jen spousta slibů a nakonec kvůli tomu padla i ta vláda i ten náměstek na Ministerstvu dopravy ze zelené, co kamiony tolik odsuzoval – Ing. Petr Šlegr. Ano nemýlíte se, ten, který nyní (i když dlužno sdělit, že i před tím) obhajuje mediálně propírané VRTky.

Největší pousmání na tváři mi způsobilo video strany Realistů, umístěné na portálu youtube.com a které slibovalo započetí výstavby VRT do Brna či kamsi alespoň do polí, vážení představte si, za dva roky!!! Co na tom, že současná legislativa je pomalá, změny zákonů včetně těch kterými se oni ve spotu obhajují (ústavní) musí mít pětinovou většinu, či že ještě neexistuje ani pořádná studie proveditelnosti, výkup pozemků atd.… atd… Hlavně že pan předseda Robejšek do dvou let v rámci volebního období rýčem do země kopne…

I sociální demokraté, levice, pravice a ANO uchopili toto téma a pokud jim práce, stejně jako předvolební vábení a sliby, půjde od ruky, chopí se všichni společně lopat, tak tu „VRTku“ do roku 2035 třeba i postavíme. Pardon, oni postaví! Bude to nádhera dojet z Prahy do Brna za hodinu, z Prahy do Drážďan za hodinu, z Brna do Ostravy za hodinu!

Co na tom, že tzv. koridory na 160 km/hod stavíme od roku 1990 (tedy celých 27 let!!!) a dodnes jsme je nedostavěli. To již minimálně od roku 2000 jsme je mohli stavět místy na rychlost 200 km/hod a víc. Slibem ale nezarmoutíš.

Slibem nezarmoutíš, ale i kdyby na krásně… Kdyby se tohle všechno povedlo? Co na tom, že se člověk za pár minut dostane do Brna…Když: rychlík z Českých Budějovic do Jihlavy jede 2:18 minut (vzdálenost 132 km), tedy řítí se vysokorychlostním tempem šneka 60 km/hod. Rychlík z Pardubic do Liberce urazí vzdálenost 161 km dokonce pod TŘI hodiny a jede tak průměrnou rychlostí 55km/hod (ještě pomaleji než šnek?). O spojení mezi jinými krajskými městy jako např. Ústí nad Labem – Plzeň raději nemluvím.

 

Chápu, že někteří nadšenci a dopravní odborníci se snaží prosadit to své „velké“ téma. Chápu, že si je politici vybírají, aby tak jejich tématy oslnili voliče, když je přeci jenom potřeba občas vytáhnout z kapsy i ten líbivý program na místo koblihy, co mi ale chybí, je ucelená dopravní koncepce. Vám ne?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Vondrouš | středa 5.4.2017 17:44 | karma článku: 14,41 | přečteno: 234x
  • Další články autora

Jan Vondrouš

Trochu neférová Přísaha

22.2.2021 v 17:23 | Karma: 22,38

Jan Vondrouš

Arogance mocných nezná mezí

19.2.2021 v 12:01 | Karma: 29,38

Jan Vondrouš

Hamáčkova logika

30.7.2020 v 7:44 | Karma: 22,41