Děkujeme za pochopení.
L86a96d45i15s50l97a43v 14S62a17u44e57r
Prý pokrok nezastavíš. Za každým pokrokem v dějinách lidstva stojí válka a zbrojení. Začnu námořní plavbou, letectvím a skončím u internetu, který byl udělán především pro potřebu armády. Dokud pro vojsko nebo v průběhu nějaké války nebude vynalezeno palivo vhodné pro jejich tanky, obrněnce a vozidlo které levněji a bezpečněji nahradí spalovací motor tak je nějaká elektromobilita pouze slepou a především drahou uličkou v dějinách lidstva. Chybí infrastruktůra, chybí výkoné baterie, cena je vysoká a především ty fosilní zdroje nedojdou za pár let, ale za pár století. To už snad bude fůze, vodíkové reaktory atd atd atd. Tedy pokud nějaký blázen neotevře svůj atomový úl a lidstvo zmizí jako takové.
J90a89n 14Š17i76k
Příroda to vyřeší, ostatně jako vždycky. Co je staré, prostě a jednoduše jednou zemře. Je jedno, zda jde o jelena, člověka, hmyz nebo ropu či uhlí. Argumenty snažící se tuto jednoduchou podstatu zvrátit jsou jen marným pokusem obrátit tok času směrem zpět. A tom celá ta maškaráda je. Hezký den
M97i55c96h20a93l 64H20u46š44á21k
Ještě jedna poznámka:
- největší ekozvěrstvo je podle mne pálit zemní plyn v elektrárně, tak aby se z něj vyrobila neefektivně elektřina a neefektivně popohnal elektromobil ...
Plyn a fosilní paliva se mají když už využívat na přímo s maximální účinností, a ne přes řetězec dalších ztrátových fyzikálních procesů.
S51t14a98n16i43s11l57a15v 65J16e38l79e57n
Tohle by bylo na delší rozbor.
Paroplynová elektrárna může dosáhnout účinnosti přes 50%, zatímco spalovací motor v autě cca 35%. Takže ztráty ve vedení a bateriích jsou pokryty vyšší účinností přeměny primární energie. Podle mého názoru mohou být celkové energetické náklady hodně podobné a bude dost záležet na konkrétní aplikaci.
M60i12c84h47a69l 82H22u44š94á72k
Odpůrci elektromobilů spíše trpí exaktním vzděláním v oblasti přírodních věd, než neofobií:
- Elektromobili nedospějí, vlastnosti akumulátorů jsou danné fyzikálními vlastnostmi prvků. Ze struktury jejich elektronových obalů lze spočítat maximální teoretické kapacity akumulátorů. A nevychází to dobře. Bohužel k pochopení je nutné znát elektrochemii a kvantovou mechaniku.
- Pokud by auta jezdili na CNG, tak zemní plyn vydrží ještě dost dlouho. Osobně nechápu proč se nepoužívají CNG plug-in hybridy. Navíc NG (metan) je perspektivní syntetické palivo (domácí syntéza metanu z CO2, vody a přebytků FVE ?). Na mezinárodní vesmírné stanici sectohle Sabatierovou reakcí už dělá.
- ani elektromobil není odpověď na otázku kde vzít energii. Dokud nebude dostatek levné energie ze stabilních zdrojů (JE), nedává to smysl. Přez noc EV z FVE nenabijete, přes den jezdíte.
- elektrifikace naprosto neřeší kamiony, autobusy ... Ty akumulátory neutáhnou ani náhodou ...
Mám pokračovat ?
P33a56v26e75l 49D91v42o34ř67á15k
Odpůrci elektromobility se stále ohánějí problematickou baterií. Jako kdyby to byl jediný způsob, jak krmit elektromotor. A co řešení s palivovým článkem a vodíkem? Před časem se zkoušel (v Neratovicích) autobus MHD. Doba tankování 10 minut. Odkaz na článek jsem tu už dával několikrát. Čtenář bez selektivní sklerózy si jej jistě pamatuje. Někdo má ovšem strach z vodíku, vždyť je výbušný! Kdežto benzin, ten nevybuchne nikdy!
Odkaz na podobně konstruované osobní vozy jsem dával také, https://www.toyota.cz/spolecnost/novinky/toyota-mirai.
S86t90a98n62i10s11l56a43v 83J48e10l47e27n
U vodíku je problémem cena. To znamená nejen cena vodíku, ale i odpisy potřebné technologie v autě i na čerpacích stanicích. Vámi odkázané auto si nejspíš skladník ze šroubárny za svůj plat nepořídí.
R96o45b17e19r27t 49K63ř32í75s56t40e74k
až Tě přejede něbo děti elektromobil, nestěžuj jsi že jsi ho neslyšel
P58a26v35e18l 23D33v81o70ř73á70k
Máš čumět na cestu a nelézt do vozovky.
P68a12v32e46l 68O36b78d59r55ž72á85l38e29k
Přitom je to tak jednoduché - až budou elektroauta lepší, než spalovací motory, rozšíří se úplně sama a zákazníci si je budou hromadně kupovat.
Úplně stejně, jako spalováky bez jakéhokoliv státního zásahu vytlačili koně.
Zatím není na trhu elektromobil, který by měl za stejné peníze srovnatelné vlastnosti jako běžný spalovak na úrovni Fabie combi. Tedy mimo jiné i možnost být stejně používán v režimu: "2x měsíčně strávím 5 minut doplňováním paliva a pak jezdím a neřeším kdy, kde a kde zaparkuji".
M39i41c82h25a83l 13H82u20š44á68k
A když lepší nebudou, tak se nerozšíří .
J86o51s84e30f 35P70r25o28c75h53á36z76k14a
Proč jsou "tlačena" elektroauta? Základem je jejich velmi podstatně vyšší účinnost. Auta se spalovacím motorem využijí jen 30 % energie na pohyb, zbytek je odpadní teplo. Elektroauta navíc mohou využívat energii z obnovitelných zdrojů i z jádra. Neznečisťují ovzduší a jsou výrobně jednodušší a provozně levnější. Otázkou je, zda se tento záměr podaří technologicky realizovat. Nyní už to vypadá, že ano.
S86t80a80n36i52s26l10a67v 88J29e96l95e75n
Pokud jsou levnější, tak to znamená, že už je není třeba dotovat a lidé si je rádi koupí za tu nižší cenu než automobily se spalovacím motorem.
Ledaže by to s tou lácí nebyla pravda.
J39o17s96e66f 89D59v34o43ř44á93č82e16k
Hlvni rozdil vidim v tom, ze do spalovacich motoru nebyl nikdo tlacen a zadny zakon nezvyhodnoval spalovaci motor pred konem. A to je ten rozdil, do elektromobility jsme tlaceni a nikoho nezajima jestli vyvoj,lide a planeta to tak chce
A53n87t40o53n19í84n 91K62o36u95n44o13v76s40k93ý
Ještě před nějakými 20 lety se politici předháněli ve slibech jak zlepší život lidí, pokud budou zvoleni.
Lišili se v tom, jak toho zlepšení chtějí dosáhnout.
To museli, jinak by ta hra na demokracii neměla smysl.
Zatímco dnes se má dobře mít planeta.
A člověk je líčen jen jako její škůdce. To má logiku - každá lidská činnost a dokonce i jen existence je spojena s tvorbou emisí pevných, kapalných nebo plynných.
A co tak zbavit planetu všech lidí?
To by se pak planeta měla dobře, že?
A43l10e96š 31P87r34o58c41h17á31s18k62a
Bez ohledu na druh pohonu, co se to pořád objevuje kolem té "společné jízdy"? Společná jízda nastane, když má několik lidí zcela shodný cíl, jinak jsou to jen takové povídačky.