Nízkorychlostní trať Praha - Brno

Když nemáme z Prahy do Brna trať vysokorychlostní, mějme tedy trať nízkorychlostní. Vždyť je vlastně už ze tří čtvrtin hotova; zbývá zpomalit jen pár úseků, kde vlaky jezdí šílených 70 až 120 km/h, což kazí jízdní doby.

Vysokorychlostní tratě dnes má kdekdo, nějakým českým příspěvkem už nikoho neoslníme. Ostatně, jet vlakem rychlostí 300 km/h je pěkná otrava. Co myslíte, že uvidíte z okna? Pokud náhodou není tunel, tak z přírody leda svahy traťových zářezů a sem tam les. Vesničky a města přes šedivé prohlukové zdi neuzříte vůbec. Zapomeňte třeba na most v Dolních Loučkách nebo na balzám, pojmenovaný zastávka Bezpráví. A úplně nakonec andriod zahlásí, že je Brno. Zkrátka, jak praví klasici - nuda, nuda, šeď, šeď.

Taková nízkorychlostní trať, to je holenku jinačí káva! Z Prahy přes Vrané nad Vlavou, Čerčany a Ledeč do Světlé nad Sázavou je v podstatě hotová, zbývá jen zhoršit úsek z Vršovic do Modřan, aby zdejších 80 km/h nekazilo obvyklých 40 až 60 (krátkou sedmdesátku u Davle možno eliminovat opětovným zavedením oprav tunelů). Větší úpravy potřebuje úsek ze Světlé přes Havlíčkův Brod do Žďáru nad Sázavou, kde nejen že jsou abnormality v rozmezí 70 až 110 km/h, ale navíc je tu trať stále ještě dvoukolejná a dokonce elektrizovaná. Zatímco ze Žďáru přes Nové Město do Tišnova je nízkorychlostní trať zcela dokončena, na zkažení traťových parametrů mezi Tišnovem a Brnem budeme muset ještě dost máknout - například u Kuřimi je na třech kilometrech velmi nepříjemná stodvacítka. Škoda, že traťové těleso staré „tišnovky“ zahrádkáři už dávno zastavěli kumbály a kompostem.

Když dnes třeba v 8:55 vyjedete z pražského hlaváku pacifikem do Vraného a dál podle Zlaté řeky, a neujedou vám couráky v Čerčanech, Světlé, Brodu, Žďáru a Tišnově, budete v Brně v 19:07 jako na koni. Zamáváte Pikovickému komínu, zkontrolujete, zda jsou Dvořáci stále ještě Pohledští a z mostu u Doubravníku mužně plivnete do Svratky. A v Brně bude opravdová rola, v bufetu na pátym peróně hodite stopku, vysomrujete špicové škopek a dlabete na te glajze, kde rychliky kalijó, že vám z teho jebe v dózně.

No řekněte sami – není to báječné? A pro ty, kdo si nemohou dovolit cestovat do Brna deset a čtvrt hodiny (což v budoucnu snížením rychlosti na 30 až 20 km/h bude možno zvýšit až na sedmnáct hodin) máme přeci slavnou dálnici D1.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 31.1.2016 7:35 | karma článku: 32,49 | přečteno: 1418x