Smysl života

Už mnohokrát jsem při živém vystoupení hudební skupiny zažil pocit vzájemně sdílené radosti. Kapela začne hrát a do svého projevu vloží radost a touhu radost sdělit. Publikum velice citlivé vnímá pozitivní energii společně s hudbou. Lidé mají radost, uvědomují si pocit sdílené radosti z poslechu a vnímání. Posluchači vyzařují svoji pozitivní energii vzájemně a směrem k interpretům.

Hudebníci pocítí obrovský příval pozitivní energie, který jim přináší slastné opojení ze hry. Do své produkce jsou schopni vložit ještě více energie, jejich mistrovství roste. Publikum získává ještě více energie a příjemných pocitů. Všichni účastníci vzájemného sdílení pocitů štěstí, se navzájem posilují. Extáze plynoucí ze vzájemné rezonance uvědomování si radosti, mnohdy stoupá do závratných výšin. Vzniká tím nádherná atmosféra, na kterou rádi vzpomínají interpreti i účastníci koncertu.

Rozkmitat vzájemné přelévání radosti není vůbec jednoduché a nepodaří se každému. Kdo dokáže rozdávat radost a vytvořit nádhernou atmosféru je úspěšným umělcem. Čím lépe a častěji dokáže rezonance s publikem vytvářet tím je úspěšnější.

Podobné, ale mnohem složitější je to i při jiných lidských činnostech. Vkládat radost do plodů své práce a přát jejím uživatelům příjemné užití, lze u kusové výroby. Při hromadné výrobě se radostné poselství lidského vědomí příliš rozmělňuje. Nicméně atmosféra přání lidí pracujících v jakkoliv velké organizaci také vzájemně rezonuje. Když ředitel firmy přistupuje k jejímu řízení s cílem poskytnout sobě i druhým radost, vkládá do svého projevu pozitivní energii. Ta se může šířit prostřednictvím jednotlivých pracovníků až k zákazníkům. Úspěšná firma dokáže se svými zaměstnanci a zákazníky vytvořit podobné souznění jako hudební skupina na koncertě.

Je to však těžší, čím větší těleso tím je vše komplikovanější. Dílčí problémy jednotlivců mohou bránit v jejich zapojení do úžasné magie pozitivních rezonancí. Velice snadno mohou i jednotlivci zabránit v šíření pozitivních kmitů. V důsledku může dojít k vyčerpání a únavě mnohých, neboť nadšení nelze rozvíjet bez patřičné odezvy. On i ten koncert se vždy nepodaří, problém může být v kapele i publiku.

Klíčem k úspěchu firmy je tedy rozkmitání pozitivních emocí, které mohou přetékat až k zákazníkům. Mnozí zákazníci vycítí příležitost k zapojení se do sdílení radosti, která tvoří nehmotnou přidanou hodnotu produktů a služeb.

Forem uvědomování si radosti a jejího vzájemného sdílení je mnoho a předpokládám, že v jejich výčtu budu s Vámi pokračovat. Ze psaní tady mám také radost a budu rád, když ji má ze čtení každý z Vás, kdo čte tyto řádky. Vše co dělám, dělám s dobrým úmyslem, i když chápu, že mnohé mé články tak nevypadají. Snažím se rozehrát komplikovanou kompozici, která potřebuje mnoho i drsných tónů. Doufám, že nezaniknou v šumu.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ivo Vašíček | pátek 23.11.2007 14:40 | karma článku: 17,08 | přečteno: 1505x