Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krutovláda Magistrátu hl. města Prahy

Stává se to poměrně běžně a není to nic neobvyklého. Z důvodu špatně zaparkovaného auta dochází k jeho odtažení. Podívejme se však podrobně na celý proces odtažení vozu ve spolupráci s různými organizacemi, které zřizuje Magistrát hl. města Prahy.

1, vytipování auta k odtažení

Ve většině případů je odtažení vozu naprosto zbytečné a jediným jeho důvodem je výběr poplatků ve prospěch magistrátu resp. dalších „spřátelených“ firem (například firma zajišťující odtah vozu – o tom ale až dále). Například mé auto bylo zaparkováno ve slepé ulici určené pro rezidenty v dané oblasti a kde je nedostatek parkovacích míst. Nachází se zde i předpisová zóna pro nástup hasičů u domu. Pokud auto stojí jedním kolem na začátku nesmyslného úseku pro hasiče (resp. pneumatika se dotýká žluté čáry), nepřekáží chodcům, autům a ani případným hasičům, pro městské strážníky toto auto i přesto představuje skvělou příležitost ke zkásnutí uživatele auta.

2, odtah vozu za náklady ?

Dle Nařízením hl. m. Prahy č.13/2001 stanovil magistrát hl. města Prahy náklad na 1 odtah na 1300Kč. Služba odtahů je realizována z velké části prostřednictvím tzn. subdodavatelů. Je zcela oprávněné se domnívat, že reálné náklady jsou spočítány záměrně zkresleně takto vysoko, aby se z odtahů stal finančně zajímavý business pro magistrát, vybrané subdodavatele apod. Stovky lidí se tak stávají nedobrovolnými klienty magistrátu a mnohdy z nesmyslných důvodů. Reálné náklady na odtah jsou dle mě podstatně nižší a především variabilní i dle vzdálenosti odtahu. Kde jsou doby botiček? Člověk alespoň nemusel pro auto nikam jezdit a celkový náklad byl nižší – ano, magistrát by okradl své občany méně, proto se v Praze preferuje odtah. Nutno podoknout, že by nemělo být odtahováno auto kvůli každé prkotině, ale odtah by měl být realizován v souladu s § 45 zákona 361/2000 Sb., což se minimálně mém případě zcela jistě nestalo.

3, odtahové parkoviště a ochota městské policie

Pro auto jsem tentokrát jel i se svým kolegou a to z důvodu, že při posledním (také nesmyslném) odtahu bylo auto poškozeno velkým škrábancem na blatníku. Chtěl jsem mít s sebou tedy svědka při přebírání vozu. Kolega je též statutárním zástupcem firmy, který auto provozuje, a spoluuživatel vozu a společným přebráním vozu jsem chtěl zabránit přehlídnutí poškození jako v předchozím případě.

Problém nastal v okamžiku, kdy jsme si s kolegou chtěli auto z parkoviště přebrat. Byl jsem samozřejmě ochoten zaplatit poplatek 1300Kč za odtah + 150 Kč za parkovné, ač s ním nesouhlasím. Odevzdal jsem tedy peníze a občanský průkaz. Pracovník parkoviště nás však k autu pustit nechtěl pod záminkou, že tam může pustit pouze jednoho z nás, nikoliv oba. Hlavním argumentem pracovníka byl jeho údajný interní předpis, že k autu nesmí pustit více než jednu osobu. Poctivě jsem si tedy prostudoval vyvěšený provozní řád a o tomto ustanovení nebyla v provozním řádu ani zmínka. Byl jsem přesvědčen, že nic podobného není ani v zákoně a že je pracovník povinen mi auto vydat. K vydání vozu stále nedocházelo a jelikož jsem nabyl dojmu, že pracovník magistrátu resp. příspěvkové organizace zajišťující chod parkoviště neoprávněně zadržuje cizí věc, rozhodl jsem se zavolat městskou policii, aby zajistila pokojné předání vozu mě a kolegovi. I když nemá městská policie na svých autech Pomáhat a chránit, předpokládal jsem, že zamezí protiprávnímu jednání pracovníka parkoviště a auto pro mě a kolegu vymůže.

Výsledek byl tedy takový, že po příjezdu dvou městských strážníků si šel jeden z nich rovnou sednout k pracovníkům parkoviště do mobilní budky na kafe a druhý se šel se mnou a kolegou dohadovat. Vyslechl obě strany a s kamennou tváří nám oznámil, že z důvodu interního předpisu pracovníka parkoviště auto vydá pouze jednomu z nás. Začal jsem mít důvodné podezření, že auto je opět poškozeno a pracovník parkoviště doufal, že pouze jeden člověk si poškození nevšimne a nebude mít svědka při přebírání vozu. Městský strážník i přesto trval na svém, že interní předpis je strašně důležitý (důležitější než zákon) a závazný stejně tak pro pracovníka parkoviště jako pro mě. Pro mě závazný interní předpis cizí firmy rozhodně není a navíc mi nebyl na moji žádost ani předložen.

Kruh příběhu se nám zde uzavírá. Byl jsem naivní, že jsem předpokládal, že se svého práva domůžu u zástupce městské policie, která zajistila odtah mého vozu a tedy i vyšší výnos magistrátu. Celý tento mechanismus je navíc provozován jedinou organizací – magistrátem. Magistrát si tak umí vytipovat klienta, nedobrovolně a zbytečně mu auto odtáhnout pomocí nasmlouvaných a kamarádských firem, umístit za poplatek na své parkoviště a v případě nesouhlasu občana poslat na místo i dalšího svého zaměstnance - „ruku zákona“ - nevzdělaného strážníka městské policie, jehož hlavním cílem není chránit zákony a zájmy občanů, ale naopak chránit magistrát (tedy svého zaměstnavatele) před občany a hlavně chránit zájmy magistrátu při své „podnikatelské“ činnosti.

Jen pro zajímavost – nabízel jsem strážníkovi i další možnosti jak kompromisně spor vyřešit. Řešením by pro mě bylo například i odvezení vozu zdarma zpátky na místo, odkud bylo odtaženo nebo alespoň za brány parkoviště, kam nás s kolegou nepustili. Stačil mi dokonce i záznam strážníka o nahlášené události pro možnost lepšího prokazování skutečností v případné budoucí stižnosti. Vyhověno mi nebylo v ničem.

Otázky na závěr tedy jsou – má opravdu magistrát zajišťovat provoz odtahů a má odtahovat auta kvůli nesmyslům, kdy auto nepřekáží v silničím ani jiném provozu, lidem a nestojí prakticky téměř ani na zákazu ? Potřebujeme městskou policii, která evidentně nechrání zájmy občanů a je zbytečně nákladná? Myslím si, že ve všech případech je odpověď NE!

Autor: Petr Dvořák | úterý 17.5.2011 23:42 | karma článku: 22,01 | přečteno: 2201x
  • Další články autora

Petr Dvořák

Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou

Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.

5.10.2014 v 17:45 | Karma: 32,33 | Přečteno: 5342x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Jak je to v Praze s těmi semafory?

Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.

28.9.2014 v 23:52 | Karma: 26,99 | Přečteno: 2997x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Zelení urbanisté v Praze

Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?

16.5.2014 v 19:10 | Karma: 21,53 | Přečteno: 1488x | Diskuse| Politika

Petr Dvořák

Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze

Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.

25.4.2014 v 13:23 | Karma: 19,75 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?

Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".

16.4.2014 v 1:24 | Karma: 25,30 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2939x
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Seznam rubrik