Čistič koberců

„Čistíme koberce v této ulici, doprava zdarma“, hlásil reklamní leták v naší poštovní schránce. Letáky obvykle vyhazuji, ale tento mě mile překvapil. Zrovna jsem totiž plánovala nechat jeden vyčistit.

„Dobrý den, dovolali jste se do společnosti XY, Jiří u telefonu“, zazněl mužský hlas, který působil profesionálně, snad jako bych se dovolala na ústřednu nějaké instituce. Během chvíle jsme se domluvili na termínu vyzvednutí našeho koberce a také ceně. 250,-Kč/m2 hloubkového čištění nejdříve nasucho, poté ve vodní lázni, která z koberce vymeje veškeré nečistoty. Přišlo mi to jako slušná nabídka a představa, že nebudu muset tahat po letech náš špinavý koberec autem do čistírny mi udělala radost. (V minulosti jsme jej nechávali čistit u nás doma, ale byl pak celý mokrý a plný špinavé vody). 

Přišel den „D“, kdy měl být koberec odvezen na čištění.  V dohodnutém čase stáli za dveřmi dva mladí, stylově oblečení kluci, kteří by se hodili spíše do banky nebo do reklamní agentury než do úklidové firmy. Podvědomě jsem očekávala chlapa v montérkách nebo v něčem pracovním... Super, napadlo mě, to je fajn rozjet takový business, umí se odlišit od konkurence, člověk si je hned zapamatuje, byli mi sympatičtí. Ale jenom chvíli. Hodili koberec na chodník a začali jej měřit.  Nevadilo mi to, stejně byl špinavý a chodník jsem předtím náhodou zametala. Jeden měřil a druhý psal čísla do kalkulačky na smartphonu.

Počítání trvalo dlouhé minuty, jejich výrazy byly vážné, snad jakoby oceňovali starodávný šperk.  Dle mých odhadů měla cena za vyčištění koberce vyjít na cca 850,-Kč. Jejich čísla ale narůstala, odůvodněná argumenty typu „lepený koberec za příplatek“ a pod. až se zastavila na 1450,-Kč.  Poslední kapkou bylo, že je uvedená cena bez DPH. „Hážete letáky do schránek rodinám, ne firmám, jak si můžete dovolit tuhle zásadní věc na letacích nebo do telefonu nepřiznat?“.

„My to tak děláme normálně, naše cílová skupina je na to zvyklá, odpověděl mladík sebevědomě. Přestože v této ulici, jak zněl text letáku, nebyla jediná firma, pouze rodinné domy a byty“.  Když dodal, že jejich cílovkou jsou často důchodci, kteří za čištění vlněných koberců platí i pět tisíc, mě dorazila. Sama jsem zvyklá smlouvat o cenách a umím se ohradit, když se mi něco nelíbí, ale je spousta lidí, kterým jsou tyto lecitace trapné a mnohy tak snadno přeplatí nebo se nechají ošidit. Co potom zranitelná skupina starších lidí, kteří se snadno nechají oblbnout, jak jinak by mohli koupit předražené zboží z převáděcích akcí..

"Omlouvám se pánové, ale o takovou službu nestojím. Příště by bylo dobré, abyste na své promo letáky napsali i zbývající informace, které jsou zásadní a nebo je řici do telefonu, aby to bylo hned jasné. Je jasné, že každý koberec potřebuje jinou péči a ta stojí různě. "Na shledanou pánové, koberec si odvezu do čistírny sama", začala jsem jej smotávat do role, že si ho zase odnesu do dětského pokojíčku.

Celá tato trapná epizoda skončila tím, že mi pánové udělali sami od sebe slevu až jsme se dostali na stejná čísla, jako já při svém prvním výpočtu v den objednávky, ale zanechalo to ve mě nepříjemný pocit.  

Autor: Pavla Temrová | středa 21.5.2014 10:47 | karma článku: 24,18 | přečteno: 1862x