Proč vyhrál Babiš volby.

Dnes se pokusím zamyslet nad tím, proč přes veškerou snahu tradičních formací vyhrálo hnutí ANO 2011 volby.

 Pokud vím, tak se na facebooku rozvinuly vášnivé diskuse o volbách prakticky již před rokem, kdy začínalo být jasné, že Babiš má v průzkumech stabilních 30 % a ne a ne to přes veškerou snahu spadnout na přijatelnější číslo. Dnes se pokusím vysvětlit, proč se tak stalo.

Když se tak zamyslím nad tím, s čím se průměrný občan může za den potkat, tak začnu od rána. Probudím se za pomocí mobilu, na kterém mám jako operátora MOBIL.CZ. Budík mne probudí a já třeba vím, že vlastníkem této značky je právě Babiš. Pak bych třeba také chtěl posnídat. Nějaký rohlíček z pekárny a k tomu třeba kostelecký lovečák. No, a majitelem Kosteleckých uzenin je opět, kdo jiný, než Babiš. No a co třeba si cestou do práce koupit nějaké noviny. Zkusím oblíbenou MF Dnes, no a majitelem těchto skvělých novin je opět Babiš. Jedu autem, a do něj je třeba nalít benzín. No a majitelem Unipetrolu je kdo jiný, než Babiš. V práci nám vyhrává rádio Impus s majitelem snad již jasným.

Čili, když se tak nad tím zamyslím, tak Babiš vlastní tak cca. třetinu republiky, a tak musí být každému jasné, že s takovýmto kapitálem se dá kampaň dělat permanentně. Sice je jasné, že noviny mají být ze zákona nezávislé, ale každé přitom - ruku na srdce - odráží mentalitu svého majitele. Ani novináři se při veškeré snaze nedovedou zcela oprostit od svého originálního subjektivního pohledu.

Dlužno ovšem podotknout, že tyto okolnosti nebyly ostatním volebním formacím neznámé. Že je Babiš velmi bohatý, na Slovensku nejbohatší (má stále slovenské občanství), ví přece každý. Že má mediální základnu od rozhlasové stanice Impuls, přes TV Óčko a vlastnictví novin, ví také každý. Dostáváme se tedy k podstatě toho, proč ostatní seskupení pohořela. Jednoduše proto, že se spolehla jenom na předvolební kampaň a jejich lídři si neuvědomili mediální sílu pana Babiše. Kdysi dávno měla každá strana svoje noviny, dnes by to mělo být přinejmenším nějaké rádio či televize. Spoléhat se jenom na předvolební kampaň prostě dneska nestačí.

Autor: Tomáš Kučera | sobota 25.11.2017 20:45 | karma článku: 17,06 | přečteno: 1442x
  • Další články autora

Tomáš Kučera

Jak funguje důchodový systém.

28.4.2024 v 11:13 | Karma: 14,97

Tomáš Kučera

Zelená vlna.

13.4.2024 v 11:03 | Karma: 7,36

Tomáš Kučera

Slovensko v karanténě.

10.3.2024 v 11:18 | Karma: 12,31

Tomáš Kučera

Jak u nás fungují soudy.

18.2.2024 v 11:07 | Karma: 14,50

Tomáš Kučera

O zlatém teleti.

4.2.2024 v 10:16 | Karma: 10,08