České myši letos otevřely 36.000 km nových dálnic

Pravda, myšstvo na své dálnice neklade tak vysoké nároky, jako lidstvo. Nicméně ve srovnání se 47 kilometry, které české lidstvo otevře v roce 2019, je 36.000 myších kilometrů z úplně jiné ligy. A to teprve máme březen. 

Myšstvo nekecá, maká. Nezatěžuje se kreslením a schvalováním plánů, nemusí kvůli povyku nějakých pomatených myší stavět biokoridory pro červy a krtky, a kontroloři bezpečnosti myší práce nebuzerují, zda myš nosí při šichtě blembák s platným prohlášením o shodě a lopatku s návodem k použití v myším jazyce.

Zatímco lidstvo čekalo, až sleze sníh, aby mohlo začít s přípravnými pracemi pro přípravné stavební práce, myši pod sněhem rejdily jako motorové myši.

Zatímco lidstvo mudruje nad závěrem posudku rozkladu ve věci právního výkladu znění změny přílohy zákona o toleranci rozměrů ondatřího trusu v bilogických substrátech pro zatravnění vypouklého tvaru okrasného středu kruhových objezdů dálničních přivaděčů, pro myší křižovatky platí, že kdo dřív přijde, ten dřív hrabe.

Zatímco 1 kilometr člověčí české dálnice stojí 20 milionu korun za materiál + 10 milionů korun za práci + 50 milionů korun za právní úkony + 100 milionů korun za úpatky, 1 kilometr myší české dálnice stojí osm zrn pšenice a patnáct myších bobků.     

Zatímco lidstvo se na věčně ucpaných lidských dálnicích vzájemně předjíždí, vybržďuje, vytrubuje a dělá myšky v kolonách, myšstvo se na veskrze prázdných myších dálnicích řídí toliko pravidlem „já, teď a tady - žádný mišmaš“.

A to nejlepší na konec: když nemyš nebo myš vstoupí na člověčí dálnici, bude to její poslední nápad. Když nemyš nebo myš vstoupí na myší dálnici, nestane se vůbec nic a nápadů ještě přijde fůra. Akorát si čuně nemyš po návratu domů musí očistit botky, zatímco myš si pomyslí: „no jo – nemyš. Co od takového čuněte může myš čekat, že ...“  

Myšstvo je prostě úplně jiná liga.

P.S. Těch myších 36.000 km je kvalifikovaný odhad, neboť nemyšstvo se ve své pýše pána tvorstva nezmohlo ani na to, aby to myším změřilo.

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 10.3.2019 7:35 | karma článku: 24,85 | přečteno: 509x