Nehmotný a hmotný svět

Při podrobném zkoumání těch nejmenších detailů tohoto světa zjistíme, že veškerá hmota je pouze formou energie. Vědecký výzkum po staletí zkoumá především hmotu. V posledních staletích věda zkoumá i energie.

Věda zkoumá pouze energie, které jsou v realtivně jednoduché interakci s hmotou, tedy elektromagnetické a gravitační pole. Jestliže je však energie schopna seskupit se do hmotných projevů a vytvářet náš hmotný svět, je vysoce pravděpodobné že existují energie a její projevy, o kterých zatím věda neví. ( nehmotnou podstatu hmoty vysvětluji zde: http://vasicek.blog.idnes.cz/c/12646/Hmota-neni-tim-cim-zda-se-byt.html )

Jestliže totiž nehmotný svět nevstupuje do přímých a jednoduchých interakcí se světem hmotným nemáme nástroje pro pozorování a měření takových jevů.

Mnozí lidé tuší, že existuje něco, co nedokážeme uchopit a přitom nás to ovlivňuje. Většinou si tyto jevy spojují se záhadnou mystikou nebo různým náboženstvím.

Na druhou stranu existuje totální materialistický pohled, který existenci čehokoliv nezávislého na hmotě popírá. Takový materialismus lze však snadno vědeckými a logickými metodami vyvrátit, proto přechází na „víru ve známé energie“. Neexistenci jiných neznámých forem energie však nelze dokázat.

Osobně jsem přesvědčen, že existují i jiné formy energií než ty, které zatím dokážeme měřit a běžně zkoumat. Nejsem jediný, kdo věří, že lidské vědomí není funkcí mozku. Mozek je pouze nástrojem zprostředkovávávajícím interakce mezi nehmotným vědomím a hmotným tělem a tím i hmotným světem. Věřím i tomu, že všechny hmotné objekty mají nějaké nehmotné atributy, které dosud nedokážeme vědecky uchopit.

V historii předkládala různá náboženství výklad hmotného a nehmotného světa. Lidé dokázali hmotný svět popsat do takové míry, že náboženská zjednodušení v této oblasti zcela vyvrátili. Ve vysvětlování nehmotného se mohou náboženství mýlit stejným způsobem.

Mnohé v této oblasti naznačil už v roce 1512   Pietro Pomponazzi  (http://www.ateismus.com/na/page4_24.html). Jeho názory dále rozvíjel Giordano Bruno, který byl prvním člověkem, který věřil v existenci mnoha sluncí a mnoha světů. Hlavním důvodem k jeho upálení byla jeho alternativní víra – panteismus (vše je tvořeno všeobjimajícím imanentním Bohem, nebo že Vesmír či příroda a Bůh jsou ekvivalentní).

Zkoumání nehmotného je často amatérské a nemá oficiální podporu. Rigidní církve často aktivně bojují proti zkoumání v této oblasti. Je to vcelku logické, neboť by mohlo dojít k vysvětlení témat, ze kterých díky neznalosti dosud těží.

Ve zkoumání hmoty jsme již středověk překonali, doufám, že ho překonáme i ve zkoumání nehmoty.

Autor: Ivo Vašíček | sobota 24.11.2007 23:03 | karma článku: 17,26 | přečteno: 1373x