Školská kamenná asociace se přiklání k nadvládě testokracie

CZESHA si dala do programového zaměření prosadit plošné testování na základních školách, které se docela nedávno podařilo odmítnout. Vyhodíte dveřmi, vlezou oknem. Podobně můžeme brzy očekávat návrat odmítnutého kariérníhoo řádu.

CZESHA chce plošným testováním nahradit jednotné přijímací zkoušky a mluví dokonce o zjišťování studijních předpokladů. Tato zkamenělá školská asociace chce žáky plošně testovat, zatímco reforma mluvila o dovednostech a dnes se nověji mluví o gramotnostech.

Podhoubí tohoto trendu dlouhodobě vytváří Česká školní inspekce, z jejichž testů je jasně vidět nebezpečí návratu k biflování někam hluboko před reformu. Rizika plošných testů jsou přece známá: výuka na základních školách se může proměnit na drilování právě na testy.

Je opravdu potřeba co nejdříve roztřídit žáky na studijní a nestudijní? Nezačíná tu omezování vzdělávací cesty na základě pofiderně vytýčené deathlajny? Čí je to zájem?

Autor: Zdeněk Sotolář | čtvrtek 25.1.2018 19:22 | karma článku: 12,55 | přečteno: 333x