Od roku 2027 musí všechny silnice vést s kopce

Během jízdy po silnici s kopce spalovací motor při zařazené rychlosti nemá žádnou spotřebu a tudíž neprodukuje žádné emise. Vlády unijních zemí proto musí do roku 2027 zajistit, aby všechny silnice vedly s kopce.

Nařízení prosadila poslanecká komise Evropského výboru pro životní prostřední na svém výjezdním zasedání v hotelu v Gotthardském průsmyku.

„Kde jinde, než právě na tomto místě, z něhož se dá jet jenom dolů, by měla být revoluční myšlenka uvedena v život?“ uvádí preambule Nařízení ke snížení emisí z dopravy – konečné řešení.

„Tímto opatřením se také výrazně zvýší bezpečnost silniční dopravy, protože po silnici vedoucí s kopce samozřejmě nebude nikdo moci jet do kopce a nemůže tedy dojít k nebezpečným čelním srážkám vozidel,“ vyzdvihuje důsledky nařízení předseda komise Jean-Claude van den Berghinabfahren a hned vypočítává další přínosy: „Podle našeho výpočtu bude moci být uzavřeno a zrušeno 98 % čerpacích stanic a zbavíme se tak závislosti na producentech ropy, kterými jsou vesměs nedemokratické státy."     

„V zásadě s myšlenkou na snižování emisí souhlasím, i když teď nevím, jak máme do deseti let přestavět 56 tisíc kilometrů veřejných komunikací, jestliže dvě stě kilometrů dlouhou dé-jedničku přestavujeme už 35 let a nikdo neví, kdy s tím budeme hotovi,“ sdělil novinářům ředitel silnic a dálnic během čištění svých orosených brýlí.

„Automobilu v řádném technickém stavu k rovnoměrné jízdě se zařazeným třetím převodovým stupněm postačuje spád 5 procent. To tedy znamená, že pro cestu například z Brna do Prahy bude potřeba výškový rozdíl přibližně 10.520 metrů,“ drbe se za uchem docent Vobtáhlo, přední fyzik.

Nečekaný problém se mezitím objevil pod garážemi Evropského parlamentu ve Štrasburku, kde byl zřízen zkušební úpadní tunel, aby sami poslanci mohli účinek nového nařízení vyzkoušet. Po třech měsících ale zvláštní komise zjistila, že se pod parlamentem hromadí poslanci a jejich služební limuzíny.  

„Pokud by se pod parlamentem nahromadily více než dvě třetiny poslanců, stal by se parlament usnášení neschopným. Navíc by nahromadění poslanci přicházeli o diety a poslanecké náhrady, což je nepřípustné. Proto doporučujeme, aby byla ustavena nová komise Evropského výboru pro životní prostřední, která by vypracovala návrh nařízení, že všechny silnice musí vést do kopce," zní závěr zprávy komise pro vyšetřování nahromaděných poslanců.

„Je zřejmé, že bruselští kolegové ještě nemají zkušenosti s obcházením (v originále je mnohem lidovější a výstižnější slovesný tvar) zákonů a nařízení, jako máme my," komentoval tuto zprávu nejmenovaný poslanec českého parlamentu. „Všechny naše komunikace necháme vybavit proměnnými LED dopravními značkami A5a - Nebezpečné klesání / A5b - Nebezpečné stoupání, čímž budeme jako první zcela připraveni na obě varianty nařízení.“  

Toto řešení podporuje i policejní prezident. „Z právního hlediska, je-li silnice opatřena těmito dopravními značkami, je na ní klesání, i kdyby na ní náhodou bylo stoupání a naopak je na ní stoupání, i kdyby na ní náhodou bylo klesání.“   

S ostrým nesouhlasem se setkala iniciativa garážmistra štrasburského parlamentu, který přišel s myšlenkou, že by všechny silnice měly být vodorovné.

„Problémem není, tak jako v předešlých případech, osadit naše silnice dopravními značkami A5c - Nebezpečná rovina," vysvětluje situaci JUDr. Waagerecht ze soudcovské komory. „Problémem je, že byla-li by silnice opatřena touto dopravní značkou, byla by rovná, i kdyby náhodou byla rovná. Tak jednoznačný právní výklad by mohl vést ke kolapsu evropského právního systému."

Podle dobře informovaných zdrojů již byla ve Štrasburku urychleně ustavena komise pro záchranu evropského právního systému a údajně již projednává první dvě opatření:

1. garážmistr parlamentu musí být ihned propuštěn, protože je xenofob.

2. od roku 2027 musí všechny silnice vést doleva. 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 17.9.2017 7:35 | karma článku: 38,01 | přečteno: 1722x