Náměstí plné veteránů aneb pastva pro oči, no prostě velká paráda.

Jak už je zvyklostí,  memoriál Franty Proseckého v Bystřici nad Pernštejnem se povedl. Počasí přálo, strojů a návštěvníků bylo plné náměstí, spanilá jízda do Svratky měla kulisu kouzelných panoramat Žďárských vrchů a k dokonalosti

 VŠECHNY FOTKY JSOU KLIKACÍ

 přispěly do barevné palety léta odstíny vozů. Od bílé,

 případně stříbrné, až po

po černou. Ano je to rojska tedy Rolls-Royce

Přijížděli jednotlivě,

ve dvojicích

vysmátých trojicích,

celé rodiny

nebo přímo kompletní zájezd. A řekněte, že se tatrovácký autobus 500 HD neusmívá.

Při vjezdu se místy tvořily kolony,

a dopravní zácpy.

Jednotlivé vozy se řadily do tematických skupin.  Vozy sovětské výroby. Gazik a Moskál.

Dnes už sjednocené Německo reprezentoval západní Volkswagen a východní Warťas,

Skandinávii švédské Volvo a

Škodovku ségry z Boleslavi,

 včetně bráchy a

ostatních příbuzných.

Někteří dorazili s výbavou na několik tejdnů.

Další rozdělení bylo na kabriolety,

sporťáky a

  náklaďáky.

Tyto si mnozí ještě pamatujeme.

Oddělení Kačen, Kvíčal, Fňuken...jak se vozům Tatra 805 říkalo.

Další parádní skupinou byly traktory,

samozřejmě taky motorky a

hasiči.

Ale co hlavně. Memoriál byl a bude zaměřen na vozy Tatra libovolného roku výroby i použití. Seřadily se vzorně.

Když se řekne Tatra, tak se mi vybaví především šestsettrojka a

Stojedenáctka. Na její korbě mě vezli jako odvedence do kasáren.

Součásti setkání byla také spanilá jízda. Stačilo vyjet na kruháč,

a hurá do Žďárských vrchů.

 výhledy byly báječný,

třeba na Blatiny.

Kdo nechtěl nebo nemohl vyrazit do přírody, odpočinul si v autě

nebo navštívil depozit místního muzea veteránů. Tam mohl objevit mnoho zajímavých kousků

a Tater co hrdlo ráčí.

Možností jak naložit s volným časem bylo ale víc.

Pokud se někdo domnívá, že řízení veteránů je výhradně mužská záležitost, hodně se mýlí, naopak

může je řídit kde kdo.

O bezpečnost se starala jednotka prověřených soudruhů policistů a

 jen jedna soudružka to pojala moc služebně. Když se chystala nainstalovat radar na kontrolu rychlosti, místo aby se raději věnovala blinkrům,

 některé už úplně neodpovídaly předpisům.

Co by to bylo za sraz Tatry, kdyby chyběl legendární Karel Loprais, na fotce s hlavním organizátorem Frantou Proseckým.

Kdybych to shrnul, tak do Bystřice přijeli samí sekáči.

předešlá fotoreportáž MOTOSRAZ V ŠIKLANDU

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaromír Šiša | úterý 18.8.2020 8:06 | karma článku: 38,27 | přečteno: 1966x