Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

stev

26. 10. 2009 18:50
Dokud budou učit socky, těžko v hodině nevelebit komunismus.

Myslím, že to je jasné.

0 0
možnosti
S

Satyriana

26. 10. 2009 17:52
Děti opravdu bývají vyvalené

a otrávené. Když se mi naskytla příležitost někomu pomáhat musela jsem začít od základu: Celou dobu, než přišla naše technika, se na pole obdělávala podobnými nástroji, vařilo v podobných hrncích, bojovalo a lovilo podobně. Když vezmu děcka ven, stačí se rozhlédnout. To, co mají k dispozici, mívali i předkové. Ne všechno vyšlechtěné, ale měli. Ryby, ptáky, zvířata, rostliny a plody. No a potom na to teprve nabaluju dějiny...

Osvědčilo se mi propojit hlavní znaky architektury a módu, takže mé postižené dítko mělo nad postelí putovní obrázek - tabulku. Netrvám na memorování dat, ale právě na tom příběhu. Když Husa upálili v Kostnici, je jasné, že všechny ty bitvy musely přijít až potom, Lipany nakonec. Dítka totiž zmatkují a nejsou schopna při vytahování letopočtů trefit ani století. Pokud to berou logicky, už data umístí.

A nejlíp se mi vzpomíná na rozzářené pochopivší oči patnáctky. Zoufala si nad husitstvím a já jí připomněla film Jan Hus. "Jéé, to tam patří?"

0 0
možnosti
JV

notabene9

26. 10. 2009 14:11
Jako..

Jako bývalý kantor a speciálně pak i učitel dějepisu mohu potvrdit, že tak jednoduché to nebude..Všechny režimy mají zájem proměnit výuku historie alespoň částečně v takovou nějakou lepší občanskou výchovu a využívat jí k propagandistickým účelům..Tak je tomu i dnes a tato tendence sílí..Prostě - dějiny píší a vykládají vítězové..Bude-li se však příliš tlačit na pilu, bude se stupňovat odpor mládeže k jakékoliv politice, a to i v souvislosti s aférami poslední doby (viz Plzeň a studium práva)..

0 0
možnosti
HF

Klotilda

26. 10. 2009 13:30
Zloději příborů

Děti milují historky o králích,šamanech,udatných bojovnících,sjednotitelích říší....Prostě tendenční nablýskaný ideál.Jenže,jsou to i příběhy brutálních vrahů,bezohledných manipulátorů,hrabivých a krvelačných šílenců.Hodní a ušlechtilí jsou pouhým cingrlátkem na klopě brutálního dobyvatele.Není jednoduché, povídat si s dětmi o historii a přitom je i vychovávat.Zářící pravda vítězů a trapná lež poražených?Nacionalističtí trapkové nebo opomíjený kmen velkého národa?Přistěhovalci,starousedlíci,rozvratitelé.A hlavně objektivně!Není bohů,hrdinů ani padouchů.Pár artefaktů a spousty citově zabarvených,štvavých i omluvných výkladů.Učit dějepis?;-)

0 0
možnosti
LB

Lex Barker

26. 10. 2009 13:24
hm

a kto bude deti ucit o zrudnosti demokraticke totality po roku 1989 ? a?

0 0
možnosti
M

modrýblues

26. 10. 2009 15:05
Re: hm

Po další změně systému.No,pokud pokud ještě nějaká bude.S dějepisem je to stejné jako s ekonomií.Stejné lživědy.Dějepis mám přesto rád.

0 0
možnosti
MM

Mitheitel

26. 10. 2009 11:56
děkuji

Jako budoucí učitelka dějepisu s Vámi souhlasím (ne ve všem), dostal jste se k jádru pudla, ale navrhněte tedy, co vypustit? Husictví těžko, jde jen o to, jak se to dětem vyloží - kde ten čas teda ušetřit? Neučit např. středověkou Anglii a Francii, protože se jich to vlastně netýká? nevím, nevím... Každopádně látky je opravdu dosti ;-(

0 0
možnosti
Z

Zebin

26. 10. 2009 12:06
Re: děkuji

paní učitelko, hlavně jim říkejte pravdu, o Rakousku, o 1. republice, o druhé republice , o Němcích i o komunistech ............... nepravdivých oslavných báchorek a šovinistických mýtů jsou plné učebnice ;-)

0 0
možnosti
OF

Dezo-Conka

26. 10. 2009 11:53
One man show ?

;-D

0 0
možnosti
RG

eizoeizo

26. 10. 2009 11:30
Co začít až od objevení Ameriky?

Nebo Velké francouzské revoluce? Tak to mají školáci třeba v Německu a ve Francii, nedá se prostě zvládnout vše od vzniku Země až do dneška a to před uvedenými daty je přeci jen příliš vzdálené a pro dnešek celkem zanedbatelné. Daleko důležitější je minulé století. Jenže pro učitele je samozřejmě daleko snazší vykládat o dávno uzavřených kapitolách než se nořit do současných kontroverzních témat.:-/

0 0
možnosti
ZK

SID09

26. 10. 2009 13:02
Re: Co začít až od objevení Ameriky?

Volnost - rovnost - bratrství - to byla stejně pěkná lež, jako že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí ! ;-D!!!!

0 0
možnosti
OF

Dezo-Conka

26. 10. 2009 9:16
Vy byste chtěl učit dějepis ?

A vychovat další české nacionalisty?Polská okupace byla neméně brutální?

Já jsem na Těšínsku žil 18 let a moje rodina tam žije dodnes.

My jsme zažili historii Těšínská na vlastní kůži a vy ji nebudete překrucovat.Rv

Nás vyhnali Němci do lágrů a na nucené práce,konfiskovali majetek  a vaše hvězda Milada Horáková a její soudruh, Uhlíř,

nás chtěli vystěhovat do Sudet. A kde byste nás poslal vy,soudurhu učiteli ?

0 0
možnosti
HM

hany1

26. 10. 2009 9:22
Re: Vy byste chtěl učit dějepis ?

mého dědu tahali do KSČ Poláci , kteří ho vyhazovali z bytu za dob Polské okupace.

0 0
možnosti
PH

petrph

26. 10. 2009 9:10
a proč zrovna dějepis

Vzpomenuv na svá mladá léta, kdy se ještě učila občanská nauka, jsem nahlédnul na web projektu státní maturity,a co nevidím, jako jeden z volitelných maturitních předmětů je zde uveden Občanský a společenskovědní základ. Takže se na střeních školách vyučuje. A dokonce, když se podíváte na požadované znalosti k oné maturitě, vidíme  zde témata jako "Právo jako systém", "Vývoj evropského práva", "Základy teorie státu", Politický systém ČR", "Člověk v mezinárodním prostředí"...

Že by se do výkladu žádného z těchto témat nevměstila aspoň hodinka o pokusech svržení komunistického disktátu (nejen u nás v roce 68, ale i v Polsku, Maďarsku ??)

0 0
možnosti
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3121x
Martin Ryšavý oživil krásný ruský citát:"Snít neškodí, škodí nesnít".
návštěvnost sledována od 25.2.2009

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám