Jak se daří plnit význam hesla Spolu dáme Česko dohromady (1)

Dražší jízdné ve vlacích může počty cestujících snížit. Proč ministr Fialovy vlády Síkela kupuje ropu jinému státu, a nebo proč jiný ministr straší, že auta budou jen pro boháče, a že zavede kroky, co budou občany bolet, jsou... 

dnes normální. Pod ochrannými křídly všemocné EU a s přídělem Nurofenu pro děti koncem roku, vstoupilo Česko s hrozbou Krakena a s nedostatkem antibiotik do roku 2023. Co asi tak hrozně nehezkého se stane strojvůdci vlaku, co 10. října 2022 přehlédl návěstidlo a vjel u Poříčan na slepou kolej? Přitom vykolejil, na bok převrátil lokomotivu, vagony a vylil dvě cisterny s benzenem, zatím nikdo neví!! Ale jak je v Česku, kde trpí nedostatkem strojvůdců obvyklé - tak asi nic vážného...! Vagony se vyklepou a přemalují, a šéfové tomu strojvůdci pohrozí prstem a řeknou "ty, ty, ty - to se nedělá!!". A jen co se mašinfírovi zahojí bebínka a trochu si odfrkne, bude jezdit dál. Co bych tomu strojvůdci provedl osobně já, zde bohužel publikovatelné není!! Jaká nová a účinná opatření na zajištění bezpečí přepravy plánuje na české železnici zavést ministr dopravy Martin Kupka /ODS/, zatím známo není. Ačkoliv se u nás na toto téma (včetně nutnosti brzy zahájit výstavbu tratí pro vysokorychlostní železnici) neustále na plné pecky vydatně mluví a mluví. Co je ale známo všem již nyní, jsou od prosince /a úplně běžně i ve starých vrzajících, nepérujících, nevytápěných a posprejovaných vagonech/ nové ceny jízdného a nové nároky na odškodné. Zdrojový článek "Několikahodinová zpoždění na hlavní trati. Cestující mají nárok na odškodnění" je na https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zpozdeni-vlaku-kolin-praha-nehoda-odskodneni.A221011_112346_ekonomika_rie

Kdo zná odpověď na následující otázku? Proč má ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela /za STAN/ jako člen vlády, co se řídí heslem "SPOLU dáme Česko dohromady" tak velký zájem kupovat pro Česko ropu (údajně prý pro potřeby SSHR - Sklady státních hmotných rezerv)?? Když Česko od roku 2005 žádné rafinerie na zpracování ropy na asfalt, benzín, naftu, motorové, převodové či hydraulické oleje, maziva, ředidla, nátěrové hmoty atd. nevlastní a žádné velké objemy ropy pro sebe nakupovat ani nepotřebuje?? Po loňském 5. prosinci, kdy Rusko nesmí dovážet ropu do Evropy tankery, si Orlen dopravuje ruskou ropu do Česka i nadále ropovodem. Pokud by polostátní polská firma Orlen se svými koloniálními choutkami (vydělávat peníze na cizím území) zavčas přestala a přestěhovala si rafinerie z Česka do Polska, nemusela by zde nyní ve věci daně z mimořádných zisků vyskakovat vztekem do tak ohromné výšky...! Bližší údaje k tématu jsou ve zdrojovém článku "Apel na válku nepřinese vládě nic pozitivního. Mimořádná daň může zůstat už navždy" na https://echo24.cz/a/Sr5c7/uskali-mimoradne-dane-windfall-tax-energetika-banky

Možná si někdo vzpomíná, co v předčasných volbách do Sněmovny roku 2013 (krátce po Nečasově erotickém skandálku) sliboval voličům předseda ČSSD Bohuslav Sobotka? Podle známého hesla "Sliby se slibují, blázni se radují" tvrdil, že v případě jeho jmenování premiérem, tady v letech 2014-2017 se svou vládní družinou přátel prosadí dobře fungující stát. Jenže Evropu od roku 2015 postihla uprchlická krize a do velkých Sobotkových plánů udeřil blesk! Musel často létat do Brusele a na domácí problémy neměl čas. ČSSD zde žádný dobře fungující stát nevytvořila a neblahé následky nefunkčního státu si neseme dodnes. Něco podobného slibovala občanům Fialova ODS v roce 2021. Tři strany /ODS, TOP 09 a KDU-ČSL/ vytvořily koalici s názvem SPOLU a s heslem "Spolu dáme Česko dohromady" šly do voleb. Když loni v únoru zahájil maršál Putin na Ukrajině speciální vojenskou operaci, má premiér Fiala od té doby s dáváním Česka dohromady velké problémy. Tak třeba jen co do počtu prodaných elektromobilů? Z celkového počtu cca 10 tisíc prodaných elektroaut jich v Česku jezdí tři čtvrtiny jako vozidla služební - pro soukromé firmy a státní správu. Za 20 let může u nás hustota provozu vypadat stejně, jako je nyní v KLDR. Rovněž zajímavý je i počet míst na dobíjení vozidel, neboť v této věci je Česko zatím na chvostu Evropy. Bližší údaje jsou ve starším zdrojovém článku "Stát pokračuje v podpoře elektromobility: Daňové odpisy usnadní výstavbu nabíjecích stanic" na https://ekologickaauta.cz/stat-pokracuje-v-podpore-elektromobility-danove-odpisy-usnadni-vystavbu-nabijecich-stanic/

Staré známé vzletné heslo Fialovy vlády "Nenecháme nikoho padnout" by bylo možné nyní trochu poopravit a doplnit na "Nenecháme nikoho padnout, ale necháme ho raději viset"! Hlavně proto, že (podle občanům stále doporučovaného vládního "Deštníku proti drahotě") - Úřady práce Jurečkova resortu vážně nestíhají a vyplácet občanům dávky včas - neumí už vůbec. Přitom podle ministra Jurečky /v civilu rostlinolékaře, traktoristy a kombajnéra/ má ke zlepšení stavu ve vyplácení dávek dojít až ve II. čtvrtletí roku 2023...! Zda ovšem ale tak úplně stejně s nevšední ochotou počkají občanům s placením účtů za bydlení bez uvalení penále na všech bytových správách a nebo v bankách při splácení úvěrů, není vůbec jisté. Stovky tisíc občanů začnou dlužit a stávat se dlužníky a mnozí budou muset začít čelit výpovědím z nájmů!! Ostatně, jak jinak je možné si vysvětlit loňské varování ministra financí Zbyňka Stanjury /ODS/, že v letošním roce k nám přijdou zlé časy a počet bankrotů se může zvýšit??!!

Vzhledem k faktu, že premiér ve svém novoročním projevu 1. 1. 2023 znovu vyzval občany, aby neváhali požádat na základě vládního "Deštníku proti drahotě" stát o pomoc - (neboť stát je prý připraven občanům účinně pomoci!!) si buďto dělá z lidí legraci a nebo je ze strany svých poradců záměrně chybně informován!! Možná již někoho napadlo - (když nabídka pomoci občanům formou častějších podávání žádostí o dávky na bydlení pochází od předsedy vlády) - zkusit svoje nesplacené dluhy poslat k proplacení rovnou na Úřad vlády!! Jenže "o úspěchu zoufalých činů ze strany zoufalých lidí" lze vážně pochybovat. Protože, kdo se podívá na strukturu a náplň práce Úřadu vlády, brzy zjistí, že se reklamacemi na činnost Úřadů práce nezabývá. Stránky Úřadu vlády jsou na https://www.vlada.cz/cz/urad-vlady  Bližší údaje k tématu dluhů jsou ve dvou zdrojových článcích "Po schodku 295 miliard přijdou i kroky, které budou bolet, varoval Stanjura" a "Úřady práce nestíhají vyplácet některé dávky, lidé nemají peníze a zadluží se" na https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/snemovna-statni-rozpocet-na-2023-fiala-valecny-rozpocet-schodek-295-miliard.A221026_044556_domaci_kop a na https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3536611-urady-prace-nestihaji-vyplacet-nektere-davky-lide-nemaji-pemize-a-zadluzi-se

Foto u perexu a článku staženo z https://pixabay.com

Související článek (z roku 2016): "Možná už za 30 let budeme jezdit rychlovlaky z Prahy do Brna" na https://sindelarpetr.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=526031

Autor: Petr Šindelář | pondělí 9.1.2023 9:52 | karma článku: 25,03 | přečteno: 674x