Učitelé nepoznají cikáně. A černouška by poznali?

Někteří učitele se bouří se zápalem nadšenců pro politickou „korektnost“, že by měli splnit zadání České školní inspekce. Ta jim uložila, aby spočítali romské žáky s lehkým mentálním postižením.

 

Je to fakt problém. Tedy chápu, že odlišit děti s lehkým mentálním postižením od těžších forem, od flinků nebo vědomých ignorantů nemusí být snadné. Ale že by učitelé nebyli mentálně způsobilí odlišit cikáně???

Oni musí mít na všechno přesné definice, které někteří z nich vyžadují? Používají vůbec při výuce rozum? Takoví těžko. Nebo jen hledají záminky, aby demonstrovali svůj pravověrný multikulturalismus, ovšem jdoucí za zdravý rozum? Nevím, co z toho by bylo větší diskvalifikací pro pedagogickou činnost. Překonat by je mohla jen „katolická buzna“.

Cikánské etnikum lze snadno poznat. Ano, za prvé to je permanentní „opálení“ a nemyslím pejorativně, když to nazvu „přičmoudlostí“. Chodil jsem v základní škole postupně se čtyřmi spolužáky (Čonka, Kočko, Murko a Vlačuha). Někteří byli starší, protože předtím propadli, jiní chodili s námi pouze jeden rok, protože nepostoupili do vyššího ročníku. A nezapřela se ani kočovná krev rodičů, protože i ti, co nepropadli, se brzy přestěhovali.

Že bych je neodlišil? Už podle jména je možné je odlišit s velkou jistotou tak z 90%. A stále mám v paměti uchován specifický čichový vjem, který nesouvisel s čistotou, ale byl prostě zřetelný a nezaměnitelný. Abych nevypadal jako rasista, dnes bych to přirovnal k tónům Jacka Danielse, který se jak známo filtruje přes dřevěné uhlí. A to si nemyslím, že by všichni Cikáni seděli doma u ohniště.

Cikán se dá prostě snadno poznat i bez manuálu. A jestli to někdo nechce pochopit, hledá jen záminky pro bojkot. Neuchýlím se zde ke zkratce, že bychom je měli rozeznávat podle sklonu něco „čornout“, protože ty mohou mít i bílí. Ale přivedlo mě to k dalšímu kritériu, že by se učitel mohl zeptat, zda dítě umí cikánsky.

Také říkají bílým „gadžo“. Proto je mi odporné, když někteří lidé z majoritního etnika toto své označení převzali. Já nejsem žádný „gadžo“, nýbrž běloch a hlavně Čech. Uvědomte si to prosím, je to stejné, jako by Američan sám sobě říkal „Yankee“.

Cikáni také mají vlastnost držet spolu. To by si zase Češi mohli naopak osvojit. Takže poznat cikáně s velkou jistotou je snadné. A pokud by se učitel přece jen spletl a nějakého malého Cikána ve statistice nezachytil, nic by se nestalo, protože ten by se stejně vymykal účelu zjišťování.

Na závěr je třeba říci jednu zásadní věc. Bojkotující učitelé jsou pokrytci. Měli bychom si uvědomit, že na tomto rozlišení funguje i „pozitivní diskriminace“. A je zajímavé, že když se jedná o nějaké dotace, výhody nebo zvláštní zacházení na etnickém principu pro rómské spolky, nikdo se necítí pohoršen. Ale když se jedná o zjištění, jaké problémy toto etnikum má, najednou licoměrně vylézají fanatici politické „korektnosti“.

Může mi někdo vysvětlit, jak je řešitelný jakýkoliv sociální problém, když by bylo zapovězeno i zjištění, koho se týká?

 

PS Dodatečně jsem si kvůli nepochopení mnoha čtenářů dovolil doplnit ujištění, že jsem článek nenapsal na podporu jakýchkoliv hloupých zádání Evropské unie, kterou jsem v něm neřešil ani nezmínil. Kdo mě jako autora zná, ví to automaticky.

PPS Myslím, že ti, kteří nebudou se mnou souhlasit, jsou za stejné skupiny, která neodliší Schwarzenberga od Bonda - viz můj včerejší článek: "Předvolební bomba: Agentem není Babiš, ale Karel 009".

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Dušan Streit | čtvrtek 26.9.2013 11:02 | karma článku: 36,18 | přečteno: 2550x