Krok do snu... nejtěžší je ten první (pak už to zvládne každý)

K tomu abychom převrátili náš život kompletně naruby, stačila jedna romantická večeře v italské restauraci na předměstí anglického Manchesteru. Kapky deště klepaly na okna a my jsme se konečně rozhodli. Chceme žít v Itálii

Život je přeci o snech, moci se jich dotknou a prožít je, vychutnat si každý okamžik. Na počátku byla touha uniknout ze stereotypu. Opustit vyjeté koleje a vrhnout se do víru dobrodružství. Jedinou jistotou byl pocit, že to bude zábava.

Plán byl jednoduchý: odjet z Anglie do Čech, proniknout do tajů italštiny a najít práci v Itálii. Během dvou měsíců

Když se sen stane skutečností!

jsme skončili v práci, stihli prodat ledničku, našli si v Česku soukromou učitelku italského jazyka a zabalili do dvou aut vše, co jsme měli. Nebyla jediná pochybnost, že by to snad nevyšlo!

Přesně měsíc jsme pobývali v Čechách, kde jsme ani na minutu nezaháleli. Hned druhý den po příjezdu jsme kontaktovali pracovní agenturu, která zajišťovala práci v italských hotelech i s ubytováním. Nejtěžší na tom bylo je přesvědčit, aby nám začali vyřizovat práci dřív, něž jsme vůbec začali italsky rozumět. Uznali, že když se denně budeme věnovat pět hodin samostudiu italštiny a k tomu každý večer pravidelně docházet na soukromé hodiny, tak to musíme zvládnout. Po čtyřech týdnech jsme vytáhli hlavy z učebnic a napsali jsme na výbornou jazykový test, který nám otevřel brány do sluncem zalité Itálie.

Před námi byla cesta až ke špičce italské boty a pak dál přes moře na ostrov Sicílie. Vyjeli jsme plně naloženi. Rakouskem jsme jen prosvištěli, rychle se kolem nás mihly italské Dolomity, prohnali jsme se pod toskánskými svahy, trochu se sobě navzájem ztratili a zase znovu našli u Neapole, vykoupali se v moři Kalábrie a natlačili se na trajekt, který nás přeplavil na námi ještě neprozkoumaný ostrov Sicílie.

Silnice lemovaly kvetoucí kaktusy, moře se třpytilo a na silnici se jezdilo tak, jak se na pravé jižanské šílence sluší a patří. Etna nám zakouřila na přivítanou a majestátně se pnula k nebi, jako by říkala, že ona je tu naším pánem. Projížděli jsme vyprahlou krajinou, která ještě před pár týdny byla plná zeleně. Členitým terénem plným zatáček, jsme se blížili k Agrigentu - městu na kopci, s krásným výhledem na moře, které tu je více jak 2 500 let.

Srdíčka začala tepat nervozitou. Zbývaly poslední minuty do prvního setkání s naším novým zaměstnavatelem a novými kolegy. Na hotelu Kaos se třpytily čtyři hvězdy, ze všeho číšil luxus. S italštinou jsme se na ostro teprve seznamovali, takže domluva probíhala v angličtině. Všichni se usmívali a vítali nás. Po předání klíčů jsme s radostí běželi do našeho nového domečku. Začali jsme sestěhovávat nábytek z jedné místnosti do druhé, montovat naše stoly a židle, věšet obraz na stěnu a tvořit domov. Na střešní terase je lehátko a výhled na nekonečné moře.

Představy se zhmotnily a vše je ještě krásnější než v myšlenkách. Je to k neuvěření! Ještě nedávno jsme žili ve studené Anglii a dnes jsme na nejkrásnějším místě, které jsme kdy viděli. Papkáme italské dobroty u velkého stolu ve společnosti veselých Italů. Už týden ležíme pod palmou a čvachtáme se v křišťálové vodě bazénu. Slunce, které nám tolik chybělo, natahuje svoje paprsky a příjemně rozpaluje naši bílou kůži. Pomalounku začínáme prozkoumávat okolí, testujeme pláže a mapujeme terén.

Chvíli ještě potrvá než nám vyřídí všechny pracovní dokumenty. Takže prozatím si s požehnáním vedení hotelu plnými doušky užíváme ráje. Kolem nás plyne život vlastním tempem a my se mu poddáváme.

Autor: Veronika Trněná | středa 13.6.2018 18:12 | karma článku: 16,83 | přečteno: 807x

S hlavou proti zdi

Už tomu bude týden co bloumáme Římem a snažíme se tohle město nějak uchopit. Oficiálně pobýváme na adrese Via Tolfa 26, ale ve skutečnosti byvakujeme na přilehlém parkovišti. Úkolem číslo jedna je najít si legální práci.

26.8.2018 v 20:50 | Karma: 18,66 | Přečteno: 890x | Diskuse| Cestování

Na Řím!

Čas na Sicílii vypršel! Se slzou v oku jsme se s tímto magickým ostrovem rozloučili a namířili si to do Říma, kde jsme plánovali se usadit. O tom, že nám hlavní italské město ukáže svoji temnou tvář, jsme neměli nejmenší tušení.

31.7.2018 v 17:31 | Karma: 22,50 | Přečteno: 808x | Diskuse| Cestování

Kam vedou všechny cesty?

Jen co jsme se zapracovali, zorientovali, vstřebali kulturní šoky a překonali všechny nesnáze, musíme přemýšlet, kam se vydáme až nám skončí pracovní smlouva. Na Sicílii zůstat rozhodně nemůžeme.

19.7.2018 v 8:49 | Karma: 13,68 | Přečteno: 466x | Diskuse| Cestování

Bereme se!

Italové milují oslavy všeho druhu. Křtiny, narozeninové párty a samozřejmě i svatby. Už vám někdo vyprávěl o pravé italské veselce? Ta opravdu NEJ NEJ NEJ je zaručeně SICILSKÁ.

4.7.2018 v 8:21 | Karma: 17,76 | Přečteno: 815x | Diskuse| Cestování

Nedobytná pevnost

V ruce držíme šeky s naší první výplatou. Skáčeme radostí i přes to, že nám těch pár vydělaných euro stovek vystačí akorát tak na benzín. Musíme si je nejprve nechat proplatit v bance, ale NE v NORMÁLNÍ bance! V SICILSKÉ

29.6.2018 v 19:14 | Karma: 25,63 | Přečteno: 1526x | Diskuse| Cestování

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

OBRAZEM: Prahou prošel majálesový průvod. Masky kritizovaly Beka a bydlení

1. května 2024  19:05

Součástí oslav 1. máje byl ve středu studentský majálesový průvod, který vyrazil z pražské Kampy a...

„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel

1. května 2024  18:21

V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....

Posledních třináct let jsem na cestách. Chvíli mým domovem bylo Rakousko, později deštivá Anglie, kterou vystřídala rozpálená Sicílie. Itálie mi učarovala natolik, že jsme tam žila s mým mužem téměř 8 let.

Minulý rok jsme si pořídili vysněný domek na čtyřech kolech. Místo našeho pobytu je velice proměnlivé, záleží kde zrovna zaparkujeme. Někdy máme výhled na hory a jindy zase máme soukromou pláž. Momentálně je našim domovem Gruzie.