O nákladních veteránech, autobusech, traktorech, strojích, tancích, a tak.

Srazy veteránů jsou oblíbenou zábavou, což neplatí pouze pro osobní auta a motorky, ale stejnou měrou i pro vozy nákladní, autobusy, vojenskou techniku a další různé stroje. Můj obdiv mají všichni, co nám toto rozptýlení dopřávají

VŠECHNY FOTKY JSOU MOJE  A KLIKACÍ

Tak kde začít, co třeba legendou v různém provedení. Praga V3S neboli Vejtřaska. Maká tvrdě dodnes. Kdo jezdí přes Štíty to hor, může celou sestavu vidět v Bukovicích.

Jako hasičku si ji taky dobře pamatujeme. Tuhle vzorně zrenovovali v Kunvaldu.

a když hasiči, máme tu další krasavici, zahlédnutou v Lisicích na Požárním dnu plném hašení.

Hasičů není nikdy dost. Tito přijeli do Bystřice na sraz Tatrovek z Brumovic na Moravě.

Další legendou hájící barvy hasičů je Praga RN, neboli Erena. Tato si jen tak postávala v Mladkově v Orlických horách a

v Pardubicích upravená a vystavená jako poštovní vůz.

Nejenom v Brně sloužila jako městská hromadná doprava

a když už jsme u MDH, tak pamětníkům připomenu Škodu 706 RO s přívěsným vozem, to bylo ještě v době, kdy v autobusech fungoval průvodčí.

Škoda 706 RTO, přesněji Ertéóčko vozila domorodce ve velkých městech,

stejně jako lonťáky na vnitrostátních linkách v barvě ČSAD. Ve Svratce na veteránském srazu vozila nadšené pasažéry sem a zase zpět.

Karosa ŠM11, neboli Ešemka pod zámkem ve Slavkově a

ještě jedna budovatelská ve Sloupu v Moravském Krasu.

Na zrno se jezdilo s tímto strojem.

Zde by se hodila poznámka, že kombajnéři, stejně jako všichni co měli co dočinění se zrnem, měli stravování energeticky bohaté.

Miniautobusy v galerii zastupuje Robur.

Tohle je vlastně taky autobus, tady působí na tankodromu v Pardubicích jako atrakce, ale je připraven například v době záplav evakuovat dětské tábory.

Autobus Tatra 500HB familiérně Honzík, na srazu veteránů v Bystřici. Přijel s ním zájezd ROH

Když se řekne Tatra, ozve se Šestsettrojka a nebo Stojedenácka, o tom nemůže být sporu

Na Tatří sraz do Bystřice na Pernštejnem spěchá za Frantou Proseckým Tatra 138 s jeřábovou nástavbou. Projela Dalečínem a z chviličku zdolá kopec u závodiště.

Z druhé strany od Ždáru nad Sázavou za ni míří její jeřábová kolegyně.

Nákladní ségry už na ně čekaly.

Co se Tater týče, nesmíme zapomenout na Kačenu. Zde ve zvláštním hávu ve Svratouchu.

Další legenda, které ještě nedávno brázdila naše silnice byla Praga S5T nebo-li Espětka. Tato pravě táboří na svitavském náměstí.

Garant 30K. Zde ještě soudruzi z NDR velkou chybu neudělali.

Skupinové foto zmíněných strojů s multikárou navrch.

A ještě jedna sestava z Mladějova, kde kromě muzea,

fungnuje průmyslová dráha která vozí turisty v důlní oblasti, taky sem a zase zpět.

Ve Žďáru nad Sázavou stávala nebo možná ještě stojí tato krasavice Škoda 706 R

na střídačku s vymazleným Trambusem, odborně Škodou 706 RT

Maďarský Czepel, neboli D 352 mi jezdil pod okny pravidelně x let.

Citroen H Van. Kdo by nevzpomněl na Fantomase.

Zvyklostí dnešní doby  je tunelovat, dříve se jen válcovalo. Vikýřovice muzeum silničních staveb a strojů. Pamatuju si ještě na parní válec.

a jsme u spešl techniky. Madějov na Moravě, muzeum a vzorně zrekonstruovaný bagr, samozřejmě funkční. Jako děcko jsem rozděloval bagry na hrnucí, nabírací a ťukací.

na stejném místě buldozerová dvojčata.

To v Rapotíně mají na údržbu trošku jiný názor a míň času.

Tatra 141...a dostáváme se k vojenské technice. Používal se jako tahač těžkých nákladů. Od tehdejšího řidiče bych nechtěl dostat facana. Volant neměl posilovač.

Oddělení džípů

a další techniky, svého času imperialistické

ale na druhé straně barikády existovaly i mírové rakety,

protiletadlové dělostřelectvo a

průzkumné jednotky s Uazem,

Tank polské armády v Pardubicích na tankodromu.

V rámci ukázkových akci se mohl v tanku povozit kde kdo.

Když zaostříte, rozeznáte i řidiče tanku, i když splynul.

ve srovnání se tento jeví jako tančík.

Maskování je důležité.

Doba se otočila a dřívější imperialisté si u nás jezdí jak, a kde se jim zachce.

ale i tak je má sovětská rozvědka pod kontrolou

Pojďme z bitevních polí na ta mírová. Radost pohledět na patnáctku ve Svratouchu a

věrně slouží dál. Tento stál před stodolou v obci Telecí ve Žďárských vrších a

 tento pilně pracoval v Jablonném nad Orlicí.

Po práci pak odpočívají, jako tento Supr s technikou. Teda Zetor 50.

Odpočívat se dá i aktivně, třídně a uvědoměle. Učinili tak v Kuřimské Nové Vsi. Jakáto čest mít zapřaženého soudruha Stalina.

A jak se zpívá v jedné pohádce, po práci, legraci, ke které se traktory sjíždějí hlavně na traktoriádách

Uf to byla dřina, už mě od volantu úplně bolí ruce, kdo ví, zda ho vůbec zvednu.

tématická fotoreportáž OSOBNÍ VETERÁNI

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaromír Šiša | čtvrtek 4.2.2021 8:04 | karma článku: 41,26 | přečteno: 9663x