U dárků přes internet šetří nervy, když se vyhnete České poště

Pokud to tedy jde. U jednoho dodavatele jsem neměl bohužel na výběr. To jsem si dal.

 Dárky, ale i běžné zboží se snažím nakupovat přes internet. Jsem ten typ, který by byl nejraději, kdyby do kamenných obchodů nemusel vůbec. Elektronické objednávky dávají lepší možnost srovnání a hlavně šetří čas. Tedy podle dosavadních zkušeností, než jsem byl vydán napospas České poště.

 Už před několika lety, kdy jsem poštou rozesílal své knihy, jsem měl zkušenost, že v předvánočním čase Česká pošta doručovala zásilku i déle než 10 dnů. Od té doby, pokud mohu, zásadně používám služeb konkurenčních doručovacích firem. Vždy jsem byl spokojen. Ráno zavolali a dohodli čas i upřesnili místo dodání. Nikdy žádný problém nevznikl.

 S Českou poštou naproti tomu mám ještě tu zkušenost, že zásadně doručuje zásilky do vlastních rukou dopoledne, kdy se dá předpokládat, že jsou lidé v práci. Někdy se ani neobtěžují zazvonit a jen hodí do schránky výzvu k vyzvednutí. Opakované doručení ve smluveném čase je za poplatek.

 Je to nepochopitelné, ale pokud se týká balíků, tak v práci mám opačné zkušenosti. Nikdy nepřijedou v pracovní době, ale na druhý den najdeme výzvu ve schránce. Jako by dělali schválnosti a lidem doručovali v době, kdy by měli doručovat firmám, a těm zase doručují po pracovní době, kdy jsou lidé naopak doma.

 Jak jsem se výše zmínil, tentokrát dodavatel nabízel k doručení jen Českou poštu. Už jsem z toho měl mrazení, protože jsem nechtěl skončit v předvánočních frontách na poště. Proto jsem si balík nechal poslat do sídla zaměstnavatele. Do adresy jsem připojil i neúplný název firmy (bez právní formy), aby se zásilka nevrátila s odůvodněním, že na této adrese adresát nebydlí. Ještě horší je případ, když zásilku se služební adresou je třeba kvůli nevhodným časům doručování vyzvednout na poště, pak nesouhlasí adresa bydliště v občanském průkazu, což je těžko řešitelný problém.

 Z České pošty Vám samozřejmě nikdo nezavolá. Automat se mnou prostřednictvím e-mailu komunikoval takto:

 

Vážený zákazníku,

dne 13.12.2013 jsme převzali do přepravy zásilku Balík Do ruky od podavatele ... s podacím číslem ... s dobírkou ve výši ... Kč.

O termínu doručování na adresu ... Vás budeme opětovně informovat.

Při dodání zásilky uhraďte dobírkovou částku.

Děkujeme, že využíváte naše doručovací služby.

 

Vážený zákazníku,

Vaše zásilka Balík Do ruky od podavatele ... s podacím číslem ... s dobírkou ve výši ... Kč Vám bude doručována dne 16.12.2013.

Při dodání zásilky uhraďte dobírkovou částku.

Děkujeme, že využíváte naše doručovací služby.

 

Vážený zákazníku,

dne 16.12.2013 jsme učinili pokus o doručení zásilky Balík Do ruky s podacím číslem ... od podavatele ... s dobírkou ve výši ... Kč.

Doručovací pokus na adrese ... nebyl úspěšný.

Vaše zásilka je uložena a připravena k vyzvednutí na poště: ...

Hodiny pro veřejnost pro vyzvednutí zásilky: ...

Tel.: ...

Při dodání zásilky uhraďte dobírkovou částku.

Počet dní, po které bude Vaše zásilka uložena (úložní doba): 7.

Zásilku si vyzvedněte nejpozději do 23.12.2013.

Nevyzvednete-li si zásilku do výše uvedeného termínu, bude zásilka vrácena zpět odesílateli.

Děkujeme, že využíváte naše doručovací služby.

 

 Zprávy zhruba stejného znění mi zároveň prostřednictvím SMS přicházely i do mobilu. Když mi ráno napsali, že se zásilka doručuje, kojil jsem se nadějí, že mě do 16 hodin zastihnou v práci. Asi počkali, až firmu zavřeme, prostě výzva k vyzvednutí zásilky byla následujícího dne ráno ve schránce.

 Vydal jsem se tedy na blízkou poštu. Dovnitř jsem se už nedostal, byla zcela zavalena zejména důchodci. Poslal jsem tam tedy sekretářku ať vystojí frontu a zavolá mi mobilem, až bude na řadě. Mobil zazvonil, mám to kousek, takže se zdálo, že všechno klapne. Šel jsem s občanským průkazem a penězi za dobírku na poštu pro kýžený balík. Ale ouha!

 Paní u okénka po mně chtěla razítko, které jsem s sebou nevzal. Zkoušel jsem jí vysvětlit, že je to soukromý balík na mé jméno a ten firemní doplněk adresy s neúplným názvem firmy tam je jen pro orientaci doručovatelky. Myslel jsem, že pochopí, že nebudu neoprávněně za někoho hradit cizí dobírku. Když to nepomohlo, snažil jsem se vysvětlit, že tak či tak jsem statutárním zástupcem společnosti, protože vím, že na poštách mají přístupný Obchodní rejstřík. Nepomohlo to a dav za mnou začal zlověstně mručet.

 Načež paní vytáhla jakýsi – zřejmě složitý – formulář snad čestné prohlášení, které se jala vyplňovat. To už mě lidé stojící za mnou chtěli inzultovat. Na mé chabé protesty se zpoza okénka ozvalo, že existují pravidla a abych byl rád, že to vyplňuje za mě. Nervy tekly všem. Nakonec jsem si balík odnesl jako trofej z boje.

 Už si nikdy neobjednám zboží od zasílatelské firmy, která má smlouvu jen s Českou poštou. Zajít do ochodu a třeba si něco připlatit je jednodušší...

Autor: Dušan Streit | středa 18.12.2013 10:08 | karma článku: 32,07 | přečteno: 1638x