Fenomén vlezlých e-shopů, kam až to půjde?

Poslední dobou se na českém internetu rozmáhají e-shopy, které ukáží svoji nabídku až poté, co se do nich člověk zaregistruje. Jako velkorysou alternativu nabízejí možnost rychlého vstupu přes Facebook. Zejména pak rodič, kterému se srdce zatetelí, když je přilákán zajímavým dětským zbožím nebo víkendovým pobytem s 80% slevou, se stává jednoduchou kořistí a brzy nato zakusí sílu spamu.

Pokud se jedná o weby, které nabídnou zákazníkovi za jeho kontakt hodnotný obsah (a především, nikomu dalšímu ho nepřeprodají), nevidím v tom problém. Přeci jenom žijeme v době informační a mail je svým způsobem platidlo.  Ale jak dopředu zjistit, kde všude můj mail zkončí?

Nejvíce mě rozčilují e-shopy, které fungují na bázi slevomatů, s kterými jakoby se roztrhl pytel. Lákají na super nabídky, ALE „nejdříve naval mail, pak dostaneš nabídku a možná si i vybereš“. Probuzení přichází záhy, když se mailová schránka zákazníka začne plnit spamy a otravnými nabídkami, které často nemají možnost odhlášení. 

Podobná komerční šikana nastává i na sociálních sítích, protože se chytrý robot zmíněných e-shopů umí šikovně přisát i na známé a „kamarády“ ze seznamu nového uživatele, aby jim představil svojí službu nebo produkt, které přeci „Pepa Novák doporučuje, vždyť se tam teď registroval...“

Nedávno jsem se nachytala na podobnou záležitost a s vidinou zajímavé nabídky (dětské zimní kombinézy s 65%) jsem mail poskytla. Čistě ze zvyku pak mail fiktivní, na kterém mě spam neobtěžuje, jelikož ho nikdy nečtu. Jednalo se o nejmenovaný outletový server na oblečení, ale např. i na parfémy.  Ze zvědavosti jsem po 2 měsících tuto mail schránku navštívila a našla v ní 132 pro nabídek nejen parfémů, ale i finančích produktů a jedné cestovky. Za dva měsíce slušná bilance... 

Některé nabídky zmíněných e-shopů jsou bezesporu zajímavé a člověk rád ušetří, ale abychom se za pár let všichni nedivili, kde všude naše data zkončí a co o nás budou ti budoucí a stále více vychytralí obchodníci vědět. 

 

 

 

 

 

 

Autor: Pavla Temrová | sobota 28.9.2013 21:13 | karma článku: 12,62 | přečteno: 917x