Lyžařské středisko Livigno

Livigno Češi milují. Azurová obloha a kolem  opravdová pohádka. Lidí ještě je málo a panorama úžasné. Bílé vrcholy okolních alpských velikánů dokreslují romanické údolí Livigna, městečka ve tvaru hada.

Livigno v březnu

Neplánovaný  letošní jarní výlet   do italského Livigna  se náramně vydařil. Již  více jak deset  let trávíme zimu spíše v teplých asijských zemích. Loni to byla například Barma, před tím Srí Lanka, Thajsko, Laos , Kambodža, Vitenam.

Lyžařské středisko Livigno

Doplňujeme lyžařskou výstroj i oblečení a vyrážíme. Cesta trvá nějakých 8 hodin. V Livignu svítí slunce a okolní hory a příroda vypadají fantasticky. Ještě se stačíme pozdravit s přáteli, kteří se vracejí zpět do ČR.

Lyžování v Livignu

Livigno je v nadm. výšce 1800 m, nádherný apartmán máme přímo u lanovky, která míří až na vrchol do 3 000metrů. Pecka! Je už dost pozdě, ale holky jdou ještě zkusit  lyžování. Z lyžování  se vracejí nadšené .

Druhý den ráno vyrážíme celá rodinka na vrchol. Honza po úraze nohou bez lyží s velkou fotografickou brašnou, jako pojistku si nese sněžnice.  Já po 15 letech nasazuji přeskáče a lyže, uf !

Jsme na vrcholu.  Azurová obloha a kolem  opravdová pohádka. Lidí ještě je málo a panorama úžasné. Bílé vrcholy okolních alpských velikánů dokreslují romanické údolí Livigna, městečka ve tvaru hada, ležícího v nejsevernější části italské Lombardie. Nespočet vleků, lanovek a upravených sjezdových tratí.

Romantické Livigno

Příjemná atmosféra městečka s krásnými penziony i hotely. Je tady několk supermarketů, restaurace, pizerie, sportovní vybavení, oblečení, klinika, prostě vše.

Livigno patří k dražším střediskům, ale Češi to tady milují. Velký bonus pro návštěvníky je, že se nachází v bezcelní zóně a tak tady natankujete nejenom palivo o téměř 40% levněji než jinde, ale i ceny alkoholu a potravin v obchodech jsou velmi přijatelné.

Blízké lázeňské město Bormio

Když jste nabažení  nebo unavení z lyžování v Livignu a chcete si udělat výlet můžete zkusit třeba hodinu vzdálené Bormio, další lyžařské středisko a také město, kde se nacházejí horké prameny. My jsme vyzkoušely venkovní prameny, ale pro fajnšmekry budou určitě lákavé lázně, které se tyčí na skále, je z nich úžasný výhled a v luxusu horkých bazénů mohou pozorovat nádherná panoramata italských Alp.

Tunel v Livignu

4 dny v Livignu utekly velmi rychle. Rozhodnutí zda vyjet ráno nebo užít ještě jeden den lyžování bylo těžké. Důvodem je tunel, který vede do Livigna a kterým jedeme i zpět. Tunel v turistické lyžařské sezóně je v sobotu otevřen jednosměrně do 9. hodiny směrem ven z Livigna a pak se otvírá až v 17. hodin.

Scuol a Guarda

Nakonec jsme se rozhodli, že vyrazíme ráno, po cestě jsme navštívili dvě nádherná městečka  Scuol a Guardu ve Švýcarsku a tak výlet dovršili dalším báječným zážitkem.

Autor: Jana Schlitzová | sobota 19.12.2015 19:19 | karma článku: 9,37 | přečteno: 541x

Omikron s DOCTOREM

Pro upřesnění DOCTOR je náš pes a Omikron je nová varianta onemocnění COVID-19 , kterou jsme prodělaly v lednu 2022.

20.1.2022 v 20:13 | Karma: 14,75 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Petřín - Láska je láska

Pod korunami stromů, na louce sedí skupinky i zamilované dvojice. Povídají si nebo jen mlčí a kochají se tou krásou všude okolo. My máme to štěstí, že jsme zde při téměř zapadajícím slunci, vše je více nasvícené a romantické.

5.4.2019 v 10:20 | Karma: 11,65 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Ach, to jaro!

Když má být 28. února 20 stupňů, není na co čekat. Jedeme do přírody, tam, kde to máme tak rády! Vítej jaro!

1.3.2019 v 11:50 | Karma: 11,70 | Přečteno: 278x | Diskuse| Fotoblogy

Točník

Jsem pod hradem Točník. U jezírka mám divný pocit, že je tu někdo se mnou. A taky že ano, pod mostem, naštěstí za branou v zrekonstruovaném medvědíně, na mě mžourá asi právě probuzený medvěd a za ním ještě jeden ...

22.2.2019 v 17:36 | Karma: 16,27 | Přečteno: 468x | Diskuse| Cestování

Niagáry

Přibližujeme se do modré, červené, fialové a zelené hřmící mlhy. Barvy se mění po několika minutách. Panorama této podívané dokreslují osvícené hotely, věž i domy. Na mapě jsme objevily místo nedaleko odsud, kde by se mělo nechat

27.12.2018 v 19:46 | Karma: 15,30 | Přečteno: 348x | Diskuse| Cestování

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  20:58

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

Hlavní redaktor a fotograf cestovního portálu www.kamsevydat.cz.   Píšeme a fotografujeme celá rodina. Milujeme nezávislé cestování, přírodu, architekturu a umění. Poznáváme Českou republiku a svět. Navštívili jsme země: Barma, Borneo, Japonsko, Vietnam, Kambodža, Thajsko, Srí Lanka, Laos, Havaj, Madeira, Tunis a mnoho dalších. Co se týká cestování, mám na starosti fb stránky: kam se vydat, cestování s dětmi, Česká republika

Další fb stránky:  Ateliér Schlitz Návrhy a realizace zahrad Praha, fotogalerie zahrad.