Telefonica O2 se učí od ruské mafie II.

Říká se, že člověk by se měl učit z chyb ostatních, protože nežijeme dostatečně dlouho na to, abychom se všech chyb sami dopustili a tak se z nich poučili.

Přiznám se, že patřím zřejmě k těm nepoučitelným. Už jednou se mi stalo, že jsem se nechal nalákat na možnost volat v rámci sítě zcela bezplatně po část měsíce. Jak to dopadlo, se můžete dočíst pod stejným názvem mého staršího blogu, jen s římskou jedničkou na konci.

Tentokrát se jednalo o v podstatě vyzkoušenou záležitost. Na stránkách www.o2extra.cz bylo možné po zaregistrování odesílat 100 SMS a 100 MMS měsíčně. Služba se pak kvůli úpravě webových stránek na několik měsíců odmlčela a byla následně obnovena na stránkách www.mojeo2.cz. Hned na první pohled zmizely volné MMS. No budiž, aspoň že ty SMSky zůstaly, i když jich dávali nově k dispozici jen padesát.

Přihlásil jsem se pod svým jménem a heslem (jako obvykle) a odeslal pár nutných SMS zpráv. Službu jsem zpravidla využíval asi tak z poloviny, domnívám se, že nepatřím k těm, co se střemhlav vrhají po všem, co by mohlo být zadarmo. Vyhovovala mi především skutečnost, že při svém psaní „všemi deseti“ jsem měl i delší zprávu napsanou během pár vteřin a nulová cena představovala příjemný bonus.

A nastalo překvapení – v tomto případě už římská dvě: Z kreditu mi byly odečteny částky za odeslané MMS (potud v pořádku), ale jak jsem si následně ověřil, byly mi za plnou cenu naúčtovány i položky za všechny odeslané SMS.

Podle zásady – co je psáno, to je dáno – mělo být až 50 SMS v rámci kalendářního měsíce zdarma. Ve výsledku nebyla zdarma ani jedna jediná.

No což, chybička se vloudí, zkopíroval jsem stránku s výslovným textem o bezplatných SMSkách a odeslal jsem ji na reklamační oddělení mobilního operátora s poukazem, že došlo k omylu a že bych byl rád, kdyby mi neoprávněně stržený kredit vrátili.

Nejednalo se o částku nijak závratnou. Ale když už mi nabídli možnost bezplatných textových zpráv, očekával jsem, že se bude jednat o BEZPLATNÉ textové zprávy.

Telefonica mě nechala několik týdnů podusit, aby mi pak vítězoslavně sdělila toto:

    

 

Zíral jsem na display mobilu asi tak třikrát déle, než by stačilo k přečtení zprávy. Nechtělo se mi totiž stále věřit vlastním očím…Protože jsem znal i další možnost, přeposlal jsem neprodleně kopii zmíněné stránky na oddělení stížností. Z něj mi přišla odpověď o něco rychleji, leč obsah zněl nekompromisně:

 S pozdravem Vaše O2, bla bla bla, však to už dobře známe…

O2 správně odhadla situaci. I když to představuje poslední možnost, na ČTÚ si stěžovat nepůjdu. Vyžadují při podání stížnosti docela vysokou zálohu, kterou obvykle nevrátí. Tedy – nevrátí v případě zamítnutí stížnosti. A to riziko a značná ztráta času mi za to opravdu nestály.

Jak jsem ještě dodatečně zjistil, pokud napíšete SMS na číslo, které se tváří, jako že je u O2 ale ve skutečnosti tomu tak není, tak vás nikdo neupozorní, prostě vám částku strhnou. Stejně tak postupují, pokud zadané číslo již z nějakého důvodu neexistuje. Tam zpráva nepřijde nikomu a i kdyby to bylo nakrásně číslo O2, peníze vám strhnou taky. Prostě - mafie.

 

A abych viděl, zač je toho loket, ještě jsem na přelomu roku 2012 a 2013 zjistil, že mi z kreditu kamsi„utekly“ haléřové částky. Operátor prostě na konci loňského roku provedl takzvané zaokrouhlení kreditu. No a z 59 haléřů mi tak zůstalo za desetinnou čárkou haléřů padesát. Jestli si dobře vzpomínám, ve škole nás učili devítku na konci zaokrouhlovat úplně ale úplně jinak.

Když jsem si to v hlavě probral, došel jsem k závěru, že díky tomuto „chytrému“ zaokrouhlení si firma každoročně přijde na několik desítek tisíc. Jak říkávala babička:“Inu, kdo umí, ten umí…“

„A kdo neumí, ten platí a čumí.“ Dodal bych já.

P.S.: Tomu říkám rychlá reakce - operátor ZRUŠIL 19. 2. 2013 možnost odesílání SMS zdarma ze stránek moje.o2. A PRO VŠECHNY!

Autor: Richard Smatana | pondělí 11.2.2013 9:40 | karma článku: 27,32 | přečteno: 1601x