Kdo začal jezdit před asi čtyřiceti lety, nestačí se dnes divit!

Podle způsobu, jakým se u nás jezdí je zřejmé, že svoboda a demokracie po česku zvítězila také na našich silnicích. Hodně připomínají džungli s právem silnějšího a realizace nápadů na zlepšení stavu vlastně dodnes neexistují... 

Když pořádně nefunguje nějaké ministerstvo,  často je nefunkční celý zbytek vlády. Je určitě velmi pikantní, že letos v lednu odvolaný ministr dopravy JUDr. Vladimír Kremlík /za ANO/, který v Babišově vládě působil od dubna 2019, nebyl v resortu dopravy vůbec žádným nováčkem, protože v něm pracoval "jako velký odborník" již v roce 2007 za ministra Aleše Řebíčka ve vládě Mirka Topolánka /ODS/ - tak i přesto v hodnocení oblíbenosti Babišova kabinetu loni nemilosrdně spadl až na poslední místo...! Dlouho nebylo jasné, zda pan exministr s právnickým vzděláním /co chtěl mimo jiné v parném létě nechat policisty na motorkách rozvážet řidičům na dálnicích vodu v lahvích!/ odejde z ministerstva jako ústavní činitel bez nároku na odstupné okamžitě a nebo podle Zákoníku práce s výpovědní lhůtou 2 měsíce a s nárokem na odstupné! Bližší informace jsou ve zdrojovém článku "Kremlík výpovědní lhůtu mít nebude, ministerstvo přehodnotilo svůj postup" viz https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kremlik-vypoved-ministerstvo-dopravy.A200207_165537_domaci_remy

Přesně stanovené datum, od jakého se mělo v dobách ministrování ministra dopravy Dana Ťoka /za ANO/ naprosto vážně začít s odstraňováním asi 3 tisíců nelegálních reklamních billboardů kolem našich dálnic a silnic 1. třídy - bylo 1. září 2017. A jaká byla (po více než dvou letech pro ilustraci situace třeba v Královehradeckém kraji?), se píše ve starším zdrojovém článku "Odstranění billboardů od silnic přišlo kraj na statisíce, vymohl desetinu" viz https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/odstraneni-billboardu-reklamy-u-silnic-kralovehradecky-kraj-vymahani.A191122_515752_hradec-zpravy_the

Kdo u nás začal jezdit s osobním autem někdy v roce 1980, prvky aktivní bezpečnosti automobilů známé dnes pod zkratkami ABS, ESP, ASR atd. byly neznámé a prvky pasivní, jako airbagy a dětské autosedačky se ještě nepoužívaly. Tehdy začínající řidiči měli v prodejnách knih velký výběr naučné literatury a navíc mohli jednou týdně sledovat populární televizní pořad Auto-moto-revue. Dřívější řidiči na rozdíl od řidičů dnešních kvůli tomu, že neměli technicky tak dokonalá vozidla, dokázali více ctít fyzikální zákony (věděli něco o odstředivé síle, o tření či klouzání, o síle větru a mrazu a zajímali se o počasí). Ovšem dnešní řidiči moderních vozidel vybavených řadou bezpečnostních prvků nejenže dokážou havarovat na neposypaném náledí, oni to spolehlivě dokážou i v létě na suché silnici třeba jen proto, že si během nepřiměřeně rychlé jízdy hrají s mobilem. Místa havárií s automobily doslova rozsekanými na kusy, dnes v mnohém připomínají středověká bojiště, kde často zbytečně teče krev...! 

Dosud nerealizované nápady bývalých ministrů dopravy včetně dopravních expertů z vládní kanceláře pro Bezpečnost silničního provozu /Besip/, jako třeba vydávat řidičské průkazy na zkoušku, řídit pod dozorem, úplně překopat bodový systém a mnohonásobně zvýšit pokuty, nejsou ničím jiným než zoufalými výkřiky o pomoc do tmy, protože o nápadech, jak počet hrozných havárií u nás snížit, se pořád dokola jen planě mluví a mluví. Navíc skalní odpůrci jakýchkoliv forem trestů běžných v dobách socialismu a hrdě se hlásící k zájmové skupině sluníčkářů a havloidů stojících na straně osob různě závislých v zásadě nedovolí, aby se odstrašující tresty známé z časů minulých převáděly do dnešní doby. Za stavu, na kterém část viny nesou mimo jiné autoškoly a pojišťovny, se nemůže nikdo divit, že loni zemřelo na našich silnicích 547 lidí. Situace na nich připomíná systém džungle s právem silnějšího, kde si každý jezdí jak chce a umí a především nikdo nemá sílu pro opatření, jak z našich silnic navždy vyhnat řidiče, kteří si před jízdou nedokážou odpustit požití návykové látky

V České republice by mělo nekompromisně platit, že "když neprofesionální řidič pod vlivem návykové látky zaviní dopravní nehodu se smrtelnými následky" měl by být jako účastník silničního provozu po svém druhém pochybení na doživotí vyloučen! A kdo by si snad ještě dovolil i přesto řídit, aby rovnou ze silnice mohl být bez soudu odvezen do vězení na 5 let (pro tyto výchovné účely by vláda musela ve všech krajích postavit nové věznice). Lze věřit, že tímto poměrně drsným opatřením by naše silnice a dálnice byly pro slušné lidi za pár let mnohem bezpečnější. Místo toho se ale naši zákonodárci v souladu s právy EU a s ochránci lidských práv a sluníčkáři zatím zabývají záležitostmi, aby se ani náhodou nestalo, že by několikrát do roka neustále havarujícím řidičům bylo jejich přirozené právo na svobodné řízení motorového vozidla nezákonně odpíráno...! Ovšem ani řidiči-profesionálové včetně cizinců by u nás nemuseli přijít zkrátka. Podle pravidla "jedenkrát a dost" by všem řidičům z povolání měla být po první zaviněné havárii se smrtelnými následky soudem nařízena násilná změna profese - která by především pro řidiče kamionů znamenala na celém území ČR doživotní zákaz řídit na veřejných komunikacích s výjimkou jízdního kola všechna vozidla ostatní...!

I když na "piráty silnic" mají policisté speciální zastavovací pásy s hřeby, kvůli tomu, že se dost obtížně rozbalují a zase sbalují, je téměř nepoužívají. A dávají spíše přednost dlouhým divokým automobilovým honičkám, nezřídka v centrech měst, které náležitě okoření střelbou ostrými náboji! Našim tolerantním zákonodárcům můžeme děkovat, že z našich silnic a dálnic dosud není možné na 15-20 let a nebo rovnou navždy dostat nepoučitelné a často havarující řidiče včetně těch, kteří řídí kamiony. Přestože jsou naši poslanci a senátoři k vícekrát havarujícím silničním vrahům nesmírně laskaví a shovívaví, žádné pouliční demonstrace se kvůli tomu nekonají!! Zdrojový článek pro ilustraci, jak to u nás celkem běžně vypadá, je pod názvem "Při zběsilé honičce s policisty v centru Ústí řidič naboural několik aut" na https://www.idnes.cz/usti/zpravy/honicka-zraneni-policie-ridic-usti-nad-labem.A200125_163418_usti-zpravy_zdo

Hodně nahlas křičícím příkladem nefunkčního exministra dopravy Babišovy vlády Vladimíra Kremlíka /za ANO/, byla podezřelá kauza na prodej e-dálničních známek za 401 milionů korun. Informace k celé kauze jsou uvedeny ve dvou zdrojových článcích "Programátoři potupili dopravní fond. Zakázka na e-shop pro dálniční známky bude zrušena" a "Kremlíkovi zlomila vaz zakázka kvůli elektronickým dálničním známkám" viz https://www.novinky.cz/domaci/clanek/programatori-potupili-dopravni-fond-zakazka-na-e-shop-pro-dalnicni-znamky-bude-zrusena-40310531?timeline-doporucujeme-lastltem=40310160 a https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kremlik-odvolani-babis-vlada.A200120_173557_domaci_kop

Po naplánování velkých úspor státních peněz při tvorbě programu na prodej e-známek ochotnými programátory během jednoho víkendu téměř zdarma, přichází studená sprcha. I přes heslo hnutí ANO že prý "Bude líp" (pouze se dodnes neví kdy a komu??) program státní instituce na prodej e-známek přece logicky úplně zadarmo nikdy být nemůže a podle premiéra Babiše vyjde i přes značný humbuk o úsporách na zhruba třetinu ceny původní, tedy asi na 130 milionů korun...! Bližší údaje jsou ve zdrojovém článku "Systém pro elektronické dálniční známky by měl stát 128 milionů, využije se i e-shop vyvinutý na hackatonu" vizhttps://domaci.ihned.cz/c1-66722410-system-pro-elektronicke-dalnicni-znamky-by-mel-stat-128-milionu-korun-stat-chce-vyuzit-i-eshop-vyvinuty-na-hackatonu#utm_content=freshnews&utm_term=e-shop na dálniční známky&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Související článek(z roku 2011): "Jako zimní boty, klouzají zimní pneumatiky úplně stejně" vizhttps://sindelarpetr.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=232894

Foto u perexu a článku: staženo z https://pixabay.com

    

 

Autor: Petr Šindelář | středa 19.2.2020 9:52 | karma článku: 20,22 | přečteno: 1274x