Život na cestách: Bez zastávky doma bych se neobešla

Díky mému muži jsem objevila kouzlo cestování. Přesouváme se postupně z různých zemí a kontinentů, poznáváme nejen nová místa, ale i jiný životní styl, jiná jídla, jinou kulturu.

Cestování je skvělá věc. Baví mě to. Nevadí mi dlouhé lety ani dlouhé cesty autem, dobře snáším přesuny v dopravních prostředcích. Nevadí mi spát ve stanu nebo na sklopené sedačce auta. Mnohokrát jsem spala i na zemi na letišti, hlavu podloženou batohem a mobil ukrytý pod tričkem, abych dobře cítila vibrace budíku a nezaspala svůj let.

Neříkám, že nemám ráda postel s kvalitní matrací a horkou vanu, ale dokážu přežít studenou sprchu v kempu, jídlo z ešusu i spaní pod širákem a nijak zvlášť mi to nevadí. Pokud tedy ovšem nemrzne, nepadají z nebe provazy deště, trakaře nebo cokoli jiného (...abych se sebe zase nedělala až TAK velkou hrdinku!)

Proč to ale píšu? Ne proto, bych ze sebe dělala bůhvíjakou holku do nepohody. Chci se tím dostat k trochu jinému problému: Život takzvaně na cestách má své neobyčejné kouzlo a nádech nekončícího dobrodružství. Chvíli jste tady, chvíli zase tam, chvilku jinde a za nějaký čas zase tamhle. Když se vám někde líbí, zůstanete déle, když ne, pokračujte zase jinam. Bez zastávky "doma" bych se ale neobešla. Vidět svou rodinu, známé a blízké nejen virtuálně, ale být přímo v jejich blízkosti je pro mě ohromně důležité.

Doma v krabicích

Mezidobí mezi cestami strávené doma je pro vás pak vlastně něco jako dovolená. Má to však své ale. Tak například: Pokud jedete domů na déle než 14 dní mezi další cestou, KAM si dáte věci? Pokud nevlastníte (vy nebo vaši blízcí) volnou nemovitost nebo si neplatíte po celou dobu extra nájem "doma", zpravidla zůstáváte u svých příbuzných nebo známých. My s mužem většinou střídavě u našich rodin. Přesouváme se mezi městy (naštěstí ne tolik vzdálenými), navštěvujeme příbuzné a kamarády a snažíme se užít každou chvíli s nimi strávenou. Oblečení z cest hodíme do pračky, přeskládáme si svoje věci a většina našeho skromného majetku je uložena v krabicích od banánů na půdě nebo ve sklepě u našich rodičů. Zní to prostě a jednoduše. Ovšem kamarádi, se kterými se chcete setkat, vás například pozvou na lyže. Vydáte se do krabice hledat vybavení. Najdete ho - hurá. Pak ho zase vrátíte zpátky do krabice. Sníh ale pořád drží, pojedeme ještě jednou. Zase ho vyndáte z  krabice. Pak už ho tam nevrátíte, co kdybyste jeli zase, že. A váš systém pomalu bortí...

Tím vzniká paradox: nevadí mi nosit svoje nejdůležitější věci v batohu nebo spát každý den jinde, ale mít při návratu domů rozstrkané věci po krabicích ve dvou bytech, z toho mi jde hlava kolem. Věčně nemůžu nic najít - něco je na půdě, něco je ve sklepě, něco už jsem vyhodila, něco si někdo vypůjčil a nevrátil... .

A jak to dopadlo?

Na začátku března jsme přijeli do Kanady. Já jsem zanedlouho zjistila, že věci, které jsem měla nachystané na hromádce "to zůstane doma" jsem si přivezla a hromádka "s sebou" zůstala doma!

Kde je tedy ta hranice, jak dlouho na cestách zůstat doma, aby vám to nepřerostlo přes hlavu? :-)

Autor: Simona Pátková | středa 31.5.2017 18:36 | karma článku: 13,83 | přečteno: 316x

Zažívám Kanadu 8 - Jak jsme si vyzkoušeli tradiční canmorskou zábavu

Možná se vám při spojení "tradiční canmorská zábava" vybaví třeba popíjení v kovbojském baru, pojídaní palačinek s javorovým sirupem nebo závody v biatlonu. Ha! Místní populární páteční zábavu představuje BINGO.

16.5.2017 v 5:19 | Karma: 13,39 | Přečteno: 476x | Cestování

Zažívám Kanadu 7 - Klobouk dolů před kanadskými seniory

Setkávám se tu s babičkami a dědečky, kteří by mě svými sportovními výkony hravě strčili do všech kapes. A ještě k tomu z nich sálá životní optimismus a dobrá nálada. Klobou dolů!

25.4.2017 v 2:03 | Karma: 24,78 | Přečteno: 916x | Cestování

Zažívám Kanadu 6 - Život se spolubydlícimi

Kroutím hlavou nad našimi spolubydlícími. Nejdřív jsem si myslela, že jsem málo tolerantní. Pak jsem pochopila, že chyba nebude na mé straně a že jsou prostě DIVNÍ. Nebo jsem divná já?!

18.4.2017 v 2:07 | Karma: 28,23 | Přečteno: 1359x | Cestování

Zažívám Kanadu 5

Jsem v Kanadě už víc než měsíc a třetí týden pracuju v kavárně. Začínám pozorovat první "kulturní rozdíly". Třeba to, že lidé se tu víc usmívají, ale obsluhu v kavárně málokdo pozdraví.

10.4.2017 v 1:54 | Karma: 22,61 | Přečteno: 1036x | Cestování

Zažívám Kanadu 4

Uklízela jsem v hotelu pro kanadskou smetánku, v jehož suterénu si zaměstnanci pořádali party z nakradeného alkoholu. Začala jsem na plný úvazek pracovat v kavárně a zatím si stále pletu, že Hot Chocolate má značku HC, ne HCH.

31.3.2017 v 3:51 | Karma: 24,09 | Přečteno: 921x | Cestování

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji

1. května 2024  16:57

Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...

První máj lákal motorkáře, nehodu na Klatovsku jeden z nich nepřežil

1. května 2024  16:40

Krásné počasí a sváteční volno vytáhly ven motorkáře, jarní vyjížďky měly ale v Plzeňském kraji i...

Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici

1. května 2024,  aktualizováno  16:31

Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...

Jsem ten typ člověka, co se stoprocentně polije, když má na sobě čerstvě vyprané tričko. Jsem důvěřivá a naivní, ale všichni mi s oblibou říkají, že „ život mě naučí“. Tak se učím. Ráda se směju. A když jednou začnu, tak jen tak nepřestanu. Rozesměje mě nejčastěji naprostá pitomost. Skoro se mi chce napsat, že jsem i vtipná, ale to si myslím patrně jenom já...

Jsem mezi šťastlivci, kteří získali Work and Holiday víza do Kanady, takže jsem v březnu 2017 vystoupila na kanadské půdě a těším se na work i na holiday!