Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J74a92n 77P79a66l19l45a13s

6. 1. 2016 20:58

Dobrý večer, cituji: „Církev chce obejmout každého a říct mu, že má právo na střechu nad hlavou.“

Nejsem duchovní člověk jako Vy, tak se zeptám čistě pragmaticky: Kolik by těch střech mělo být? A kdo je zaplatí?

1 0
možnosti
BL

Velmi si vážím kardinála Duky. Je to moudrý a prozíravý muž.Váš šálek čaje bude dozajista ta kreatura halík, nemýlím se, že..

7 0
možnosti
LK

Katolická církev není diktatura jediného muze. Svatý stolec je respektován a vážen, ale každý může mít svůj pohled na věc, pokud nepřekročí základy víry. S Vasi logikou byste vyloučil diskusi. Arcibiskup není jen muž víry, ale i hodnostář. Nutne musí být i diplomatem a vnímat stát a společnost.

7 0
možnosti
DH

to jsou jen kecy.V Německu už varují občany,že jim nemohou zajistit bezpečnost před zločineckými bandami migrantů.To chcete u nás také?

9 0
možnosti
HM

Mě pan Duka také zklamal .Kam se z kardinálových slov ztratila "láska a pomoc bližnímu" - základníto hodnota židovsko-křesťanské společnosti? Vždyť (drtivá) většina těchsyrských imigrantů utíká před válkou a Islámským státem, stejně jako utíkali němečtí antifašisté před Hitlerem a stejně jako utíkali naši občané po Únoru a sovětské invazi před komunismem.

karma R^

1 13
možnosti
Foto

1) „Vždyť (drtivá) většina těchsyrských imigrantů“ — Všichni jsou ze Sýrie (mají Syrské pasy) a jsou to uprchlíci? Není podstatná část příchozích součástí vlny ekonomické migrace? Jsou opravdu jejich syrské pasy pravé?

2) Statečný (nechal doma ty nejslabší) chudý (má tisíce dolarů pro pašeráky) mladý muž ve mně opravdu nevzbudí soucit.

3) Když utíkali lidé před Hitlerem, i naše země je přijala. Ti lidé přicházeli z kompatibilní kulturní oblasti, nebyli zátěží ani ekonomickou, ani sociální. Poměřujete nepoměřitelné a tím, když píšete o Hitlerovi, jitříte zbytečně emoce; snažíte se vzbudit pocit viny v těch, kteří jsou k současné migrační cunami odmítaví, a opovržení vůči nim v očích těch ostatních. To považuji za podlé.

7 0
možnosti
DK

Clovek, ktery neprokoukne pretvarku muze byt dobrotivy, ale zaroven ze sebe dela blba...a mezi migranty je lzi a pretvarky az az...otazkou je, zda chceme byt za blby...

7 0
možnosti
Foto

K nám přišla jedna pětina lidí ze Sýrie, kteří opustili svou zemi, zakusili vydírání převaděčů, jenom proto, že je někdo pozval a slíbil jim život v ráji. Zbytek jsou lidé, kteří přicházejí ze zemí, které jsou nedotčené válkou, jdou za pozváním. Církev vždy burcovala Evropu, k boji proti mulimům ohružující od roku 600 Evropu. Díky víře v Boha se dokázala Evropa vždy ubránt.

10 0
možnosti
Foto

Je fakt, že se v podobenství o milosrdném Samařanovi nedoptávají na etnickou či náboženskou příslušnost toho okradeného a zraněného, podobně bychom se i my neměli ptát, zda jsou ti potřební křesťané či muslimové. (byl bych blázen, kdybych ale neřekl, že v prvé řadě chci pomoci křesťanům, muslimům až na druhém místě)

2 0
možnosti
Foto

Jen jestli to není trochu jinak. Dovolím si malou parafrázi (volně podle Lukášova evangelia 10,25–37[*]):

»Zvědavec se však chtěl ospravedlnit, a proto Merkelové řekl: „A kdo je můj bližní?“ Merkel mu odpověděla:

„Jeden člověk z Jeruzaléma měl hlad a slyšel, že se v Jerichu mají dobře; šel tedy z Jeruzaléma do Jericha. Přišel k domu jednoho kněze, ale ten, když ho uviděl, dělal, že není doma, a nechal dveře zamčené. Stejně se jeho návštěvě vyhnul i levita, když ho oknem viděl přicházet.

Ale když zabušil na dveře jistého Samařana, byl Samařan pohnut soucitem; otevřel mu, pozval ho dál, nakrmil ho a napojil vínem a přikázal své rodině, aby se o něj starala. Druhého dne, když poutník začal pošilhávat po jeho dcerách, řekl jim Samařan: ‚Postarejte se o něj, a bude-li vás to stát víc, než dovolí vaše morálka, budete vědět, že nemáte jitřit jeho emoce, a příště se budete oblékat střízlivěji.‘

Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, jenž bušil na vrata jerišských občanů?

Zvědavec odpověděl: „Ten, který mu prokázal milosrdenství.“ Merkel mu řekla: „Jdi a jednej také tak.“«

..

Nemluvím teď o uprchlících, ale o migrantské většině; o migrantech, kteří jsou zahrnuti do stejného pytle s uprchlíky, ale kteří jsou za uprchlíky vydáváni podvodně, lživě.

---

[*] http://www.biblenet.cz/app/b/Luke/chapter/10

1 0
možnosti
Foto

Následující příklad je jistě přehnaný, ale pro lepší chápání si tu nadsázku neodpustím, nuže:

Když vás chce někdo zabít a vy mu to dovolíte, je to z vaší strany projevem milosrdenství? A když mu v tom zabráníte, projevíte se jako sketa, nemilosrdný lump?

..

Když mluvíte o Dukově demagogii, zameťte si, prosím, před vlastním prahem. Není pravda, že „oni„ jsou „ten vichr“ a „jich se milosrdenství netýká“ – tady lžete, protože arcibiskup Duka to píše „trochu“ jinak: „A bez jednoty naši civilizaci odvane vichr nového věku jako opadané listí.“, jednak i po této pokroucené „citaci“ následuje text, na který jste „zapomněl“:

„Současné přijímání uprchlíků vyžaduje na základě historických zkušeností nikoliv multikulturní přístup, ale takový způsob inkulturace, která respektuje lidskou důstojnost a zároveň i práva a tradice zemí, které nabízejí pohostinství.“

Nestydíte se?

15 0
možnosti
Foto

Problém, pane Pechare, spočívá v tom, že je to jenom vaše imaginární představa, že imigrantům jde jenom o to, aby nás pozabíjeli. Jste si tím tak jist?

Mně zase naopak připadá odporné, když křesťan, který přišel z Iráku do Evropy stojí zády k fotoaparátům a kouká na uvítací výbory, kde jsou i ženy.

Komentáře k té fotce (na Novinkách.cz) byly: "podívejte se, jak na ně kouká a je nadržený, už jenom, aby ty ženské znásilnil" (ale nemohli mu vidět do obličeje, vždyť stál zády, navíc to byl křesťan...)

2 3
možnosti
OK

Naše hodnoty, ať už primárně křesťanské, nebo jiné, jsou vystaveny vstříc imigrační krizi tvrdé zkoušce.

3 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2620x
Autor webu www.neuhaus.cz

Osobní stránka


Osobní blog na aktualne.cz

---
MOTTO:

V našem světě rychle se měnících hodnot (vítaných změn, které přináší technický a vědecký pokrok) podléhají změnám také duchovní, morální a umělecké hodnoty, ovšem daleko pomaleji a ne vždy k lepšímu.


Těžko říct, co přinese budoucnost. Rád bych si dovolil vyjádřit názor, že nový horizont nám může otevřít pokorný zájem o vnitřní či duchovní hodnoty. Naše technologické pokroky by nám měly poskytnout více času – budeme totiž potřebovat kulturu, abychom si to všechno mohli dovolit.


— Kurt Adler, 1965