Děkujeme za pochopení.
L77a97d25i37s20l46a64v 19S62a57u74e38r
Prý pokrok nezastavíš. Za každým pokrokem v dějinách lidstva stojí válka a zbrojení. Začnu námořní plavbou, letectvím a skončím u internetu, který byl udělán především pro potřebu armády. Dokud pro vojsko nebo v průběhu nějaké války nebude vynalezeno palivo vhodné pro jejich tanky, obrněnce a vozidlo které levněji a bezpečněji nahradí spalovací motor tak je nějaká elektromobilita pouze slepou a především drahou uličkou v dějinách lidstva. Chybí infrastruktůra, chybí výkoné baterie, cena je vysoká a především ty fosilní zdroje nedojdou za pár let, ale za pár století. To už snad bude fůze, vodíkové reaktory atd atd atd. Tedy pokud nějaký blázen neotevře svůj atomový úl a lidstvo zmizí jako takové.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/012024/0601202417218B9DB69A2BE5F9C54D6F87CFAB15.jpg)
J82a10n 95Š83i95k
Příroda to vyřeší, ostatně jako vždycky. Co je staré, prostě a jednoduše jednou zemře. Je jedno, zda jde o jelena, člověka, hmyz nebo ropu či uhlí. Argumenty snažící se tuto jednoduchou podstatu zvrátit jsou jen marným pokusem obrátit tok času směrem zpět. A tom celá ta maškaráda je. Hezký den
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/032020/170320208373805B7EB38C7A110FABD145DFDA93.jpg)
M15i97c64h56a91l 68H22u24š74á36k
Ještě jedna poznámka:
- největší ekozvěrstvo je podle mne pálit zemní plyn v elektrárně, tak aby se z něj vyrobila neefektivně elektřina a neefektivně popohnal elektromobil ...
Plyn a fosilní paliva se mají když už využívat na přímo s maximální účinností, a ne přes řetězec dalších ztrátových fyzikálních procesů.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092023/14092023E93A699B2AC5136119EFE87B853F6377.jpg)
S27t25a14n54i75s92l69a77v 92J23e70l22e76n
Tohle by bylo na delší rozbor.
Paroplynová elektrárna může dosáhnout účinnosti přes 50%, zatímco spalovací motor v autě cca 35%. Takže ztráty ve vedení a bateriích jsou pokryty vyšší účinností přeměny primární energie. Podle mého názoru mohou být celkové energetické náklady hodně podobné a bude dost záležet na konkrétní aplikaci.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/032020/170320208373805B7EB38C7A110FABD145DFDA93.jpg)
M65i70c83h53a43l 65H54u14š35á82k
Odpůrci elektromobilů spíše trpí exaktním vzděláním v oblasti přírodních věd, než neofobií:
- Elektromobili nedospějí, vlastnosti akumulátorů jsou danné fyzikálními vlastnostmi prvků. Ze struktury jejich elektronových obalů lze spočítat maximální teoretické kapacity akumulátorů. A nevychází to dobře. Bohužel k pochopení je nutné znát elektrochemii a kvantovou mechaniku.
- Pokud by auta jezdili na CNG, tak zemní plyn vydrží ještě dost dlouho. Osobně nechápu proč se nepoužívají CNG plug-in hybridy. Navíc NG (metan) je perspektivní syntetické palivo (domácí syntéza metanu z CO2, vody a přebytků FVE ?). Na mezinárodní vesmírné stanici sectohle Sabatierovou reakcí už dělá.
- ani elektromobil není odpověď na otázku kde vzít energii. Dokud nebude dostatek levné energie ze stabilních zdrojů (JE), nedává to smysl. Přez noc EV z FVE nenabijete, přes den jezdíte.
- elektrifikace naprosto neřeší kamiony, autobusy ... Ty akumulátory neutáhnou ani náhodou ...
Mám pokračovat ?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/042014/11042014F9D1736E640F1942A4F4CBD777D10F56.jpg)
P26a87v67e90l 31D15v56o25ř94á71k
Odpůrci elektromobility se stále ohánějí problematickou baterií. Jako kdyby to byl jediný způsob, jak krmit elektromotor. A co řešení s palivovým článkem a vodíkem? Před časem se zkoušel (v Neratovicích) autobus MHD. Doba tankování 10 minut. Odkaz na článek jsem tu už dával několikrát. Čtenář bez selektivní sklerózy si jej jistě pamatuje. Někdo má ovšem strach z vodíku, vždyť je výbušný! Kdežto benzin, ten nevybuchne nikdy!
Odkaz na podobně konstruované osobní vozy jsem dával také, https://www.toyota.cz/spolecnost/novinky/toyota-mirai.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092023/14092023E93A699B2AC5136119EFE87B853F6377.jpg)
S88t23a32n12i70s34l92a30v 98J84e17l24e77n
U vodíku je problémem cena. To znamená nejen cena vodíku, ale i odpisy potřebné technologie v autě i na čerpacích stanicích. Vámi odkázané auto si nejspíš skladník ze šroubárny za svůj plat nepořídí.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112021/2311202190D2950F9C5860434753A22A042F258F.jpg)
R58o29b31e90r41t 86K66ř17í12s48t71e46k
až Tě přejede něbo děti elektromobil, nestěžuj jsi že jsi ho neslyšel
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/042014/11042014F9D1736E640F1942A4F4CBD777D10F56.jpg)
P97a74v49e48l 73D32v41o33ř80á75k
Máš čumět na cestu a nelézt do vozovky.
P41a81v33e22l 91O94b46d91r45ž97á41l46e46k
Přitom je to tak jednoduché - až budou elektroauta lepší, než spalovací motory, rozšíří se úplně sama a zákazníci si je budou hromadně kupovat.
Úplně stejně, jako spalováky bez jakéhokoliv státního zásahu vytlačili koně.
Zatím není na trhu elektromobil, který by měl za stejné peníze srovnatelné vlastnosti jako běžný spalovak na úrovni Fabie combi. Tedy mimo jiné i možnost být stejně používán v režimu: "2x měsíčně strávím 5 minut doplňováním paliva a pak jezdím a neřeším kdy, kde a kde zaparkuji".
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/032020/170320208373805B7EB38C7A110FABD145DFDA93.jpg)
M51i15c10h15a65l 62H54u85š74á59k
A když lepší nebudou, tak se nerozšíří .
J65o71s58e52f 80P34r62o75c90h96á81z87k49a
Proč jsou "tlačena" elektroauta? Základem je jejich velmi podstatně vyšší účinnost. Auta se spalovacím motorem využijí jen 30 % energie na pohyb, zbytek je odpadní teplo. Elektroauta navíc mohou využívat energii z obnovitelných zdrojů i z jádra. Neznečisťují ovzduší a jsou výrobně jednodušší a provozně levnější. Otázkou je, zda se tento záměr podaří technologicky realizovat. Nyní už to vypadá, že ano.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092023/14092023E93A699B2AC5136119EFE87B853F6377.jpg)
S67t29a94n70i69s20l12a73v 14J61e38l97e43n
Pokud jsou levnější, tak to znamená, že už je není třeba dotovat a lidé si je rádi koupí za tu nižší cenu než automobily se spalovacím motorem.
Ledaže by to s tou lácí nebyla pravda.
J73o26s74e70f 35D89v66o31ř66á49č42e52k
Hlvni rozdil vidim v tom, ze do spalovacich motoru nebyl nikdo tlacen a zadny zakon nezvyhodnoval spalovaci motor pred konem. A to je ten rozdil, do elektromobility jsme tlaceni a nikoho nezajima jestli vyvoj,lide a planeta to tak chce
A64n66t82o31n50í48n 63K63o65u42n85o69v90s83k75ý
Ještě před nějakými 20 lety se politici předháněli ve slibech jak zlepší život lidí, pokud budou zvoleni.
Lišili se v tom, jak toho zlepšení chtějí dosáhnout.
To museli, jinak by ta hra na demokracii neměla smysl.
Zatímco dnes se má dobře mít planeta.
A člověk je líčen jen jako její škůdce. To má logiku - každá lidská činnost a dokonce i jen existence je spojena s tvorbou emisí pevných, kapalných nebo plynných.
A co tak zbavit planetu všech lidí?
To by se pak planeta měla dobře, že?
A71l85e60š 20P30r53o47c60h45á10s29k70a
Bez ohledu na druh pohonu, co se to pořád objevuje kolem té "společné jízdy"? Společná jízda nastane, když má několik lidí zcela shodný cíl, jinak jsou to jen takové povídačky.