Jak cestovat s kolem vlakem do Jižních Čech (a jinam)

Jsem opět bohatá o jednu zkušenost s cestováním s kolem vlakem.

Úetenka za jízdní koloautorka

V sobotu ráno jsem se chtěla nechat přepravit i s kolem z Prahy do Tábora rychlíkem v 9:11 hod. Už v metru jsem potkala jinou paní s kolem a batohem. Daly jsme se do řeči. Ptala se mě, zda mám zaplacenou rezervaci na kolo, což jsem neměla. Říkala mi, že tímto směrem je rezervace povinná. To jsem slyšela poprvé. Zatím jsem nikdy do žádného rychlíku rezervaci na kolo nepoužila. Znejistěla jsem. Tak se uvidí, třeba mě vezmou, říkala jsem si.

Na perón jsme šly s tou paní a jejím přítelem, který dorazil později, spolu. Nástupiště už bylo docela plné lidí s batohy i s koly. Když přijel vlak, čekala jsem, až naloží kola s rezervací. Bylo jich bohužel moc, takže už jsem se se svým kolem nevešla. Co teď? To je teda průšvih, říkala jsem si.

Mezitím jsem z papírku o odjezdech vlaků, který jsem měla vytištěný z internetu, dozvěděla, že za pár minut odjíždí z jiné koleje také vlak do Tábora, sice osobák s přestupem v Benešově, ale aspoň, že něco jede. Tak hurá do nového moderního výtahu a dolů do podchodu a na jiné nástupiště rampou, kde stál nějaký osobák - panťák. Snad to bude on. Naštěstí byl, protože na další přesun už by nebyl čas. Uff, oddychla jsem si. Sice přijedu o hodinu později, ale aspoň, že pojedu. Navíc žádnou rezervaci netřeba a dokonce si i sednu. Kolo i s brašnami jsem opřela do chodbičky. Právě jsem přemýšlela, jak ho nejlépe umístit, aby nepadalo, načež se přiřítili další dva cyklisté kolem 40 let a ptali se mě, zda jedu také do Benešova, tak jsme dali kole k sobě a svázali gumicukem, takhle aspoň nespadnou.

Mohla jsem si jít sednout a nemusela kolo celou cestu držet. Koupila jsem si rovnou jednodenní jízdenku na kolo za 50 Kč.

Přestup do dalšího vlaku - lokálky - proběhl bez problémů, i když už v ní byly dvě kola a za mnou přistupovali další dva cyklisté.

Cestou zpět z Tábora jsem také neměla rezervaci a přestože ve vagonu pro úschovu zavazadel během přepravy místo bylo, musela jsem zaplatit dohromady 80 Kč za kolo, což bylo jen o 19 Kč méně, než za kolik jsem cestovala já! Pokud bych rezervaci měla, tak zaplatím 30 Kč + 30 Kč = 60 Kč. Takže přepravovat kolo rychlíkem vyjde každopádně dráž než přeprava kola osobním vlakem. Když k tomu připočtu nejistotu, že se nemusím s kolem vejít, tak výhodněji vychází právě osobák, pokud teda nespěchám, pak zvolím rychlík. Níže shrnutí cen rezervací míst pro kola.

Info o rezervaci místa pro jízdní kolo ve vybraných vlacích (rychlících):

cena rezervace..........................................................30 Kč

jízdenka na kolo.........................................................30 Kč

cena za jízdenku bez předchozí povinné rezervace
(přirážka za neoprávněné použití povinně
místenkového vlaku pro jízdní kolo ...........................50 Kč

Škoda, že se rezervace nedá uskutečnit telefonicky, např. s udáním čísla IN-karty, či jiné slevové karty, ale je pravda, že ne každý cestující vlakem kartu vlastní. Podle mě je totiž docela nelogické si kupovat lístek - rezervaci z místa odjezdu 2 hodiny před odjezdem vlaku z výchozí stanice, když se v ní ještě nenacházím a teprve dojíždím chivlku před odjezdem vlaku.

Tak nevím, třeba někdy někoho napadne tento divný systém změnit. Do té doby budu mít s přepravou kola asi problémy.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Gabriela Uhrová | úterý 29.7.2008 13:18 | karma článku: 9,72 | přečteno: 984x
  • Další články autora

Gabriela Uhrová

Obrázky z hor

6.2.2011 v 21:49 | Karma: 14,16

Gabriela Uhrová

Zima v Kunratickém lese

18.12.2010 v 22:29 | Karma: 10,61

Gabriela Uhrová

Byt plný propisek

6.11.2010 v 23:39 | Karma: 10,02