- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro drtivou většinu médií dopadl výzkum v zásadě dobře. Byť za pravdivé a úplné označila většina repondentů vlastně jen zpravodajství ČT a Hospodářských novin. Všechna média (až na zmíněný Blesk) ale měla v kolonce „nepravdivé" velmi nízká čísla. Je to ale důvod k jásotu?
Mezi televizemi je jako jednoznačně nejméně pravdivá vnímána NOVA, nicméně na její sledovanost to zřejmě nemá vliv. Obdobně prodejnosti Blesku vnímání jeho zpravodajství jako nepravdivého nijak neškodí. Přestože ostatní média "trumfnul" o 40 procentních bodů.
Co z toho vyplývá? Zřejmě není pravdivost zpravodajství pro velkou část populace zas tak důležitá - protože nehledá informace, ale rozptýlení, drby a senzace. Seriozní zpravodajství pro velkou část diváků a čtenářů prostě není dostatečně atraktivní. A možná i proto, že v poslední době i v seriozním zpravodajství převládá snaha najít seznace a drby. Jen ne ze světa showbusinessu, ale politiky. A on je ve výsledku ten showbusiness přeci jen zajímavější.
Přestože na první pohled tedy většina médií dopadla dobře, v kontextu sledovanosti/čtenosti jednotlivých médií je výzkum důvodem k zamyšlení. Jásat může nakonec vlastně jen ten Blesk.
Další články autora |
Zdabořská, Příbram - Příbram V-Zdaboř
3 970 000 Kč