- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teď to tu rozdělím na dva tábory. Je vůbec možné aby auto jezdilo na vodu?
Samozřejmě že ano!!!
Nejsem žádný technik,automechanik či vědec, ale když se třeba na internetu objeví zpráva která zní neuvěřitelně, tak ji hned nezatracuji a neříkám "To je blbost, to nemůže fungovat". Znám bohužel spoustu lidí co tohle dělají a je to škoda.
Prvně jsem uvažoval o vodíku v autě po shlédnutí myslím receptáře, kde si chlápek udělal jednoduché zařízení pro výrobu vodíku a ten následně nasával pomoci sání vzduchu do motoru. Jednoduché, geniální. Za nějaký čas jsem viděl ve zprávách v televizi Nova reportáž, jak policie české republiky vydala oficiální prohlášení, že bude kontrolovat auta právě kvůli těmto jednoduchým zařízením a řidiči kteří to budou mít namontované dostanou nehorázně vysoké pokuty, dokonce i zákaz řízení. Viz http://www.youtube.com/watch?v=vZ_PiRVHiVg.
No a tím to všechno začalo. Když už něco takhle začnou stíhat a zakazovat, tak to pro mě znamená, že to může fugovat a šetřit. Šetřit lidem a ne bohatým podnikatelům.
Začíná to jako s plynem. Pamatujete? Když plyn začal, mohlo se jezdit na takto upravené auto neuvěřitelně levně. A bylo to zakázané, policie po tom šla a taky to prý bouchalo a všichni v tom umírali... A víte co je zajímavé? Ani jednou jsem neslyšel o tom, že by plyn či vodík bouchnul v autě. No a dnes více jak polovina aut v Polsku jezdí na plyn. V Čechách a Německu se to také rozjelo ve velkém. Já sám mám jedno auto na plyn a souhlasím s rčením: "Kdo jednou jede na plyn, jede pořád na plyn".
No a pak jsem se dostal k vodíku. Jo a mimochodem, už dnes si můžete koupit auto na vodík. Třeba Mercedes B classe. Ale asi tolik peněz na účtě nemáte.
Informace jsem čerpal z videoserveru youtube.com a ze dvou českých stránek které se tím zabývají. Konkrétně http://h2shop.cz a jednavodu.cz. Velice dobré je přečíst si rubriku "Často kladené otázky". Dále je dobře číst diskuze pod článkama.
Lídě se v názorech liší jak jen je to možné. Jedni to vychvalují (většinou ti co se snaží něco prodat) a druzí z principu říkají, že perpetum mobile neexistuje a že je to blbost. I když jsem do dneška nepochopil proč je to pro mnoho lidí perpetum mobile. A dokonce většina automechaniků, kteří se k tomu vyjadřovali, byli zásadně proti. Našel jsem jen málo nezaujatých názorů. Jeden pán napsal něco jako: "Oficiálně toto zařízení nefunguje a tak si ho musí vyrobit a odzkoušet každý sám". A toho jsem se držel.
Sklenička je opravdu nutná jako pojistka aby se vám do sání nedostala voda
Tyto stránky jsou vlastně e-shopy. Takže jim nesmíte vše věřit. Věci které prodávají a o kterých vás přesvědčují že je jistě potřebujete, tak ne vždy je potřebujete a ne vždy jsou tak dobré kvality, aby se opravdu daly použít. Psal jsem jim o jejich nedostatcích email, aby třeba do jejich rad daly pár dobrých upozornění z mé instalace, ale oni neodpověděli a nikdy o problémech nic nenapsali. Dejme tomu, že mě to stálo o 1000kč navíc. I když k tomu přistupuji svým přístupem a snažím se vše si od začátku sám vymyslet.
Vlastní stavba
generátor vodíku 2891 kč
frekvenční regulátor ampér 1250 kč
digitální ampérometr 550 kč (rozbil se), druhý z číny 190 kč i s poštovným ( je super)
nádržka na vodu 150 kč
silikonové hadice 3/8 3metry za 342 kč
ventily(vývodky) 3/8 plastové (rozpadly se) 5ks 105 kč, potom kvalitní mosazné ze železářství 200 kč
nástavec na lambda sondu 152 kč (nepoužil jsem ho. mám tak staré auto že lambda sonda není)
plovákový spínač pro kontrolu výšky elektrolytu 120 kč
teflonová páska 5 kč, potom jsem raději použil kvalitní teflon. provázek za 90 kč
konektory oko, konektory zásuvka, kabely, bočník, 150 kč
sklenička z ávie (naftový filtr) 50 kč ze šrotiště.
3X poštovné a balné 360 kč
destilovaná voda a jedlá soda pro mé první pokusy
celkem to dělá kolem 6700 kč za funkční vodíkový generátor, ale čtěte dál, udělat by šel jistě za polovic bez větších problémů.
Tohle je nádržka na vodu spojena s genarátorem silikonovými hadicemi.
Jak se dostat na zlomek ceny?
nejprve se vyvarovat chyb jako já, aby jste nemuseli věci kupovat dvakrát, protože ve specializovaném internetovým obchodě vám prodají věci které se po týdnu provozu rozpadají. Kupte hned kvalitní třeba ty mosazné vývodky v železářství.
plastová nádržka na vodu stačí třeba jen ze škody Felicie, zdarma na šrotišti. závitníkem si uděláte vlastní závity. Ta kupovaná je tak totiž udělána. Je to šmejd, bez zesílených závitů, jen obyčejná nádržka a oni do ní udělali závitníkem závity.
Kabeláž také není potřeba speciální. Jen kupte kabel a koncovky.
plovákový spínač není potřeba, voda mizí opravdu pomalu.
a nakonec generátor, největší položka. Nevěřili by jste jak je jednoduchý. Jsou to jen antikorové destičky s dvěma dírami naskládané na sobě přes gumové těsnění. Takže jak na to? třeba 15 nerezových destiček, mohou být i kulaté, vyvrtáte v každé dvě díry a naskládáte je na sebe přes obyčejné gumové kulaté těsnění na kanalizační trubky. Vše je k sobě přitaženo dvěma deskami (kov, pertinax, plast ) na 4 šrouby.
Funguje to?
Zatím jsem na spotřebě kolem 7 litrů. Což není moc zajímavé. Před tím to bylo 8 litrů. Mohu ale potvrdit že se zmenšila kouřivost a akcelerace je lepší a auto je živější. Dálniční rychlost také stoupla. Při využití generátoru na 10 a více ampér, což se nedoporučuje kvůli zatížení alternátoru, tak auto opravdu znatelně lépe akcelerovalo a dálniční rychlost stoupla o 30 km. To potom ale spotřebu nesrazíte. Bude možná o malinko menší, nebo stejná, jen to auto jede lépe. Jinak jezdím na víkon 4 ampér a to při dálniční rychlosti 110 km mi naložený transporter bere 6,8 litrů. při 130 už je to ale 7,8 litru. Před tím bral 8 při rychlostech kolem 90 km.
Generátor nesplnil mé očekávání. Přál jsem si třeba i 5 litrů nafty. ale šest by bylo super. Bohužel ani to se nestalo. Tak nevím kde je chyba. Možná s tím má někdo zkušenosti. Poraďte prosím.
Více nápadů je v mé rubrice: Chytrá řešení či na mých stránkách: http://uinvent.eu/
Zde je vše pohromadě
Další články autora |