A máte utrum, piráti!
20 aut VW Passat stálo přes 30 milionu korun + dalších cca 20 milionu stály radary a další zbytečnosti do nich. Jedno auto tak vyšlo na cca 2,5 milionu korun. Vezmu-li v potaz fakt, že Passaty bezpečnost nijak nezvýší a dost možná budou ztrátoví nebo si na sebe maximálně vydělají (což je také špatně a považuji to za další formu daní, protože mírně vyšší rychlost ničemu nevadí), nerozumím tomu, proč je policie z peněz daňových poplatníků nakoupila. Napadla mě možnost, že to bylo realizováno na základě nějaké politické objednávky, aby mohla policie veřejně ukazovat, jak se zlými piráty bojuje. Je mi skutečně líto spoluobčanů, kteří patří mezi středně či nízkopříjmovou skupinu. Koupě auta v hodnotě řádově několika set tisíc korun (např. Fabie či Octavia) na leasing je pro mnohé z nich velká rodinná událost a všichni mají z auta radost a mají radost z toho, že si díky tomu, že pracují a snaží se, mohli dovolit koupit nové auto. Jak těmto lidem asi je, když si přečtou, že si policista vozí zadek v autě za 2,5 milionu korun, které bylo spolufinancováno z jejich daní a které navíc slouží k tomu, aby těmto lidem rozdávalo pokuty za ve většině případů nesmyslné přestupky, které nesnížily bezpečnost na silnicích a nikomu nezpůsobily žádnou újmu. Jak se na to asi tváří řadoví policisté, které asi čeká snižování platů, že si jejich kolegové jezdí s auty za 2,5 milionu?
Celá zakázka (jak už to u nákupu policejních aut bývá) vzbuduje řadu pochybností. Potřebují policisté luxusní kožené sedačky, tempomat, velká litá kola, vyhřívané přední sklo, což je pro policii asi velice důležité (prý to byl jeden z důvodů, proč se policie rozhodla pro VW) a řadu dalších zbytečností? Policejní prezident Lessy se Passatem na letišti také svezl a vtipně prohlásil, že doufá, že bude mít policie na benzín. No, pokud by v těch autech (které navíc vůbec neměli kupovat) byl méně žravý motor, který nežere na dálnici přes 15 litrů na 100km, na benzín by bylo určitě (divím se, že neprotestovali nějací ekologisté, kteří se snaží lidi dostat do MHD a omezovat individuální dopravu. Jak mohou akceptovat takové „zlé“ motory?).
Jsem pro razantní snižování výdajů a příjmů státu, ale začínám v jedné věci protestující proti vládě chápat. Na jedné straně vláda škrtá a na druhé straně si pořizuje hračky pro policii za desítky milionu Kč. Na tom je zcela jasně patrné, že to s tou jejich rozpočtovou odpovědností není až tak horké. Stát se neustále zadlužuje a jednoduše si ta auta pořizovat neměl, protože na ně nemá peníze. Žádný horor se na silnicích neděje a bezpečnost se Passaty nijak nezvýší. Běžný občan si také nekoupí auto, pokud na něj nemá peníze.
Na idnes.cz ukazovali také budoucí řidičku passata z řad dopravních policistů, která dle svých slov předtím řídila Octavii, ale už si na „silné“ auto začíná pomalu zvykat. To je prima. Upřímně raději potkám na silnici někoho, kdo se bude hnát 250km/hod, ale je vyježděný, než abych k tomu navíc potkal policistku v passatu, která vyježděná není a někoho při hraní si na Cobru 11 sejme.
Jak je to vlastně s tou bezpečností?
Je zcela jasné, že nové policejní passaty bezpečnost nijak nezvýší, protože stejně jako stacionární radary postihují řidiče až po spáchání přestupku (a tedy snížení bezpečnosti na silnici) a nepůsobí nijak preventivně. Civilní provedení aut můj názor potvrzuje. Kdyby to policie myslela s bezpečnostní vážně, budou auta potisknutá nápisem POLICIE a vybavena reflexními prvky. Každý, kdo by auto zahlédl, by zpomalil a bezpečnost by se tak reálně zvýšila. Místo toho bude policie potají jezdit po silnicích v civilně zamaskovaném autě a bude chytat každého, kdo si nevšimne nějakého nesmyslného omezení rychlosti v nějakém místě a bude z něj tahat peníze.
Bezpečnost také snížuje fakt, který jsem popsal výše. Budete změřen novým passatem a bude se za vámi hnát v plném provozu nezkušená a nevyježděná policistka a zastavovat Vás v odstavném pruhu. Reálně tak nové Passaty bezpečnost vlastně snižují.
Na závěr jen připomínka (týkající se údajného zvýšení bezpečnosti) ke článku o passatech na idnes.cz. Policie prý bude stíhat piráty. Pokud vím, tak na rozpoznávání pirátů má patent FTV Prima se svými Krimi zprávami a Mafra s iDnes.cz. Jak to pozná policista? Asi se bude muset zeptat v redakci televize, zda řidič splňuje kvalifikaci „piráta“. Média nás loňský rok informovala o dvou kauzách „pirátů“. Nejsem si vědom, že by dálniční passaty některému z "pirátů" zabránily v „pirátování“ nebo zabránily někomu dalšímu v pirátování dříve, než stačil reálně „pirátovat“. Tzn. skore současných dálničních Passatu v lovení „pirátů“ je 0. Proč má dvojnásobný počet passatu toto skore vylepšit (2x 0 je a bude pořád 0)?
Petr Dvořák
Pražští řidiči, sledujte, co se na vás chystá! Volby rozhodnou
Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.
Petr Dvořák
Jak je to v Praze s těmi semafory?
Na předvolební debatě jsem dostal otázku od zástupce trojkoalice, jestli myslíme tím zrušením regulací i zrušení semaforů. Paní Kolínská ze Strany zelených se jen snažila být vtipná. I ona totiž ví, že v Praze jsou zaváděny některé nové dopravní regulace, které jsou zbytečné. Tyto zbytečné regulace poté zhoršují dopravní komfort obyvatel Prahy a také výrazně škodí ekologii a životnímu prostředí. Jedno z hesel Svobodných pro nadcházející volby proto logicky je: „zrušení zbytečných dopravních regulací“.
Petr Dvořák
Zelení urbanisté v Praze
Se zaujetím jsem si na ihned.cz přečetl blog zastupitele Prahy 7 za Stranu zelených, pana Ondřeje Mirovského, který kritizuje plánovanou výstavbu obchodního centra v ulici Milady Horákové. Nabízí se tady otázka. Do jaké míry mají politici v rámci územně plánovacího procesu omezovat práva soukromých vlastníků pozemků v jejich stavebním záměru?
Petr Dvořák
Regulace individuální dopravy jako velké volební téma v Praze
Komunální volby se kvapem blíží a řada komunálních politiků pochopila, že právě regulace dopravy je trnem v oku mnoha Pražanů.
Petr Dvořák
Dotace jako nový cíl pro začínající podnikatele?
Setkal jsem se dnes se zajímavou věcí. Jeden český podnikatel mi začal vyprávět, jak je EU neefektivní a že trvá na různých podmínkách pro získání dotace a že "vždyť to víte, je to hrozná byrokracie, aby vám tu dotaci vůbec dali!".
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...
Na čarodějnice padaly teplotní rekordy. Ve Žďáře od vatry vzplála tráva
V poslední den měsíce dubna se na řadě míst koná tradiční pálení čarodějnic. Středočeský kraj však...
Češi chtěli odříznout proruského Ukrajince, zastání našel na Slovensku
Proruský ukrajinský politik a podnikatel Arťom Marčevskij, kterého česká vláda minulý měsíc...
Měli „rozjasnit každodenní život v boji“. Pávi vyvolali smršť nadávek na Putina
Vedení zoologické zahrady v ruském Lipecku dostalo podivný nápad se taky nějakým způsobem zapojit...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x