Výhod z EU jsme moc nepotřebovali, EU totiž potřebovala hlavně nás!

Naše silnice, dálnice, železnici, letecký prostor, lacinou pracovní sílu, pozemky na odpady, sklady, obchody a pro konzumaci méně kvalitních potravin dovážených k nám ze zemí Evropy i zámoří také potřebný počet spotřebitelů...

Někteří občané Československa ještě před 40 lety doufali, že závislost na sovětském trhu a na zboží ze zemí RVHP jednou skončí, a také u nás za pár let v obchodech běžně uvidíme exotické ovoce v obchodech po celý rok - a nikoliv jen před vánočními svátky. Podle obsahu zábavných filmů natáčených v zemích západní Evropy a promítaných v našich kinech, se mohli rovněž tak těšit na volně otevřené státní hranice se zvednutou závorou a také na neznámé druhy potravin a nápojů. Jenže málokdo přitom počítal s nutnou samozřejmostí, že v budoucnu se po našich silnicích a dálnicích bude muset pro zásobování různých skladů a montoven a pro expedici zboží denně pohybovat přibližně 50 tisíc kamionů. S těmi si dnes neumí nikdo poradit a ministrům českých vlád dávno přerostly přes hlavu. Bližší informace k tématu jsou ve dvou zdrojových článcích "Česko plné kamionů. Mýto a pohonné hmoty zde patří k nejlevnějším v Evropě" a "Kdo za to může. Obce se bojí kamionů a viní ministerstvo dopravy" viz https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/myto-pohonne-hmoty-nejlevnejsi-v-evrope-kamiony-nakladni-doprava.A190326_123528_eko-doprava_are a https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/myto-dobce-kraje-vyber-daalnice-silnice-prvni-tridy.A190307_190033_eko-doprava_rts

Zatímco ještě v roce 2001, tedy tři roky před vstupem ČR do EU přeletělo ročně nad územím České republiky asi 341.700 dopravních letadel, tak jen za dalších 10 let to byl v roce 2011 více než dvojnásobek - zhruba 714.300 dopravních letadel. Bližší informace k tématu včetně grafu jsou ve starším zdrojovém článku z roku 2012 "Loni brázdil vzdušné moře nad Českem rekordní počet letadel" viz  https://www.novinky.cz/ekonomika/257662-loni-brazdil-vzdusne-more-nad-ceskem-rekordni-pocet-letadel.html

Jaké doslova neuvěřitelné a složité problémy (místo našeho dávno vysněného přání cestovat u nás moderními a pohodlnými rychlovlaky) vznikly při provádění změn v naší osobní železniční dopravě po listopadu 1989, se podrobně píše ve zdrojovém článku "Konkurence dopravců v osobní železniční dopravě v Česku" viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Konkurence_dopravců_v_osobní_železniční_dopravě_v_Česku

Jedním z čítankových příkladů, jak se spolu nemohou dva členské státy Evropské unie domluvit a dodržovat smlouvy, je v ČR od února trvající kauza s hovězím a kuřecím masem z Polska. Ačkoliv málo kompetentní český ministr zemědělství Miroslav Toman /za ČSSD/ ihned na začátku hrdě prohlašoval, že dovoz masa z Polska zakáže, za dalších 10 dnů občanům Česka rezignovaně sdělil, že Babišova vláda o zákazu dovozu polského masa vůbec neuvažuje!! Místo toho, aby se Česko dočkalo od Polska za opakované dovozy nekvalitního masa nějaké omluvy, polský ministr zemědělství koncem února ještě naopak /za žalování Česka v EU/ trochu více přitvrdil s výhružkou, že začne kontrolovat české pivo (a s provokativním dovětkem, že "závistivé Česko v oblasti vlastní produkce potravin nestačí na polskou konkurenci")...! A Česko dostalo od Evropské komise ještě navíc výchovnou facku, neboť po našich veterinářích striktně vyžadovala - aby od března přestali kontrolovat maso z Polska!! Bližší podrobnosti jsou v únorovém zdrojovém článku "Čeští veterináři se vzepřeli Bruselu. Budou dál kontrolovat maso z Polska" vizhttps://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/polske-hovezi-maso-kontroly-evropska-komise.A190228_174317_ekonomika_are

Pokud se posledních 15 let některým českým ovocnářům nedařilo a jejich sklizeň ve srovnání s dobou minulou nečekaně klesla o pětinu, je to pouze jejich zásluha. Majitelé zahraničních supermarketů totiž žádné hloupé výmluvy a nářky bývalých státních českých ovocnářů, že "jejich sady jsou staré a k tomu je sucho a nebo mráz a proto se jim nic neurodilo" již dávno neslyší a ovoce si raději dovážejí z ciziny (kde ovoce běžně pěstují s umělou závlahou a mrazům čelí horkovzdušnými ventilátory). Bližší údaje jsou ve zdrojovém článku "Ovocnářství od vstupu do EU snížilo výkon. Je více závislé" viz https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/ovocnarstvi-od-vstupu-do-eu-snizilo-vykon-je-vice-zavisle_520680.html

Známé tvrzení, že dovozem a prodejem nekvalitních potravin ze zahraničí se Česko stává popelnicí Evropy, je navíc umocněno nepříjemnou skutečností, že se na naše území úplně oficiálně a bez větších překážek často dováží a skládkuje také komunální odpad (a neoficiálně samozřejmě i zakázané chemikálie)! Bližší informace jsou ve zdrojovém článku "Odpad se v Česku hromadí na skládkách, stát recyklaci nepodporuje" viz https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/recyklace-odpady-silnice-vystavba-ekologie.A190319_464538_ekonomika_rts

Unijní úředníci dávají občanům České republiky ještě i 15 let od vstupu do EU z Bruselu mimořádně otevřeně najevo, že účastníky vyspělého unijního společenství ještě nejsou, protože ze všeho nejvíce patří mezi "méněcenné diváky česko-unijní nesjednocené divadelní komediální šaškárny", kde může úplně regulérně existovat zákonná dvojí kvalita potravin. Nezahálí pochopitelně ani k Evropské unii náležitě loajální a na Evropské unii existenčně závislá eurokomisařka Věra Jourová - když občanům Česka na videozáznamu pořadu iDnes "tv Rozstřel" v trvání 32 minut vysvětluje rozdíl mezi Brexitem a CZexitem a mimo jiné se našich občanů ptá, co od zatím stále nejednotné Evropské unie se svým mizerným sebevědomím vlastně očekávají?? Vyjádření eurokomisařky připomíná situaci, jako kdyby se /na rozdíl od severní části Prahy/ v jižní polovině Prahy jezdilo po ulicích vlevo a navíc by tam pro signál "stůj" platilo na semaforech světlo nikoliv červené, ale modré a o víkendech také zelené - a v tak kuriozním stavu by vedoucí úředník pražské dopravy volal po sjednocení významu barev. Výše zmíněný videozáznam s Věrou Jourovou je na konci zdrojového článku "Češi jsou mistři světa ve skepticismu, tvrdí eurokomisař pro rozšíření EU" a další informace k tématu potravin (jsou včetně 32 fotografií různých druhů srovnávaných potravin) ve zdrojovém článku "Úplný zákaz dvojí kvality neprošel. Europoslanci schválili mírnější verzi" viz https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/eu-evropska-unie-cesko-vstup-referendum-eurokomisar-gunter-verheugen.A190428_131401_zahranicni_evam a https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/dvoji-kvalita-potravin-strasburk.A190417_134213_eko-zahranicni_rts

Foto u perexu a článku: staženo z https://pixabay.com
 

Autor: Petr Šindelář | pondělí 13.5.2019 9:52 | karma článku: 40,77 | přečteno: 2097x