- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud se jedná o weby, které nabídnou zákazníkovi za jeho kontakt hodnotný obsah (a především, nikomu dalšímu ho nepřeprodají), nevidím v tom problém. Přeci jenom žijeme v době informační a mail je svým způsobem platidlo. Ale jak dopředu zjistit, kde všude můj mail zkončí?
Nejvíce mě rozčilují e-shopy, které fungují na bázi slevomatů, s kterými jakoby se roztrhl pytel. Lákají na super nabídky, ALE „nejdříve naval mail, pak dostaneš nabídku a možná si i vybereš“. Probuzení přichází záhy, když se mailová schránka zákazníka začne plnit spamy a otravnými nabídkami, které často nemají možnost odhlášení.
Podobná komerční šikana nastává i na sociálních sítích, protože se chytrý robot zmíněných e-shopů umí šikovně přisát i na známé a „kamarády“ ze seznamu nového uživatele, aby jim představil svojí službu nebo produkt, které přeci „Pepa Novák doporučuje, vždyť se tam teď registroval...“
Nedávno jsem se nachytala na podobnou záležitost a s vidinou zajímavé nabídky (dětské zimní kombinézy s 65%) jsem mail poskytla. Čistě ze zvyku pak mail fiktivní, na kterém mě spam neobtěžuje, jelikož ho nikdy nečtu. Jednalo se o nejmenovaný outletový server na oblečení, ale např. i na parfémy. Ze zvědavosti jsem po 2 měsících tuto mail schránku navštívila a našla v ní 132 pro nabídek nejen parfémů, ale i finančích produktů a jedné cestovky. Za dva měsíce slušná bilance...
Některé nabídky zmíněných e-shopů jsou bezesporu zajímavé a člověk rád ušetří, ale abychom se za pár let všichni nedivili, kde všude naše data zkončí a co o nás budou ti budoucí a stále více vychytralí obchodníci vědět.
Další články autora |
Utvenkova, Ostrava - Zábřeh
14 500 Kč/měsíc