Měl optimisticky laděný nadpis článku v Mladé frontě Dnes zlepšit občanům blbou náladu?

Palcový titulek úvodního článku "Plné silnice i vlaky. Česku se vrací síla" v Mladé frontě Dnes ze 30.12. 2015 asi měl na stáncích vyvolat u chodců pouliční iluzi, jak se nám tady všem daří opravdu výtečně...

Po přečtení úvodu článku, kde se píše, že "objem přepravovaného zboží se dostává na úroveň předkrizových let a přibývá i lidí ve veřejné dopravě" a nebo že "objem silniční přepravy se zvýšil o 17 procent" - musel čtenář po přečtení dalších řádků dospět k rychlému závěru, že se vůbec nejedná o žádnou oslavnou ódu na úspěchy vládnutí Sobotkova kabinetu při oživování tuzemské ekonomiky, díky kterým by se občanům Česka snad mělo dařit nějak mimořádně dobře, ale pouze o konstatování, že oněch v článku vyzdvihovaných 17 procent, o která se objem kamionové přepravy loni opravdu zvýšil, ale současně znamená, že se v podstatě jedná o maximální kapacitní hranici, kterou jsou co do množství přepravovaného zboží naše silnice a dálnice (převážně pro dovoz materiálu k výrobě do nečeských montoven v Čechách a na Moravě a k odvozu hotových výrobků do ciziny a nebo pro dovoz potravin a dalšího zboží do zdejších zahraničních obchodních řetězců) schopné pojmout. Již nyní se začíná docela nepříznivě ukazovat, že všechno zboží další by se přes území ČR mělo vozit už jen po železničních kolejích...!

Vůbec není nutné nijak zvláště zdůrazňovat, že z našich původně dálnic (rychlostních komunikací) se stávají parkoviště se zničeným povrchem, kde se kolony kamionů často posouvají vpřed jen rychlostí chůze. Tematicky hodně nápadně podobný článek, ale v internetové verzi "Kamionová doprava v Česku už nemá kam růst. Železnice zůstává pozadu" od téhož autora, redaktora Jana Sůry rozhodně nějak příliš optimisticky (tak jako nadpis jeho tištěného článku v MfD) nepůsobí, protože třeba jen v české vlakové osobní přepravě přibylo cestujících zatím pouze jen jedno procento! Protože zde zmíněný internetový článek ze 31.12. 2015 není možné z neznámého důvodu pomocí níže uvedené adresy otevřít, případný zájemce o jeho přečtení jej najde v archivu článků na hlavní straně "iDnes", v rubrikách Ekonomika a potom Doprava. Nefunkční adresa článku je    http://ekonomika.idnes.cz/kamiony-se-zbozim-plni-dalnice-zeleznicni-preprava-zbozi-zustava-pozadu-1q8-/eko-doprava.aspx?c=A151

Staré a zejména pohádky české mám i přes svůj věk docela rád, ale jeden druh moderních českých pohádek vážně nemusím. Například ty o průměrné mzdě nebo o průměrném důchodu a nebo o české ekonomice. Občanům Česka je pořád dokola desítky let vypráví naší politikové a novináři. Trvale úspěšně těm, které není možné ani párem volů přesvědčit o tom, že ne úplně všechno, co se na na území Česka jako české tváří, vůbec české není, jako například hezky česky posílá pomocí absurdních poplatků na české klienty dlouhý nos "Česká spořitelna". Snad každý zná tu známou pohádku o velkém tahounovi naší ekonomiky, co trvale stojí na prvním místě žebříčku úspěšnosti, tedy o našem českém automobilovém průmyslu. I když naši dělníci u německého Volkswagenu na montážních linkách "Škoda Auto" pracují v ČR v průměru za 30 tisíc korun, lze vážně pochybovat o tom, že by dělníci Volkswagenu v SRN byli ochotní dělat tutéž práci za 1.100 eur. Jenže v tom je celý vtip. Čím laciněji se auta v ČR (ale také na Slovensku nebo v Číně atd.) vyrobí, o to výhodněji - a zvláště nyní, kdy koncernu VW po emisním skandálu spadla čísla prodejů již o 13 procent - se ve světě prodají. Notným paradoxem tak zůstává holý fakt, že všichni, kteří v potu tváře ve všech montovnách německých majitelů v Česku pracují, vlastně mimo jiné vymoženosti bohatého státu, pomáhají Německu financovat také integraci uprchlíků.

I když za dva týdny Sobotkova vláda zahájí třetí rok svého vládnutí, zatím většinu svých slibů (podle očekávání) nesplnila!! A tak zase všechno, co se k nemalé radosti EU kvůli případnému suchu u nás letos opět neurodí, si potravinové obchodní řetězce k nám dovezou naprosto bez problémů z celého zbytku světa, kde si na rozdíl od nás svoje pole uměle zavlažovat umí. K docela hodně směšným loňským plánům ministerstva zemědělství stavět u nás výhledově do roku 2021 proti suchu malá vodní díla, se nyní přidal návrh ministerstva životního prostředí, které chce od února v hodnotě 50 milionů korun (tedy jen o něco málo vyšší než si Úřad vlády loni sám sobě vyplatil na odměnách!), spustit projekt "Chytrá obec". Protože nic takového na vládní úrovni, která už dnes díky časové tísni pro hromady svých planých slibů neví "z které do které", fungovat nemůže, obce si budou samy sobě iniciativně navrhovat, jak zadržet vodu v krajině. Bližší viz    http://www.denik.cz/ekonomika/ministerstvo-chysta-projekt-chytra-obec-s-dotaci-50-milionu-na-zadrzeni-vody-20160110.html

Autor: Petr Šindelář | čtvrtek 14.1.2016 9:53 | karma článku: 13,20 | přečteno: 162x