- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
INTERNET, Profimedia
Ráno otevřu oči, zapnu bednu a z televize na mě vylítne Teleshopping. Mám si určitě koupit něco, co vůbec nepotřebuju. Ale jistě se slevou pokud.... Přepnu na dvacetčtyřku a vidím spící poslance. Otevřu počítač a vyskočí na mě O2 nebo T-mobile, případně nabídka půjčky nebo upoutávka na sázky. Díky nechci! I tak se mi stane, že kliknu "těsně vedle" a už se mi otvírají další okýnka.... Díky nechci. Divím se provozovatelům serverů, že pro podobné odpírače reklam nezřídí tlačítko "sledovat bez reklam" nebo "trvale odstranit reklamy z tohoto počítače". Byl bych jim vděčný.
Často, ostatně jako většina naší populace, se zamýšlím nad stoupající kriminalitou. Proč lidi čím dál víc kradou? Proč napadají sobě rovné aby je obrali o pár pětek? Je to reklamou. Reklama naprosto úmyslně rozděluje lidi na ty, co jsou IN a na ty, co jsou OUT. A řekněme si upřímně, kdo z nás by chtěl být OUT? Jenže na IN je potřeba lováků, děnek, peňaží, korunek a peněz. A řekněte, kde na to má dnešní, normálně konzumně vzdělaný človíček brát? Ideální je čórka nebo přepadení banky, pošty, benzínky....
A to si ještě málokdo uvědomuje, že přichází předvánoční čas. Že filmy budou zase delší, letáky silnější, bilbordy častější, kapsáři o to čilejší... Domnívám se, že reklama je pro lidi stejně škodlivá jako hazard či škrty rozpočtu nebo snad jen zvýšení DPH. To všechno v jednom, včetně žadonících dětí, likviduje psychiku docela slušného počtu obyvatel naší země. DIKTATURA KONZUMU A KAPITÁLU.
Osobně jsem dlouhodobě OUT. Léta jsem si to brázdil po našich silnicích se stařičkou stodvacítkou. Jezdil jsem devadesát, vesnicí padesát a po dálnici stotřicet. Nevadilo mi, že nemám padesát airbagů, klimošku, navigaci a systém umožňující zaparkování bez řidiče. Spousta IN lidiček mě předjížděla, ťukala si na čelo a řítila se kolem mě. Spoustu oněch IN lidiček jsem dojížděl v pohodě na křižovatkách. Spoustu těch IN lidiček jsem tahal z příkopu a kolem dalších IN jsem projel byť běhali kolem svého zapíchnutého vozu. Neměli ukazovat prostředník.....
IN a OUT životy se podle reklamy k sobě nehodí. Asi ne. Zpupnosti se bráním slušností, zlobě úsměvem, spěchu nekvaltováním. Reklama je věc, kterou k životu nepotřebuju. Ona potřebuje mě a chce mně pohltit. Co s ní? Já říkám, dejte jí jeden digitální kanál, TV stanice ať tam za provizi dohazují své klienty a ten, kdo je na ní závislý, může jí mít puštěnou celý den i noc... Mně s ní dejte pokoooj. Chci mít kousek své svobody. Vy né? Krásný den přátelé....
J.A.Komenský: "Všeliké kvaltování toliko pro hovada vhodné jest."
Další články autora |
Kováříkova, Praha 5 - Hlubočepy
17 500 Kč/měsíc