Kam vedou všechny cesty?

Jen co jsme se zapracovali, zorientovali, vstřebali kulturní šoky a překonali všechny nesnáze, musíme přemýšlet, kam se vydáme až nám skončí pracovní smlouva. Na Sicílii zůstat rozhodně nemůžeme.

Ostrov trhá rekordy v nezaměstnanost. Kdo nemá dobré známé, tak o slušné  zaměstnání nezavadí. Práce se dohazuje v prvé řadě rodině a kamarádům, potom rodilým Italům, dále jsou na řadě bílí cizinci, mezi které patříme my a nakonec ti s jinou barvou pleti. Inzerátů nabízející práci je tu jako šafránu. Je to až k neuvěření, že nám česká agentura našla práci zrovna tady.

Náš pobyt na Sicílii se neodvratně chýlí ke konci. Jsme podle aktuálního psychického rozpoložení více či méně nervózní z toho, co vše nás v brzkém budoucnu čeká. Probíráme strategii hledání práce, kde bydlet, která místa ještě po cestě navštívit, jestli budeme muset dokoupit nějaké vybavení a bez čeho se můžeme pro začátek obejít. Pro základní přežití máme naštěstí všechno s sebou. Aby to nevypadalo, že to všechno bereme s naprostým klidem tak jeden z nás je malinko vystresovaný kde najít práci a druhý z toho, jak si pronajmout byt. Nejsme ještě tak ostřílení mazáci, v tomhle roce se budeme stěhovat teprve po třetí. Každou noc trávíme už tradičně na internetu. Na jednom počítači se pročítají stránky realitních kanceláří a na druhém Lavoro.it  = práce.it.

Nad rozloženou mapou jsme několik dnů přemýšleli, kam budou směřovat naše kroky. Jaká lokalita by se nám nejvíce zamlouvala. Brali jsme v úvahu procenta nezaměstnanosti, podnebí i seismickou aktivitu. Zda jet na sever do podhůří Dolomit a užívat si půl roku zimních radovánek nebo zůstat co nejvíce na jihu a mít jaro od října do února.

Vzhledem k tomu, že naše auta mají obuty letní pneumatiky a díky absenci zimního oblečení, jsme zvolili, pevně v to věříme, zlatý kompromis. Našli jsme místo, které je v subtropickém pásmu, takže nás nečekají až tak velké teplotní šoky. K moři je to jako by kamenem dohodil a víkendové váleníčko na písku není problém. Nechybí výborné spojení se světem všemi dopravními prostředky. Město, které je obklopeno přírodními rezervacemi, kde můžeme splynout s přírodou. Hory na lyžovačku jsou také nedaleko. O historii, kráse a velkoleposti není třeba se zmiňovat. V neposlední řadě také dostatek pracovních příležitostí. Žijeme v naději, že se najdou 2 místečka, kde nás budou chtít zaměstnat. Není tajemstvím, že všechny cesty a také ta naše povedou právě do Říma.

Náhradní plán samozřejmě máme. Pokud to v Římě z nějakého důvodů nevyjde, tak ještě můžeme přezout kola, koupit sněhové řetězy a s termoskou vřelého čaje jet směr Bolzano. Budeme sice muset oprášit naše znalosti němčiny, ale snad i angličtina s italštinou by mohly stačit. Jestli to všechno vyjde jak si přejeme, ukáže čas.

Autor: Veronika Trněná | čtvrtek 19.7.2018 8:49 | karma článku: 13,68 | přečteno: 466x

S hlavou proti zdi

Už tomu bude týden co bloumáme Římem a snažíme se tohle město nějak uchopit. Oficiálně pobýváme na adrese Via Tolfa 26, ale ve skutečnosti byvakujeme na přilehlém parkovišti. Úkolem číslo jedna je najít si legální práci.

26.8.2018 v 20:50 | Karma: 18,66 | Přečteno: 890x | Diskuse| Cestování

Na Řím!

Čas na Sicílii vypršel! Se slzou v oku jsme se s tímto magickým ostrovem rozloučili a namířili si to do Říma, kde jsme plánovali se usadit. O tom, že nám hlavní italské město ukáže svoji temnou tvář, jsme neměli nejmenší tušení.

31.7.2018 v 17:31 | Karma: 22,50 | Přečteno: 808x | Diskuse| Cestování

Bereme se!

Italové milují oslavy všeho druhu. Křtiny, narozeninové párty a samozřejmě i svatby. Už vám někdo vyprávěl o pravé italské veselce? Ta opravdu NEJ NEJ NEJ je zaručeně SICILSKÁ.

4.7.2018 v 8:21 | Karma: 17,76 | Přečteno: 815x | Diskuse| Cestování

Nedobytná pevnost

V ruce držíme šeky s naší první výplatou. Skáčeme radostí i přes to, že nám těch pár vydělaných euro stovek vystačí akorát tak na benzín. Musíme si je nejprve nechat proplatit v bance, ale NE v NORMÁLNÍ bance! V SICILSKÉ

29.6.2018 v 19:14 | Karma: 25,63 | Přečteno: 1526x | Diskuse| Cestování

Lov beze zbraní

Listujete časopisy nebo sjíždíte internet a zatoužíte zažít tu kouzelnou atmosféru míst z fotografií. Po roce plánování a šetření jste konečně TAM, ale zklamaní! Nezoufejte, to tajemné kouzlo se nevypařilo! Stačí ho jen polapit.

25.6.2018 v 17:58 | Karma: 14,07 | Přečteno: 544x | Diskuse| Cestování

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici

1. května 2024,  aktualizováno  15:56

Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...

Hrál na počítači a nechodil ven. Policisté u něj doma našli varnu pervitinu

1. května 2024  15:51

V bytě na okraji Brna našla policie varnu pervitinu, podezřelý muž skončil ve vazbě. Stíhaná je i...

Na synagogu ve Varšavě kdosi hodil Molotov, čin odsoudil Duda i ambasáda USA

1. května 2024  14:10,  aktualizováno  15:48

Neznámý útočník v noci na středu hodil tři zápalné lahve na synagogu v centru Varšavy. Případ...

Zatýkáme migranty pro první vlnu deportací do Rwandy, oznámil Londýn

1. května 2024  15:45

Britská policie ve středu začala se zadržováním migrantů, kteří do Británie přišli nelegálně a byli...

Posledních třináct let jsem na cestách. Chvíli mým domovem bylo Rakousko, později deštivá Anglie, kterou vystřídala rozpálená Sicílie. Itálie mi učarovala natolik, že jsme tam žila s mým mužem téměř 8 let.

Minulý rok jsme si pořídili vysněný domek na čtyřech kolech. Místo našeho pobytu je velice proměnlivé, záleží kde zrovna zaparkujeme. Někdy máme výhled na hory a jindy zase máme soukromou pláž. Momentálně je našim domovem Gruzie.